Vilka karaktärer vill vi se i Episod VII?

Diskutera den första av de nya filmerna som har premiär 2015. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 5 november 2012 kl. 22:31

Det är ju ingen större hemlighet att Episod VII är på gång. Vi vet än så länge ingenting om handlingen, men medan vi inte vet någonting så kan vi ju spekulera och drömma lite om vilka karaktärer (som redan existerar, i filmerna och i EU) vi skulle vilja se i den första av de nya filmerna.

Personligen skulle jag väldigt gärna vilja se Wedge igen. Gärna i en liten större roll än i OT. Det borde väl inte vara helt otänkbart heller. Och borde inte påverka tidslinjen nämnvärt.

Annars vore det grymt att få med Pellaeon. För jag antar att vi inte får se Thrawn...
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Re: Vilka karaktärer vill vi se i Episod VII?

Inlägg av stefan313 » 5 november 2012 kl. 23:09

Jag måste då säga att jag är inte så pepp på att få se Luke, Leia och c:o för skulle nog vara lite irriterande med nya skådespelare för dom. Skulle väl egentligen vilja se några man inte har sett.
Men det är ju dom som bestämmer.
Men samtidigt skulle det vara intresant att se vilka det är och hur storyn skulle vara.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 6 november 2012 kl. 00:26

Han Solo spelad av Harrison Ford, det skulle göra mig gråtfärdig, knäsvag och erektionerad.
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 6 november 2012 kl. 12:44

Bortsett från de vanliga fem, så skulle det vara intressant att se Kyle katarn, Jan Ors och Wee Gee. Luke har väl startat sin Jedi Akademi, så han behöver nog all hjälp han kan få. Sen är ju skådisarna lite yngre än de vanliga fem bara.

Jag vet inte hur George ter sig till Jaina, Jacen och Anakin. Men de skulle jag gärna se. Läste igenom Young Jedi Knights böckerna när jag var liten så jag har en liten önskan att se dem och Lowie :)

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 6 november 2012 kl. 22:52

Slave 4 skrev:Bortsett från de vanliga fem, så skulle det vara intressant att se Kyle katarn, Jan Ors och Wee Gee. Luke har väl startat sin Jedi Akademi, så han behöver nog all hjälp han kan få. Sen är ju skådisarna lite yngre än de vanliga fem bara.

Jag vet inte hur George ter sig till Jaina, Jacen och Anakin. Men de skulle jag gärna se. Läste igenom Young Jedi Knights böckerna när jag var liten så jag har en liten önskan att se dem och Lowie :)
Kyle Katarn är ju ett grymt förslag. Hade helt glömt bort honom. Han var ju typ min stora idol när Jedi Knight: Dark Forces II kom ut. Han är ju lite av en jediversion av Han Solo, och det är ju ingenting vi direkt har sett i filmerna än. Skulle vara väldigt uppfriskande.

När vi ändå är inne på det spåret så ska jag passa på att nämna 8t88 från ovan nämnda spel. Tycker en droidskurk skulla vara ascoolt. Kall, beräknande och helt känslolös. Så vill jag ha mina skurkar. :D

Jag är lite tveksam till Jaina, Jacen och Anakin. Jag tror att det är större chans att vi får se Lukes barn (och jag antar att det inte kommer vara Ben). Att även ha med alla tre Solo-barnen skulle nog kännas lite väl krystat. Jag är iofs inget större fan vad Anakin så jag skulle inte lida om han inte var med. Men Jaina och Jacen har jag ganska varma känslor inför.
stefan313 skrev:Jag måste då säga att jag är inte så pepp på att få se Luke, Leia och c:o för skulle nog vara lite irriterande med nya skådespelare för dom.
Håller med dig om att det inte skulle fungera med nya skådespelare. Fast om man skulle göra så att originalskådisarna kom tillbaka då? Det finns ju en del som pekar på att det kanske blir så.

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 6 november 2012 kl. 23:18

Ja Jacen och Jaina skulle helt klart vara trevliga att få träffa på.
Nu när så många prisjägare har figurerat i Clone Wars känner jag för tillfället inget större behov av att Boba, Bossk eller Dengar ska vara med.
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 7 november 2012 kl. 08:57

Fredrik Jonsson skrev: Kyle Katarn är ju ett grymt förslag. Hade helt glömt bort honom. Han var ju typ min stora idol när Jedi Knight: Dark Forces II kom ut. Han är ju lite av en jediversion av Han Solo, och det är ju ingenting vi direkt har sett i filmerna än. Skulle vara väldigt uppfriskande.

När vi ändå är inne på det spåret så ska jag passa på att nämna 8t88 från ovan nämnda spel. Tycker en droidskurk skulla vara ascoolt. Kall, beräknande och helt känslolös. Så vill jag ha mina skurkar. :D

Jag är lite tveksam till Jaina, Jacen och Anakin. Jag tror att det är större chans att vi får se Lukes barn (och jag antar att det inte kommer vara Ben). Att även ha med alla tre Solo-barnen skulle nog kännas lite väl krystat. Jag är iofs inget större fan vad Anakin så jag skulle inte lida om han inte var med. Men Jaina och Jacen har jag ganska varma känslor inför.
Jedi version av Han Solo, ha ha låter som en bra marknadsföring. :D
8t88 hade jag glömt, Kyle tog ju hans huvud så han kan ju alltid komma tillbaka.

