Vilka karaktärer vill vi se i Episod VII?

Diskutera den första av de nya filmerna som har premiär 2015. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Ninnghizhidda
Wompråtta

Re: Vilka karaktärer vill vi se i Episod VII?

Inlägg av Ninnghizhidda » 13 november 2012 kl. 01:17

Kyle Katarn har jag alltid drömt om att få se!

AlaRegularis
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av AlaRegularis » 13 november 2012 kl. 02:35

Verkar ju som att det kommer bli mycket nya karaktärer, eftersom de inte kommer använda något utav EU utan göra helt nya historier, så det är ju oerhört svårt att spekulera i detta.
Men eftersom filmerna ska utspela sig efter Jedi, så är det i mitt tycker ett måste att ha med Luke, Han och Leia. Och självklart då med original-skådespelarna. Även C3P0, R2D2, Chewbacca och Lando hoppas jag på att få se igen. Även de med original-skådespelarna (i alla fall Billy Dee Williams).

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 19 november 2012 kl. 20:30

jag tror Lucas och Kennedy kommer strunta helt i all EU som finns och köra en egen grej när det gäller Ep 7-9.

Så jag säger det redan nu.. ni kommer se FÅ karaktärer från tvspel, böcker och serier i de nya filmerna.
Och om man får se dem så kommer det vara helt nya stories som inte baserar sig ett dugg på vad som har hänt i Expanded Universe..

Skulle dock inte förvåna mig om Ashoka dyker upp :wink:
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 november 2012 kl. 21:56

Jimmie skrev:jag tror Lucas och Kennedy kommer strunta helt i all EU som finns och köra en egen grej när det gäller Ep 7-9.

Så jag säger det redan nu.. ni kommer se FÅ karaktärer från tvspel, böcker och serier i de nya filmerna.
Och om man får se dem så kommer det vara helt nya stories som inte baserar sig ett dugg på vad som har hänt i Expanded Universe..

Skulle dock inte förvåna mig om Ashoka dyker upp :wink:
Ja, mina egna tanke-gångar kretsar kring att har Disney över 100 böcker,tidningar och spel som utspelar sig efter Episod 6 att försöka rätta sig till, men skaparen av Star Wars hjälper till med att nästan helt ignorera dessa verk, ja då väljer Disney såklart den mycket enkla vägen och skapar istället något mycket mer eget, där man ibland får se referenser till det redan skapade.
Jag tror att det blir som med senaste Star Trek filmen, det är bara att sätta sig och titta. Man behöver inte alls ha en massa bakgrunds-historia för att kunna njuta.

Väldigt många olika raser,förmodligen inte så jättemånga helt nya, samt många ljussablar, ett supervapen och ett rymdskepp att göra resor i. Det tror jag de kommer inkludera. Och ingen Ashoka eller Jar Jar figur :P

Vi har fortfarande inte hört vilken ålders-grupp Disney tänker fånga med Star Wars. Bara för att Disney är Disney, så betyder ju inte det att vi får ett kids-fokus. De behöver ju inte konkurrera med sig själv, utan istället använda ett varumärke för att upprepa super-succén The Avengers. The Clone Wars fångar redan barnen i riktigt låg ålder, så vill de så kan Epi 7-9 bli lika allvarlig och mörk som Empire Strikes Back, just för att kunna attrahera den vuxna publiken och lättare undvika svidande betyg från kritikerna.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 19 november 2012 kl. 22:27

Då ska man tänka på följande: Clone Wars är inte längre någon barnserie som den en gång var. de 3 senaste säsongerna
har gått mot mer vuxna o mörka stories allt efter som de närmar sig ep 3.
Och jag tror definitivt att folk läser in för mycket i det faktum att Disney köpt Star Wars.. Min åsikt är att Disney inte vill på något sett göra om en sådan framgångssaga som hela Star Wars grejen är.

De kommer att hjälpa till att få fram grejer som är mer anpassade till barn helt klart men inte på bekostnad att de förlorar de fans som redan finns.

Lyssna på de senaste Force cast episoderna så talas det väldigt mycket om allt detta.
Högst intressant.

http://www.forcecast.net/c-forcecastnews.asp
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 november 2012 kl. 13:39

Jimmie skrev:Då ska man tänka på följande: Clone Wars är inte längre någon barnserie som den en gång var. de 3 senaste säsongerna
har gått mot mer vuxna o mörka stories allt efter som de närmar sig ep 3.
Tror det är så att teamet bakom serien fick nog av att vara allt för barnslig. Vet inte riktigt om George Lucas plockat in särskilt många som jobbat med barn-projekt tidigare :roll:
Jimmie skrev: Och jag tror definitivt att folk läser in för mycket i det faktum att Disney köpt Star Wars.. Min åsikt är att Disney inte vill på något sett göra om en sådan framgångssaga som hela Star Wars grejen är.
Jag tror också Disney är mer försiktig än vad folk verkar vilja tro, men tror samtidigt förnyelse sker ändå, men utan att man ändrar grund-konceptet. Finns väl ingen som vill förvandla Star Wars till något som inte är Star Wars. Det finns ju gott om sci-fi berättelser ändå.

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 22 januari 2013 kl. 01:44

Är stensäker på att både Hamill och Fisher kommer att reprisa sina roller som Luke och Leia. Dom är fortfarande relativt unga för att kunna axla en sådan roll. Däremot är det nog inte lika säkert att Ford ställer upp på att spela Han igen... Ford är alldeles för gammal, det skulle nog bli lika löjligt som Indiana Jones 4. Tänk er en gubbe på 70 bast dratta runt i en rufsig småpojksfrisyr och skinnväst. Det är inget som frestar mig iallafall. Jag hoppas och tror att de på något sätt försöker fixa bort Han ur handligen på ett proffsigt sätt. Kanske kan de ta och göra en datoriserad yngre Han liknande det dom gjorde med Jeff Bridges som CLU i Tron: Legacy. Tekniken finns ju, fast nja. Hellre bort med honom helt då.

Alternativt låta tre helt andra [yngre] skådespelare spela rollena som Luke, Leia och Han... Fast då lär Disney förlora ganska mycket av den äldre publiken som indirekt förlorar intresset av att se filmen på bio om inte originalskådisarna är med.

I övrigt skulle jag inte ha något emot att se Boba Fett återvända. Temuera Morrison får isåfall gärna spela honom, det skulle ju passa bra. Jag vill väldigt gärna se Jacen och Jaina Solo också.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 5 mars 2014 kl. 00:53

Bortsett från de självskrivna, så hade jag gärna sett Bossk, IG-88 eller någon annan bounty hunter från OT. Lagom små karaktärer som skulle kunna ploppa upp utan att det blir för knasigt eller tillgjort.
Kyle Katarn var ett grymt förslag. Hade han bara fått synas en kort stund, och kanske blivit nämnd i någon film så skulle man ju till och med kunna använda "skådisen" som spelalade honom i spelet.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 19 mars 2014 kl. 17:18

Såhär skulle jag önska att karaktärerna i VII ser ut... lätt den bästa fanpostern hittills.

Bild
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 20 mars 2014 kl. 12:55

Det där är en snygg poster, no doubt.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 21:44

Vi har inte hört något om Lando. Tror ni han kommer vara död i filmen? Skulle kännas konstigt om de bara lämnade honom ute ur storyn, han vann i princip kriget när han sprängde Dödsstjärnan.

Billy Dee Williams kanske ändrar sig, om inte är det nog bäst att säga att han dog. Fast en off screen död är lite i underkant för Lando, han förtjänar mer.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 3 november 2014 kl. 12:34

Dark-lord skrev:Vi har inte hört något om Lando. Tror ni han kommer vara död i filmen? Skulle kännas konstigt om de bara lämnade honom ute ur storyn, han vann i princip kriget när han sprängde Dödsstjärnan.

Billy Dee Williams kanske ändrar sig, om inte är det nog bäst att säga att han dog. Fast en off screen död är lite i underkant för Lando, han förtjänar mer.
Lando känns ju lite 'inhyrd' bland rebellerna. Känns som efter Episode VI att han gick tillbaka till att tjäna pengar på något sätt.

Skulle gärna se honom igen dock.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 3 november 2014 kl. 20:19

Möjligt som du säger, MC, att Lando gick sin egna väg i livet och lämnade Alliansen. Men känns ändå som om han mognat en hel del och blivit lojal till Rebellerna i ROTJ så tycker inte han bör vända de ryggen till. Rätt säker på att att han i gamla canon
ännu var en befälhavare efter EP VI. Såsom i Jedi Outcast. Inte kört det personligen så kan ej uttala mig till 100 %.

Skulle också liksom Fredrik gärna se Wedge igen. Vore inte dumt med små cameos från Amiral Ackbar och Mon Mothma också, även om de lär vara extremt gamla.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 november 2014 kl. 22:00

Kan kort meddela att Lando lade fort ner sin militära bana, berättelserna efter episod 6 har alltid varit att Lando satsa på olika typer av företag som i sin tur gjorde att han ibland kom med i äventyr med gamla gänget.

Skriv svar