Önskemål för de nya star wars filmerna

Diskutera den första av de nya filmerna som har premiär 2015. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
LegacyLove
Wompråtta

Re: Önskemål för de nya star wars filmerna

Inlägg av LegacyLove » 23 december 2013 kl. 23:57

Jag vill gärna se att Sith kommer tillbaka. Gärna i enorm mängd och att ett nytt Sithimperium byggs upp! Det är nog många som längtar efter att få se massor av Jedi och Sith slåss mot varandra.

Darth Vader vill jag inte ha tillbaka, hans historia är slut för gott. Jag vill helst se mycket nytt så därför hoppas jag att Han, Leia och Luke inte får så stora roller. Jag är sugen på att se vilka nya karaktärer och världar dom kan visa oss. R2 och 3Po kan få vara kvar dock, dom är ju gulliga. :wink:

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 14 februari 2014 kl. 19:37

Jag hoppas bara att personerna bakom de nya filmerna verkligen har analyserat situationen fullt ut och inte gör samma misstag som George och hans crew gjorde med de nyare filmerna.

Star Wars ska, enligt mig, vara mörkare och grisigare. Den onda sidan ska verkligen inge skräck, inte action. Jag vill ha mystik.
Tycker att Jedi Knight: Dark Forces 2's cutscenes symboliserar det rätt så bra. Man kan säga vad man vill om dom scenerna, men jag får en bra känsla när jag ser dem.

http://www.youtube.com/watch?v=cPxUUOys6Mw

Apropå klippet ovanför...

Bild
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 20 februari 2014 kl. 23:41

Ojdå, hejsan hoppsan Tobbe, vad kom du ifrån? :wink: Välkommen tillbaka, kul att se dig här igen.

Håller helt och fållet med dig om att Star Wars måste bli mörkare, precis som i de gamla filmerna. Med det sagt menar jag dock inte att Star Wars skall följa den dystra Dark Knight-trenden som uppstått sen 2008, då Hollywood bestämde sig för att alla storfilmer måste vara "mörkare" och visa att huvudpersonen är överdrivet sårbar, överdrivet mänsklig, osv. Med mörkare menar jag att skippa överdrivna comic relief-karaktärer och inte anpassa Star Wars för småungar.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 26 februari 2014 kl. 23:19

Jonipoon skrev:Ojdå, hejsan hoppsan Tobbe, vad kom du ifrån? :wink: Välkommen tillbaka, kul att se dig här igen.
Fick väl upp gnistan för Star Wars igen. Den höjs och sänks hela tiden! Kul att du lever kvar här. :)
Jonipoon skrev:Håller helt och fållet med dig om att Star Wars måste bli mörkare, precis som i de gamla filmerna. Med det sagt menar jag dock inte att Star Wars skall följa den dystra Dark Knight-trenden som uppstått sen 2008, då Hollywood bestämde sig för att alla storfilmer måste vara "mörkare" och visa att huvudpersonen är överdrivet sårbar, överdrivet mänsklig, osv. Med mörkare menar jag att skippa överdrivna comic relief-karaktärer och inte anpassa Star Wars för småungar.
Jag håller med till 100.

Men man får samtidigt komma ihåg att många var just barn när man fastnade för filmerna. Jag menar, Episode 1 är den bästa bioupplevelsen jag någonsin haft. Kan fortfarande få riktiga nostalgianfall från den filmen.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 27 februari 2014 kl. 14:19

Plo Koon skrev:Men man får samtidigt komma ihåg att många var just barn när man fastnade för filmerna. Jag menar, Episode 1 är den bästa bioupplevelsen jag någonsin haft. Kan fortfarande få riktiga nostalgianfall från den filmen.
Jo, det är väl så. Visserligen är det väl roligt att så många barn blir intresserade av Star Wars och sedan växer upp och tar del av de lite mer seriösa delarna (böckerna och serietidningarna). Jag menar, jag läste t.ex. Republic-serierna på engelska när jag var 14-15 år, och det är verkligen inte serier för småungar. De innehöll väldigt komplexa karaktärsutvecklingar, sarksam, sexuella undertoningar och politiska resonemang. Jämför de med den tecknade serien som gick på Cartoon Network liksom.... :lol:
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 28 februari 2014 kl. 14:24