Jag tror också Ben kommer bytas ut mot en eller två nya ungar. DVS om Luke kommer att ha barn, och med vem?
Kommer ihåg Geroge sa nånting nån gång om när Luke blev Jedi så kunde han inte skaffa en fru längre.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 november 2012 kl. 10:32

Att Luke får barn, en flicka, så som det ryktas om, är ju helt klart det största brottet mot de böcker och tidningar som kommit. Därför vill jag absolut inte se det hända.

Jag förstår inte varför inte Jacen och Jaina Solo skulle kunna funka. De har hälften Skywalker-blod i sig, så gott som lika mycket jedi som Lukes barn skulle bli, om det nu inte är en Jedi han blir ihop med, Mara Jade alltså, men de fick ju bara ett barn, Ben.
Därför tycker jag det är enkelt att acceptera Jacen och Jaina istället. Leia och Han Solo var ju kärleksparet i filmerna. Luke var den som förblev singel, och det är han som blir den store, den vise. Han passar ju klart sämre som förälder.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 7 november 2012 kl. 23:43

Wilfer88 skrev:Att Luke får barn, en flicka, så som det ryktas om, är ju helt klart det största brottet mot de böcker och tidningar som kommit. Därför vill jag absolut inte se det hända.

Jag förstår inte varför inte Jacen och Jaina Solo skulle kunna funka. De har hälften Skywalker-blod i sig, så gott som lika mycket jedi som Lukes barn skulle bli, om det nu inte är en Jedi han blir ihop med, Mara Jade alltså, men de fick ju bara ett barn, Ben.
Därför tycker jag det är enkelt att acceptera Jacen och Jaina istället. Leia och Han Solo var ju kärleksparet i filmerna. Luke var den som förblev singel, och det är han som blir den store, den vise. Han passar ju klart sämre som förälder.
Det kan ju retconnas på olika sätt.
1) Luke har levt ett dubbelliv.
2) Ben inleder hormonbehandling och byter kön.

:P

Nä men skämt å sido. Jag är lite kluven kring det där. Jag gillar faktiskt idén om en kvinnlig Skywalker. Jag tycker det är en fräsch fortsättning på Skywalker-sagan. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte skulle vilja se det. Men jag håller med dig om att det skulle skapa enorma problem inom Expanded Universe, och det är ju egentligen ingenting jag vill se heller.

Jag funderar på om det skulle vara möjligt att skriva nya böcker där Mara och Luke även fick en dotter och peta in dem på diverse ställen i tidslinjen. Att dottern sedan inte är med i Legacy of the Force och Fate of the Jedi skulle kanske kunna förklaras med att hon skyddades på hemlig ort eller var på någon form av pilgrimsfärd eller whatever. Kanske inte den bästa retconnen, men det kanske skulle fungera.
Wilfer88 skrev:Jag förstår inte varför inte Jacen och Jaina Solo skulle kunna funka. De har hälften Skywalker-blod i sig, så gott som lika mycket jedi som Lukes barn skulle bli, om det nu inte är en Jedi han blir ihop med, Mara Jade alltså, men de fick ju bara ett barn, Ben.
Lite beroende på när Episod VII är tänkt att utspelas så kan ju åtminstone Jacen bli ett ganska stort problem. Det är inte så att jag inte gillar Jacen och Jaina. Snarare tvärtom, de är några av dem allra bästa EU-karaktärerna. Frågan är snarare om de absolut måste medverka i de nya filmerna? Skulle det inte bara räcka att Leia och Han nämner att de har barn?

Om vi nu säger att filmerna åtminstone kommer handla om Lukes barn, vilket en del rykten pekar på, så skulle jag nog tycka att det känns forcerat att även låta Leia och Hans barn vara med. Det blir lite för mycket "the next generation" över det. Och vad skulle man kunna göra med dem rent dramaturgiskt? Man kan ju iaf inte ha en kärleksintrig. Det handlar ju i så fall om två syskon och deras kusin. Yuck!

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 8 november 2012 kl. 18:13

Luke Skywalker, Han Solo och Leia är givet. Kyle Katarn och Boba Fett skulle jag vela se i nya filmatiseringar, separata filmer om de skulle kunna fungera. Diverse prisjägare, mandalorier och blivande jedis vore något.

De på Disney har sagt att de ska göra flera filmer, detta låter spännande.
with more feature films expected to continue the Star Wars saga and grow the franchise well into the future.
Källa för citatet.

