Mass Effect serien

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.

Gillar du Mass Effect?

Det bästa spelet någonsin!
4
25%
Gillar bara Mass effect 1
0
Inga röster
Mass effect 2 äger ut Mass effect 1
4
25%
Bra men inte mitt favorit spel
6
38%
Det sämsta spelet någonsin
2
13%

Antal röster: 16

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Mass Effect serien

Inlägg av Wilfer88 » 16 augusti 2011 kl. 23:28

darth_danni skrev:Okej tack :) men har nu stött på ett problem: köpte ME 1 ifrån steam, instalerat det o allt, så ska man ju bara kunna börja köra sitt lir, men då jag trycker på att starta spelet händer det ingenting... bara en sån där snurrande grej bredvid muspekaren på dataskärmen som visar att det ladar, men när den försvinner händer ingenting mera... har kollat systemkraven, och min data ska kunna palla mycket mer än ME 1 (och det har jag kollat upp) men ändå vill det inte funka :/
Okej, du klickar på start, men spelet vill inte starta? Jag var bättre för på att hitta på lösningar, men just nu ekar det rätt tomt. Prövat att vänta riktigt länge? Det är faktiskt en lösning som ibland funkar när spelet aldrig drar igång den första gången man ska starta spelet :roll: Starta om datorn, installera om spelet, ja tyvärr, har inga bra lösningar idag.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 13 oktober 2011 kl. 20:01

Vad säger ni om att ha multiplayer i mass effect 3 bra eller dåligt?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 oktober 2011 kl. 20:04

linusw skrev:Vad säger ni om att ha multiplayer i mass effect 3 bra eller dåligt?
Ingenting jag önskade alls. Men det finns väl möjlighet att det kan vara kul det också. Jag kommer då endast att köpa Mass Effect 3 för singelplayer-delen. Resten får jag väl se som en bonus, om de lyckats göra den bra.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 14 oktober 2011 kl. 14:05

Kommer de andra spelarna att skapa sina egna Shepards eller kommer de ta kontrollen över personer som Shepard allierar sig med?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 oktober 2011 kl. 19:46

Darth Worgen skrev:Kommer de andra spelarna att skapa sina egna Shepards eller kommer de ta kontrollen över personer som Shepard allierar sig med?
Gissar starkt på att Co-up och multiplayer är Shepard-fria. Shepards berättelse finns i singelplayer.

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 14 oktober 2011 kl. 20:18

Wilfer88 skrev:
Darth Worgen skrev:Kommer de andra spelarna att skapa sina egna Shepards eller kommer de ta kontrollen över personer som Shepard allierar sig med?
Gissar starkt på att Co-up och multiplayer är Shepard-fria. Shepards berättelse finns i singelplayer.
Dom har sagt att det är Co-op och att du kommer att kunna välja mellan att vara en Salarian, Asari, Turian och Human. Och om du kör co-op så påverkar det hur det går i ditt "End Game" och om det går bra i co-op så går det bättre på slutet :)

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 18 oktober 2011 kl. 18:27

Spelade både ettan och tvåan i somras. Riktigt sköna spel, båda två. Det enda som var bättre med det första spelet var alla items som droppades. Gillade inte riktigt tvåans sätt att hantera items, så som armor och vapen.

Röstade på "Mass effect 2 äger ut Mass effect 1". 8)
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 4 november 2011 kl. 16:54

Var på gamex idag, efter att ha stått typ 100 minuter i kö fick jag spela lite mass effect 3 co-op, det var ganska mysigt :) Egentligen inte så stor skillnad från combaten i mass effect 2, men det bästa var att spelet kraschade för en av oss fyra pga origin-krångel så vi fick börja om :lol: Origin är verkligen sämst.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 3 januari 2012 kl. 12:02

Mindre än 3 månader kvar nu bara, sen så är ME 3 här!! :')
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 januari 2012 kl. 13:17

darth_danni skrev:Mindre än 3 månader kvar nu bara, sen så är ME 3 här!! :')
Jag är faktiskt inte det minsta hypad. Trots att Mass Effect 3 är det enda spelet som släpps 2012 som jag vet jag ska köpa. Vid den här tiden hade Mass Effect 2 fångat mig totalt och jag var lika hypad som inför Half Life 2 :P
Allt snack om co-up och multiplayer är fullständigt ointressant. Sen har jag bara sett någon enstaka ingame video om singelplayer. Väldigt lite om nya planeter, väldigt lite om nya karaktärer och inte mycket om vad man faktiskt får göra förutom att hämta hjälp till jorden (varav viktiga delar redan gjorts i ME2).

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 4 januari 2012 kl. 20:21

Jo, jag är inte heller så jätte taggad på det, men nog allt längtar jag lite till det, men var mer taggad till uncharted 3 och swtor
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 januari 2012 kl. 21:41

Ha, hittade lite hur hypad jag var någon månad innan release av 2:an.

http://www.pcgamer.se/bloggar/wilfer88_ ... armar-sig/

Jag var liksom hur ivrig som helst att få spela spelet och Bioware lyckades förträffligt med att fresta mig ännu mer ju närmare vi kom. De lovade och visade hur allt skulle bli bättre, och det var det vi fick.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 5 januari 2012 kl. 00:44

Wilfer88 skrev:Ha, hittade lite hur hypad jag var någon månad innan release av 2:an.

Jag var liksom hur ivrig som helst att få spela spelet och Bioware lyckades förträffligt med att fresta mig ännu mer ju närmare vi kom. De lovade och visade hur allt skulle bli bättre, och det var det vi fick.
För mig är tvåan anledningen till att jag inte är speciellt hypad inför trean. Oavsett om vissa saker var bättre eller inte, så tyckte jag att man gjorde om alldeles för mycket. Tyckte även storyn var en stor besvikelse jämfört med ettan. Jag var förövrigt extremt hypad när jag väl skulle spela tvåan, så smällen blev kanske extra hård på grund av det. Så på sätt och viss så ser jag det som något positivt att jag inte är hypad inför trean.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 5 januari 2012 kl. 18:33

Fredrik Jonsson skrev:
Wilfer88 skrev:Ha, hittade lite hur hypad jag var någon månad innan release av 2:an.

För mig är tvåan anledningen till att jag inte är speciellt hypad inför trean. Oavsett om vissa saker var bättre eller inte, så tyckte jag att man gjorde om alldeles för mycket. Tyckte även storyn var en stor besvikelse jämfört med ettan. Jag var förövrigt extremt hypad när jag väl skulle spela tvåan, så smällen blev kanske extra hård på grund av det. Så på sätt och viss så ser jag det som något positivt att jag inte är hypad inför trean.
Jag kan hålla med om att storyn i ettan var starkare, men för mig var det mest pga fienden inte var lika intressant. Annars tycker jag berättandet var bättre och mer cinematiskt än förr och att slutet hade så många variationer att det kompenserade för den rätt tama slutbossen. Hypen var stor och jag tycker den träffade rätt då jag anser Mass Effect 2 var ett av de bättre spelen som gjorts.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 februari 2012 kl. 14:02

Har ju redan kommit en teaser till denna teaser. Är dock en vecka kvar till deras fullblodiga CGI-trailer för Mass Effect 3. Så vi får vänta. Men det är ju heller inte långt kvar till ME3.

http://www.youtube.com/watch?v=Vs7kix6_8Ks&

För de som fortfarande har dålig koll: Mass Effect är vad Bioware hittade på själva istället för att göra ett Knight of the Old Repiblic 3...

Skriv svar