Dark-lord skrev:Lär nog finnas på Wookieepedia. Finns en lång artikel om Rule of two, ifall du kan Engelska kan du alltid kolla den.
Länk:
http://starwars.wikia.com/wiki/Rule_of_Two
Darth Bane skapade som vi vet de tvås styre, men många har därefter brutit mot den. Sidious hade Maul som Sith lärling under Plagueis, Dooku hade Ventress, Vader hade Starkiller osv.
Hmm, känns konstigt att just jag drog upp det där, jag har ärligt inget intresse utav "canon" eller påhittad Star Wars lore och hur allt hänger ihop. Det jag är ute efter är endast bra berättelser, och möjligen att man följer de "oflyttbara objekten"(i mitt fall OT), med undantag av what-if historier i form av
Infinites som jag har hört ska vara bra. Utöver det ser jag hellre tolkningar på vad som hänt i övrigt i galaxen.
Men men, var några år sedan jag skrev det där, så det har väl helt enkelt ändrats med åren, skulle tro att jag var en aning nostalgisk under den tiden också.
Nåväl, för att återgå till ämnet. Rogue One kommer ju utforska lite fler sidor utav Jediriddarna, det ska bli intressant att se. Även om det möjligt bara blir små scener med platser som Jeddah, så kan ju andra historier använda sig av det senare!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”