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 8 november 2012 kl. 20:59

Jag hoppas för det första att Disney inte sabbar hela konceptet och kommer med nåt eget och startar en berättelse som utspelar sig 100 år efter episod vi eller så. Visst den kan ju ta vid 20-25 år senare, Luke, Leia, Han, Chewie, R2, 3PO är karaktärer jag hoppas kommer tillbaka. Inte nödvändigtvis några större roller, hoppas mer att den handlar om att bära fanan vidare men också att mycket från det som varit i tidigare filmer och däromkring inte glöms bort och kanske rent av blir en del av handlingen. Som i Jedi Academy när man åker till Darth Vaders gamla slott och lite sånt hoppas jag på. Kanske att nån av de gamla sithlorderna återuppstår som nåt spöke/cyborg jag vet inte! Man kan fantisera och spekulera så långt det går, men det hoppas verkligen att det nu finns en anledning att gnistan tänts igen

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 8 november 2012 kl. 23:49

Gaah! Precis som Fredrik så glömde jag helt bort Kyle Katarn! Jag är så otroligt för att han ska vara med och vara huvudkaraktär, Kyle är bäst! Dock är det osanolikt om ST ska baseras på Lucas manuskript :/

Bort med Lucas - in med Katarn!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 9 november 2012 kl. 10:42

Jag tror inte att Disney kommer att ta någon annans berättelse och göra den för film. Tex. Timoty Zahn, dels för att de då måste köpa rättigheterna till hans böcker och sen har aldrig GL tyckt att det va canon.

Självklart tror jag inte heller att Disney missar möjligheten att få med Luke, Leia och Han Solo i en film igen. Dock är det svårt med åldern.
Men de kan lätt göra en ny trilogi där Ep 7 börjar med att allt är fred och frihet i nya galaxen. Han och Leia är gamla och bygger upp senaten och försöker hålla ihop allt. Medans Luke fortsätter att bygga upp Jedi Ordern och åker runt och letar eller folk med midichlorians. De upptäcker att Han och Leias barn är jedis och på Luke måste ta med dessa på träning, göra lasersvärd och undersöka sina rädslor. Dock så kommer ett större hot som hotar hela galaxen och Han och Leia (som är admiral och president) måste strategiskt avvärja detta. De är alltså inte med i strid (för de är för gamla) utan här kommer nya hjältar in. Inga jedis utan piloter, soldater och annat som vi har spelat i SWTOR.

Då får vi se en massa annat StarWars som inte bara handlar om Jedis, självklart kommer Luke att lyckas träna upp några Jedis på sina egna äventyr i en annan del av galaxen innan han heroiskt offrar sig och blir ett blått spöke.
De nya jedisarna kommer tillbaks när kriget går som sämst och vänder på hela steken.

Med detta vill jag ha Republiken och Imperiet som slåss sida vid sida mot ett helt nytt hot (helt nya gubbar att sälja leksaker av) Stormtroopers som hjälper agenter och troopers, AT-AT som körs av Wookies, Hutts på speederbikes och en stort jävla krig som spänner sig över hela galaxen.

Å andra sidan så vill jag se Luke träna upp ett gäng med Jedis, Stranssatta på en djungelvärld med rancors och rymdmaskar. De hittar gamla jedi tempels och undersöker a´la Indiana Jones tills alla är värdiga Jedikrigare.
Och återkommer till civilisationen och dyker direkt in i kriget.

Hela trilogin spänner flera år och i sista filmen (Ep.9) så är de gamla hjältarna döda och vi har några helt nya som vi följt flera filmer och vi sen kan spinnna vidare på med massor av nya spel, tv serier och böcker.

Ep 7 - A New Beginning - Fokuserar på uppbyggnad och sätta igång kriget
Ep 8 - Galaxy in War - Rymdstrider och ännu mer rymdstrider. Stora jävla skepp i episka strider. Flottor som byggs och skickas till delar av galaxen för att återvända sönderslagna. Tie Fighers som modifierats med Xwingar och modifieras igen för att kontra det nya hotet.
Ep 9 - Resurection of the Jedi - Återåtget av Jedis där de visar varför de är sånna farliga krigare och även här vill jag se flera olika Jedis, med förmågor som vi bara läst om.

Storslaget, episkt. Inte en chans att Disney missar att göra detta till årtusendets blockbuster.
Avengers släng dig i väggen.
Nu när GL inte är med så kan verkligen Disney ta ut svängarna.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 9 november 2012 kl. 15:47

Wow. Du verkar ha tänkt igenom det där, Storm. Men det där med att Nya Republiken och Imperiet måste samsas för att slåss mot ett helt nytt hot känns lite som New Jedi Order-serien. Å andra sidan skulle det vara klart intressant om resterna av Imperiet i slutändan införlivas i Republiken igen där det här sitt ursprung.

Tror du förresten att de vågar döda samtliga av de gamla? Låter väldigt radikalt.

Hur som helst så fick du mig att fundera på en sak. Kommer vi få återse gamla jediriddare som spöken? Skulle absolut vilja se en liten glimt av Obi-Wan eller Yoda igen.

AlaRegularis
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av AlaRegularis » 9 november 2012 kl. 17:02

Angående karaktärer så har jag inga spekulationer att komma med. Men om Luke, Leia och Han är med så MÅSTE det vara original-skådespelarna. Allt annat skulle vara skandal och bara så fel. Fram med plånboken bara Disney, det här får ni bara inte gå miste om.

Skriv svar