Se Star Wars i machete-ordning!

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Se Star Wars i machete-ordning!

Inlägg av Dark-lord » 14 december 2013 kl. 15:15

Jonipoon skrev:
hunt3d skrev:Haha. Du är rolig. Är du ny här eller är du nån från 2005-tiden som kommit tillbaka i ny skepnad?
MurderCapital är egentligen en skitsnygg tjej.

På så vis.

OT: Annars så skippar man bara prequel trilogin helt, men detta tänkte jag ifall man vill ha ett ordentligt maraton med alla filmer som gjorts. :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 15 december 2013 kl. 21:18

Jonipoon skrev:
hunt3d skrev:Haha. Du är rolig. Är du ny här eller är du nån från 2005-tiden som kommit tillbaka i ny skepnad?
MurderCapital är egentligen en skitsnygg tjej.
The hottest.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 15 december 2013 kl. 21:19

MurderCapital skrev:
hunt3d skrev:
MurderCapital skrev:Eller så ser man dom i följande ordning:

1) -kapitelordning-: Episod I, Episod II, Episod III, Episod IV, Episod V, Episod VI
2) -releaseordning-: Episod IV, Episod V, Episod VI, Episod I, Episod II, Episod III

:roll: :wink:
Partypooper
Haha. Du är rolig. Är du ny här eller är du nån från 2005-tiden som kommit tillbaka i ny skepnad?
Lite av båda tror jag. Minnet är vagt. Har varit här någon gång, men inte aktiv tills nu.

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 20 december 2013 kl. 20:40

MurderCapital skrev:
Lite av båda tror jag. Minnet är vagt. Har varit här någon gång, men inte aktiv tills nu.
Okej, välkommen ändå! Jag brukade styra här under 2005 men forumets aktivitet har minskat radikalt sen dess. Tråkigt att se då jag gillade att hänga här. Gillar fortfarande det här stället men synd på den minskade aktiviteten.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 december 2013 kl. 21:47

hunt3d skrev:
MurderCapital skrev:
Okej, välkommen ändå! Jag brukade styra här under 2005 men forumets aktivitet har minskat radikalt sen dess. Tråkigt att se då jag gillade att hänga här. Gillar fortfarande det här stället men synd på den minskade aktiviteten.
Hehe, ja du är väl den ökände Mäster Gränd? Typ forumets svar på Adolf Hitler har jag fattat det som. :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 20 december 2013 kl. 22:17

Dark-lord skrev:
hunt3d skrev:
MurderCapital skrev:
Hehe, ja du är väl den ökände Mäster Gränd? Typ forumets svar på Adolf Hitler har jag fattat det som. :P
I egen hög person! Du borde veta eftersom du var reggad här tidigare än nån annan. Och nej jag är ingen Hitler, har aldrig mördat någon.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 december 2013 kl. 22:22

hunt3d skrev: I egen hög person! Du borde veta eftersom du var reggad här tidigare än nån annan. Och nej jag är ingen Hitler, har aldrig mördat någon.
Dark-lord är inte Dark Lord. Blanda inte ihop dem hur lätt det än är :lol:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 20 december 2013 kl. 22:41

Wilfer88 skrev:
hunt3d skrev: I egen hög person! Du borde veta eftersom du var reggad här tidigare än nån annan. Och nej jag är ingen Hitler, har aldrig mördat någon.
Dark-lord är inte Dark Lord. Blanda inte ihop dem hur lätt det än är :lol:
Ahh hade mina aningar. Hade svårt för det därom Dark-Lord var Dark Lord i ny skepnad eller om det var en annan person. Men nu fick jag svar! Tack :)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 december 2013 kl. 22:41

Hehe, nä som Wilfer88 sa är jag inte den du tänker på. Jag reggade mig här runt 2009 eller så och var som mest aktiv då. Nä, men syftade snarare på ditt rykte som ondskan själv här på forumet. ;) Du lyckades ju trots allt ta över forumet och göra dig själv till admin, inte sant? :P

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 21 december 2013 kl. 15:38

Jamen det är väl synd på den minskade aktiviteten. Men i överlag så är ju forum generellt sett mycket mindre populära nu än för 5-10 år sedan. Alltså innan facebook kom så var forum fortfarande riktigt stort, men efter facebook och twitter så är inte forum särskilt poppis längre.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 22 december 2013 kl. 18:15

Jonipoon skrev:Jamen det är väl synd på den minskade aktiviteten. Men i överlag så är ju forum generellt sett mycket mindre populära nu än för 5-10 år sedan. Alltså innan facebook kom så var forum fortfarande riktigt stort, men efter facebook och twitter så är inte forum särskilt poppis längre.
Saker som Facebook, tumblr och twitter är ju helt klart anledningar till att folk inte använder forum längre.

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 23 december 2013 kl. 14:24

Dark-lord skrev:

Hehe, nä som Wilfer88 sa är jag inte den du tänker på. Jag reggade mig här runt 2009 eller så och var som mest aktiv då. Nä, men syftade snarare på ditt rykte som ondskan själv här på forumet. ;) Du lyckades ju trots allt ta över forumet och göra dig själv till admin, inte sant? :P
Visst visst. Men hur felaktiga vissa handlingar än kan vara så kan man inte förneka att jag hade makt.

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 21 januari 2017 kl. 10:58

MurderCapital skrev:
22 december 2013 kl. 18:15
Jonipoon skrev:Jamen det är väl synd på den minskade aktiviteten. Men i överlag så är ju forum generellt sett mycket mindre populära nu än för 5-10 år sedan. Alltså innan facebook kom så var forum fortfarande riktigt stort, men efter facebook och twitter så är inte forum särskilt poppis längre.
Saker som Facebook, tumblr och twitter är ju helt klart anledningar till att folk inte använder forum längre.
Ja det är synd. Men finns fortfarande forum som är högaktiva trots detta och där nya som gamla medlemmar stormar in med inlägg och då syftar jag inte bara på Flashback ;)

Aktiviteten här har dock minskat avsevärt de senaste tio åren, och det är synd för jag gillar det här stället.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 23 januari 2017 kl. 20:33

Lite sent svar från din sida, hunt3d. ;)

Skulle inte säga att jag ser detta som särskilt relevant för egen del i dagsläget. Kan ju dock vara ett kul experiment man kan prova på om man vill. Men jag som inte är ett större fan av Prequel Trilogin har inga problem med att skippa de i ett maraton.

Gällande er diskussion så ser jag nog helst att detta forum inte är som Flashback, då jag personligen finner nivån på inläggen där extremt låg och osmaklig. Aktiviteten på detta forum har ju absolut minskat mycket genom åren och vart relativt icke-existerande de senaste 4-5 åren. Jag tror nog i ärlighetens namn inte att det kommer hålla allt för länge till.

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 24 januari 2017 kl. 15:19

Dark-lord skrev:
23 januari 2017 kl. 20:33
Lite sent svar från din sida, hunt3d. ;)

Skulle inte säga att jag ser detta som särskilt relevant för egen del i dagsläget. Kan ju dock vara ett kul experiment man kan prova på om man vill. Men jag som inte är ett större fan av Prequel Trilogin har inga problem med att skippa de i ett maraton.

Gällande er diskussion så ser jag nog helst att detta forum inte är som Flashback, då jag personligen finner nivån på inläggen där extremt låg och osmaklig. Aktiviteten på
detta forum har ju absolut minskat mycket genom åren och vart relativt icke-existerande de senaste 4-5 åren. Jag tror nog i ärlighetens namn inte att det kommer hålla allt för länge till.

Har själv varit inaktiv därav det sena svaret ;)
Jo Flashback är rätt fullt av troll, fjortisar, mytomaner, skarn och annat löst folk. Tror forumet kan hålla men aktiviteten lär nog inte öka.
Om vi inte gör något.

Som en liten fotnot och för att inte helt glida ifrån ämnet tror jag för övrigt att uppföljaren till denna film kommer heta nåt i stil med Episode IX: Fate of the Galaxy för att tydligt markera att det blir den sista i spin on filmerna.

Skriv svar