Vilken är er favorit Star Wars film???

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
JonWithTheForce
Wompråtta

Vilken är er favorit Star Wars film???

Inlägg av JonWithTheForce » 30 juli 2014 kl. 16:59

Tjena!

Jag tycker att det är väldigt svårt att bestämma sig om vilken av de sex filmerna som är bäst, såklart är ju alla jättebra men det kan ju vara kul att ha en favorit. Jag tycker att första filmen(episod 4) är bäst. Vilken är er? (^_^)

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Re: Vilken är er favorit Star Wars film???

Inlägg av MurderCapital » 30 juli 2014 kl. 17:42

Först, välkommen till forumet.

Med det sagt, jag älskar verkligen alla 6 filmerna. Skulle jag dock behöva ranka dom i ordning från den jag gillar mest till den jag gillar minst skulle min lista bli så här krånglig:

1. Return of the Jedi
2. Attack of the Clones
3. Empire Strikes Back
4. Revenge of the Sith
5. Phantom Menace
6. A New Hope

Helt knas att ha första filmen längst ner, men så är det.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 5 augusti 2014 kl. 18:36

jag skulle säga att min favorit av alla filmer jag sett är revenge ogf the sith
use the force wisley

Användarvisningsbild
andremalmberg
Wompråtta

Inlägg av andremalmberg » 11 mars 2015 kl. 16:22

1. Revenge of the Sith
2.Return of the Jedi
3. Empire Strikes Back
4. Attack of the Clones
5. A New Hope
6. Phantom Menace
let the force be with you

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 mars 2015 kl. 16:07

Gillar nog Episod 4 mest.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 6 april 2015 kl. 18:31

Ja, det är verkligen en klurig fråga. Jag älskar alla filmerna innerligt, och det finns saker i alla filmerna som ligger mig varmt om hjärtat. Men med kniven mot strupen skulle jag nog göra följande rangordning:

1. Return of the Jedi - Det var den första SW-film jag såg. Jag tror jag var ungefär 6 år, och den tog mig med storm. Jag älskar filmen för dess mörker. Vi får en mer djupgående inblick i karaktärerna. Luke har gått från att vara en naiv bondpojke till en förfallen, plågad ung man med mycket känslor inom sig. Filmen känns mer seriös och vuxen. Att få se Vader utan mask var också oerhört häftigt. Return of the Jedi är helt enkelt ett mästerverk!

2. A New Hope - Cantina-scenen är en av mina absoluta favoritscener i SW-sagan. Jag har alltid gillat rymdvarelser, och denna scen är ett julbord av härliga och färgrika karaktärer.

3. The Empire Strikes Back / The Phantom Menace - Här blir det en delad tredjeplats. Jag kan helt enkelt inte välja. Duellen mellan Vader och Luke i Cloud City är skitgrym! Och duellen mellan Maul, Kenobi och Jinn i TPM är bland de mest episka striderna in the history of film! Jag minns att jag som 9-åring var helt blown away när jag såg detta på bio. Bland det häftigaste jag sett. Utöver duellen tycker jag att TPM sticker ut väldigt mycket ur prequal-trilogin. Den har, motsatt till vad alla verkar tycka, en mer seriös ton och ett MYCKET bättre skådespeleri än i resterande PT-filmer. Den är välgjord, och fruktansvärt underskattad. Det är min favorit bland PT-filmerna.

4. The Revenge of the Sith - Jag var 15 år när jag såg den på premiärdagen, och jag hade aldrig varit så förväntansfull över en film. När filmen började så applåderade hela biosalongen. Det var mäktigt! Äntligen skulle vi få se striden mellan Anakin och Obi-Wan som vi i åratal hade väntat på. Äntligen skulle vi få se utplåningen av jediriddarna, och äntligen skulle vi få se Palpatine bli kejsare och härskare över galaxen. Och kanske mäktigast av allt - vi skulle få se Anakin bli Darth Vader! Men filmen levde inte riktigt upp till förväntningarna. Avslöjandet av Palpatine som Sithlord var värdelöst. Anakins motiv till att gå över till den mörka sidan var väldigt klyschigt och enkelspårigt. Löjliga scener med "disney-robotar" och filmen i sin helhet saknade det mörker som Lucas hade beskrivit att den skulle ha. Men den har ändå några guldkorn. Striden mellan Obi-Wan och Anakin är ganska grym, även om jag hade velat se mer hat och ilska, och mer våld. Order 66 ger mig gåshud, och när Anakin får sin dräkt... Vad kan jag säga? Det är episkt! Jag hade dock velat se något i stil med TPM. Starkare karaktärer, och en seriösare touch.

5. Attack of the Clones - Denna film har jag börjat tycka allt mindre om under åren. Jag AVSKYR Hayden Christensen i denna film, och jag avskyr alla kärleksscener mellan honom och Padmé. Men filmen har precis som ROTS en del guldkorn. Ewan McGregor är, precis som i TPM, fantastisk. Det är han, tillsammans med legenden Christopher Lee, som håller upp filmen. Striden på Geonosis är fenomenal! Jag hade fram till dess drömt om att få se hundratals jedi strida tillsammans, och äntligen gick detta i uppfyllelse. Det är sjukt grymt! Men filmen i sin helhet är inte mycket att ha. Som sagt, Christensen är bland de sämsta skådespelare som någonsin existerat, och ett sämre val av skådespelare för en komplex, mörk karaktär som Anakin får man leta länge efter.

Tack för mig.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 22 oktober 2016 kl. 10:38

Tycker personligen hela OT smälter ihop bra som en berättelse, med början, mitt och slut. Funkar för sig och behöver inget annat. Så i helhet skulle jag säga att det är min favorit. Ifall jag måste välja individuellt är dock The Empire Strikes Back favoriten, tätt följd av A New Hope. Håller med Zacke ovan om att scenen i Cantinan är en av mina favoriter. Så mycket kreativt man kan göra med olika dräkter och praktiska effekter.

Den jag gillar minst utav alla filmerna är The Phantom Menace. Många väljer Attack of the Clones som den sämsta, men jag tycker ändå Episod I är sämre, just för att den totalt saknar fokus, karaktär eller ton, något av en ren katastrof till film. Episod II är inte mycket bättre, men slår ändå sin föregångare.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar