Stargate. Allt

Tro det eller ej, men det finns faktiskt andra filmer än Star Wars.
Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Stargate. Allt

Inlägg av Master Yoghurt » 30 september 2009 kl. 22:51

Här kan man diskutera saker som har med Stargate att göra, filmer, spel m.m.

Stargate SG-1
Stargate Atlantis
Stargate Universe

En väldigt bra länk. GateWorld.
http://www.gateworld.net/
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 1 oktober 2009 kl. 07:47

Jag gillar faktikst stargate serierna. Dom är faktiskt väldigt bra. Men stargate universe, det är väl en film, eller? Jag tror jag har sett den.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 1 oktober 2009 kl. 16:09

stefan313 skrev:Jag gillar faktikst stargate serierna. Dom är faktiskt väldigt bra. Men stargate universe, det är väl en film, eller? Jag tror jag har sett den.
Jag gillar Stargate massor, har alla delar/filmer och shower,
fast nu får la man köpa loss resten av den nya serien.

Det är den nya serien som kommer efter Atlantis serien.
Tror den har börjat sända, 3 första delarna är ju Med General O´neill - Richard Dean Anderson.

Och så finns ju serien Infinity, som är animerad/tecknad.
Den kan jag inte med, jag vill ha spelfilm..
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 oktober 2009 kl. 17:12

Sett.... Praktiskt taget alla SG-1 avsnitt efter säsong ett(hade inte börjat kolla då), med enstaka undantag eftersom de sändes när jag bart bortrest och ibland vill videon inte spela in. Atlantis harj ag sett från början till slut, några undantag på den fronten med, men få. Sett och har Stargate filmen. Sett och har Ark Of Truth och Continuum. För dyrt att köpa SG-1 och SGA, men det skall väl göras någon gång i framtiden. Kanske kommer finnas en fin Stargate Box med alla Stargate serier som finns då för ett rimligt pris.

Min åsikt är att SG-1 är bäst, utan tvivel. Atlantis var väl bra, men fjärde säsongen blev bara skum. Femte var tuffare, men inte lika bra som trean. Men den har inte... samma anda som SG-1.

Infinity har jag inte sett och vill inte se heller. Förresten så är det väl inte canon? Men det är typ... Stargates Holiday Special(inte sett det men folk säger att det är hemskt) fast un-canon.

Men jag är lite skeptisk mot SGU, eftersom jag är rädd fatt det blir... som Atlantis fast värre. Men trailern var i alla fall trevlig, så vi får väl se hur serien blir. Kollade upp det du sa om att den hade börjats visas, och det stämmer inte som jag trodde, de två första avsnitten visas nämligen imorgon, amerikansk tid. När vi i sverige får se den är dock oklart(eller?) men vi får i alla fall se den nån gång, kommer bli trevligt. Ska försöka undvika mig ifrån att spoilas :P

Men Stargate som serie äger verkligen, men... om jag måste välja så vinner nog Star Wars... Jo det gör det, men det är svårt att jämföra, de är rätt olika... Men jag tror i alla fall här håller med mig om jag sägar att Star Trek är sämst... Nästan alla i alla fall.

Och just det, Gateworld är piss, Stargate Wiki is the shit.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 2 oktober 2009 kl. 07:55

Även jag är ett stort Stargate fan.

Ikväll så sänds första avsnittet av SGU i USA på nya syfy? channel
(Verkar som Scifi.com har bytt namn)

SG1 är helt klart det bästa, Atlantis är helt ok, men hade för mycket att leva upp till.

Jag vågar inte säga vad som är bäst av SW och SG, det är två helt skillda världar. Det jag älskar är att i Stargate så handlar det om jorden och det känns mer "verkligt"
StarWars är ju i en galax långt långt bort, medans SG handlar om Jorden, NU.

Kul att se SG1 från början och hur de bygger upp SGC och allianserna.
Tyvärr så gjordes den serien så mycket av Richard Dean Andersson.
SGU kommer nog inte vara lika bra, men helt klart sevärd och det är härligt att få lite Scifi på TV igen, som inte bara handlar om vampyrer.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 oktober 2009 kl. 17:12

Precis Storm, håller med dig till punkt och pricka. Synd att Richard inte ville ha en central roll i SG-1 efter säsong 8, men han gjorde ett fruktansvärt galet bra jobb den tiden han var med, och det gör hans framträdanden i SGA och SG-1(9-10) extra speciella.
Men SGU kommer ju bli intressant att se på, vette fasiken om jag kommer få någon ny favorit karaktär, O'Neill och McKay erbjuder ju fasiken på allt som finns. Aja, Beckett är ju väldigt tuff han med, samma med Zelenka. Men O'Neill(O'Neer som Skaara säger) och Rodney är ju grymma.
Enda dåliga med att de börjar sända Stargate (snart) igen är ju att man kommer vara slav för en fast tv-tid, inte fullt så kul, men alltid lika trevligt med Stargate. Här har ni förresten SGU trailern för er som inte har sett den:

http://www.youtube.com/watch?v=fl5AOJatwYg

Man ser ju klart och tydligt att de har haft en mycket större budget än vad de hade i SG-1 och i Atlantis, det är faktiskt väldigt bra. Men vette fan, utifrån vad man har sett ifrån trailern så verkar skådespelarna vara lite halv-kassa (Med undantag för Richard), men de är nog säkert bra, vi får se. Fast grejen är den att det blir rätt så svårt att slå SG-1 så... alltså... det kan bli som Atlantis, man förväntar sig ett SG-1 men det blir något annat. SG-1 och SGA är rätt olika de med, men ja, båda är bra, grejen är den att man jämför alltid allt med originalet, och nu så råkade SG-1 vara ett väldigt bra original.

Men fan, förstår fortfarande inte varför Sci Fi Channel bytte namn till Syfy för, bara dumt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 2 oktober 2009 kl. 20:07

Självklart kan man inte säga vad som är bättre än det andra.

Det upp till betraktarens ögon.

Men om jag talar för min egen del, så kommer ju
Star Wars filmerna på 1á plats
Och Stargate serien på andra plats, å det där 3é är inte Sience Fiction utan en annan vettig serie: Tredje Skiftet/Third Watch.

Långt ner på listan kommen ST Voyager, några få avsnitt.

Det finns ju många bra serier, men inte så många bra filmer som håller så bra som just Star Wars.
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 3 oktober 2009 kl. 14:26

Darth Vader Fan skrev:Här har ni förresten SGU trailern för er som inte har sett den:

http://www.youtube.com/watch?v=fl5AOJatwYg

Men fan, förstår fortfarande inte varför Sci Fi Channel bytte namn till Syfy för, bara dumt.
Tack för YouTube länken, jag har bara sett den korta versionen konstigt nog.

Varför dom bytte namn, nä det är verkligen konstigt, jag tror den som bytte namn är dyslektiker.
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 4 oktober 2009 kl. 16:42

Har nu sett på SGU.... Det var väl... Intressant, inte så Stargatish men.... intressant. Helt klart viewable. Men.... Annorlunda. Men kommer bli intressant att se vad som händer. Budgeten är som sat mycket större, fina effekter. Sen så är det alltid trevligt att se Sam, Daniel och Jack, synd att Teal'c inte var med bara. Han kunde ha sagt indeed eller nåt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 4 oktober 2009 kl. 20:54

Darth Vader Fan skrev:Har nu sett på SGU.... Det var väl... Intressant, inte så Stargatish men.... intressant. Helt klart viewable. Men.... Annorlunda. Men kommer bli intressant att se vad som händer. Budgeten är som sat mycket större, fina effekter. Sen så är det alltid trevligt att se Sam, Daniel och Jack, synd att Teal'c inte var med bara. Han kunde ha sagt indeed eller nåt.
Nej jag har inte sett, har inte dom kanalerna.

Ja teal'c är ju skön, som i den gamla serien SG-1, när han å Sam står å samtalar inför ett rymd race, varpå Sam säger indeed, och Teal'c bara flinar.

(Sam = Samantha Carter).
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 4 oktober 2009 kl. 20:58

Jasså så budgeten é större i SG-U, kunde dom inte haft nån mera vettig skådis då än Lou Dimond Philips, han har la gjortt lite b-roller innan.

Va é det för flöjt dom beemar upp? (ses i trailern)
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 4 oktober 2009 kl. 22:13

Jo, den fljöten är tydligen en av de nya huvudkaraktärerna. Men jo, jag tycker att de kunda ha fixat in en skådespelare som man faktiskt kände igen, det är lite dåligt. Måste dock säga att jag gillar en karaktär, lite halvt i alla fall. Fast sen så har jag bara sett två avsnitt så det är förtidigt fatt döma. Men jo, deras budget är ju större eftersom de två andra serierna blev en rätt så tor hit så de vågar satsa mer på SGU :D

Mjae, jag har inte heller Syfy, så jag drog en liten fuling där, jag hatar tv6 eftersom de... suger, fråga caesarsallad-fan om varför, jag orkar inte förklara, dessutom så är det orättvisst att vi ska få vänta extra! Det är ju hur lätt somhelst att sända det här också! MEn jag komemr ju självklart se det sen när det sänds här så... det är ju ingen förlust för syfy eller nåt...
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 5 oktober 2009 kl. 01:38

Darth Vader Fan skrev:Jo, den fljöten är tydligen en av de nya huvudkaraktärerna. Men jo, jag tycker att de kunda ha fixat in en skådespelare som man faktiskt kände igen, det är lite dåligt. Måste dock säga att jag gillar en karaktär, lite halvt i alla fall. Fast sen så har jag bara sett två avsnitt så det är förtidigt fatt döma.

Men jo, deras budget är ju större eftersom de två andra serierna blev en rätt så tor hit så de vågar satsa mer på SGU :D

Mjae, jag har inte heller Syfy, så jag drog en liten fuling där, jag hatar tv6 eftersom de... suger, fråga caesarsallad-fan om varför, jag orkar inte förklara, dessutom så är det orättvisst att vi ska få vänta extra! Det är ju hur lätt somhelst att sända det här också! MEn jag komemr ju självklart se det sen när det sänds här så... det är ju ingen förlust för syfy eller nåt...
1, Jaha en flöjt sa vara med, jaja det gör la ingen skada kanske.
Som de flesta sade om the Episode 1 att Jar Jar Binks bara förstörde i filmen. Varpå jag gillade han skarpt.. Nåja.

Aha redan hittat n karaktär du gillar lite smått. Ja det är kosnstigt man har förväntningar så stora att man gärna fäster sig vid en, som man vill följa serien ut.

--:--

2, Att dom vågar, har dom lyssnat alls på fansen.
Tänk om serien ligger där knall fall efter 5 delar. Oj vi glömde en huvud karaktär från de populärare avsnitten. Okey dom har mutat O´Neill.

--:--

3, Likså har det varit med andra serier, först visades SG-1 på kanal 5, det gick fint i 1 säsong, sen när den andra säsongen skulle börja. Stop! Då var det för våldsamt, sen tog det ett tag, sen kom en del till i 5án.

De ville visa hela säsongen den var ju liksom delad sista episoden.
Många ringde la p klagade, jag å mor var förbaskade.
Som jag ringde å klagade.

Sen dök den upp på Z-tv/TV6, sen har la den gått där lite till å från.
Den där j*vla reklamen, bättre kanal 5 hade fått visa den ist, och efter 02.00 för då sänder inte femman reklam.

Då, femman vad slut i kolan ang våld, vi kunde ju bara se på nyheterna då ju, de é la tillräckligt med våld där. Nää censurera nyheterna också, för vi svenskar får se våld, å man gör på sig av skräck..

Lika dumma va 5án när de skulle visa Tour of Duty, å vad våld samt, dom ändrade tiderna å höll på.

Jag tänker i alla fall se del 1 och 2 av SG-U i morgon.

~Må kraften vara med dig! ¨
Mvh. Master Yoghurt

Scope
Fuktfarmare

Inlägg av Scope » 5 oktober 2009 kl. 20:39

Trailern var rätt ball ändå, vet inte hur det blir dock men jag kommer i alla fall att följa serien när den kommer.
[i]Much as I would like to, I just can't bring myself to jump into the giant pit of uncleaned kitty litter.[/i]

Skriv svar