Jedis och siths

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Jedis och siths

Inlägg av rage agains the jedi » 31 juli 2005 kl. 19:48

Har snackar man fakta och sånt om jedis och siths.

Bla Darh Maul, Count Dooku osv
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 31 juli 2005 kl. 22:27

Vet nån vad Sharad Hett är för ras, är han en tusken raider eller bor han bara hos dom?
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 1 augusti 2005 kl. 01:16

Han blev ju förvånad, för han trodde han var hälften människa, hälften tusken. Men så visade det sig att hans mamma (tror jag det var) bara hade bott med tuskens, hon var inte nån, hon var människa.
Och det visade sig också att en Tusken och en Människa inte är tillräckligt genetiskt lika för att få en avkomma.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 1 augusti 2005 kl. 13:26

Ok, nån som visste att Stass Alie och Adi Gallia är kusiner?

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 1 augusti 2005 kl. 14:37

Öh, Ja, det är ganska känt(stavning)......
[i]I'm Jesus with a lasergun. And you're all going to hell[/i] - Scud the Disposable Assassin

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 1 augusti 2005 kl. 15:44

Jaså, jag trodde att Gallia var Stass faster ellet nått (har för mej jag läste det, men det var nog kusiner :D ), i alla fall visste jag att de var släkt.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 1 augusti 2005 kl. 15:49

Jedi_Visse skrev:Han blev ju förvånad, för han trodde han var hälften människa, hälften tusken. Men så visade det sig att hans mamma (tror jag det var) bara hade bott med tuskens, hon var inte nån, hon var människa.
Och det visade sig också att en Tusken och en Människa inte är tillräckligt genetiskt lika för att få en avkomma.
Förklarade fel där, jag tänkte på A `Sharad Hett, inte Sharad Hett (som är far till A Sharad).
Men Sharad är ju också människa.

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 1 augusti 2005 kl. 19:23

Smart...

Förövrigt så tog Stass Aille över Adi Gallia´s roll i rådet efter hennes död..
Fast jag tycker att de har lika klädsel är lite fantasilöst...
[i]I'm Jesus with a lasergun. And you're all going to hell[/i] - Scud the Disposable Assassin

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 1 augusti 2005 kl. 21:56

Nån som vet hur Adi Gallia dog?

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 1 augusti 2005 kl. 22:24

SPOILER VARNING

Jag tror att hon blir dödad av Grievous i Obssesion serierna..

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 1 augusti 2005 kl. 22:57

Ok, Blir Even Piell dödad i arenan i AotC?

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 1 augusti 2005 kl. 23:33

Nej, Even Piell syns ju i Clonewars, då kan han ju inte dött.
Ifrån Wikipedia, den fria encyklopedin, stykce ur "Even Piell":

Piell was eventually presumed dead after reports of his missing in action. Anakin Skywalker took his place on the Jedi Council.

Ifrån Wikipedia, den fria encyklopedin, Stycke ur "Adi Gallia":

Moments before Mace Windu arrived to try and save her Generel Grevious unlocked his extra pair of arms and struck her down before she could react to the four armed monstrosity.
Senast redigerad av 2 Jedi_Visse, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 1 augusti 2005 kl. 23:33

Nix, han blir M.I.A(Missing In Action) under Clone Wars..

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 1 augusti 2005 kl. 23:39

Ja, det var ju det jag skrev.
Du såg inte det va? ;)

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 1 augusti 2005 kl. 23:46

Posterna kom ju in nästan exakt samtidigt så jag hade svårt att se medans jag skrev.. :?

Skriv svar