Jonipoon skrev:
Plo Koon skrev:Men man får samtidigt komma ihåg att många var just barn när man fastnade för filmerna. Jag menar, Episode 1 är den bästa bioupplevelsen jag någonsin haft. Kan fortfarande få riktiga nostalgianfall från den filmen.
Jo, det är väl så. Visserligen är det väl roligt att så många barn blir intresserade av Star Wars och sedan växer upp och tar del av de lite mer seriösa delarna (böckerna och serietidningarna). Jag menar, jag läste t.ex. Republic-serierna på engelska när jag var 14-15 år, och det är verkligen inte serier för småungar. De innehöll väldigt komplexa karaktärsutvecklingar, sarksam, sexuella undertoningar och politiska resonemang. Jämför de med den tecknade serien som gick på Cartoon Network liksom.... :lol:
Ja det finns ju Star Wars för alla åldrar. Problemet är väl när man sett eller upplevt det mesta som passar för ens egen åldersgrupp. Istället för att vänta tålmodigt på något som passar, så ger man sig på sånt som inte är lika passande för såna i ens egen ålder.
Med tanke på hur väldigt lite de äldre fansen fått senaste åren, så hoppas jag på något moget denna gång. Speciellt nu när vi förlorat 1313.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 28 februari 2014 kl. 15:40

Wilfer88 skrev:Ja det finns ju Star Wars för alla åldrar. Problemet är väl när man sett eller upplevt det mesta som passar för ens egen åldersgrupp. Istället för att vänta tålmodigt på något som passar, så ger man sig på sånt som inte är lika passande för såna i ens egen ålder.
Med tanke på hur väldigt lite de äldre fansen fått senaste åren, så hoppas jag på något moget denna gång. Speciellt nu när vi förlorat 1313.
Jo, det har varit ett förbannat gullande med småglinen ett bra tag nu i rampljuset. T.o.m. den där live action TV-series som skulle komma har lagts på is. :lol:

Det är ju ändå en ganska smart business-strategi att fokusera på små barn... som är lätta att påverka.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 mars 2014 kl. 21:49

30 år efter Episod 6 ska 7:an utspela sig. God chans att mycket EU-material blir oberörd och påverkas ej av de nya filmerna. Det som nästan garanterat kommer ryka verkar bli Yuuzhan Vong-kriget och alla NJO-böcker. Kontroversiella dödsfall som skedde under den tiden blir nog ignorerad.
Det hade sina guld-korn här och där, men det är ändå nåt jag kan acceptera. Yuuzhan Vong försvann snabbt när böcker som utspelar sig efter kom ut. Det var inget som nämndes ofta och dess konsekvenser var egentligen någorlunda marginella.
Så det kan funka, enligt mina viktigaste önskemål att respektera EU. Det blir lättast om de fokuserar på att skapa nya unga karaktärer på sina galaktiska äventyr, istället för att lita på saker som gjordes för 30 år sen.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2014 kl. 12:53

Trettio år låter som en rimlig tidsperiod med tanke på hur de äldre skådisarna har åldrats genom åren.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 9 april 2014 kl. 16:35

Jag skulle gärna vilja se eller höra någon eller några av spökena av Anakin, Obi-Wan och Yoda. Bara en liten scen eller två där man får se att de hela tiden finns med Luke.

Tror det skulle kunna leda till intressanta, filosofiska samtal om vad en jediriddare borde vara. Tycker EU skrev bort spökena alldeles för tidigt.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 april 2014 kl. 17:44

Fredrik Jonsson skrev:Jag skulle gärna vilja se eller höra någon eller några av spökena av Anakin, Obi-Wan och Yoda. Bara en liten scen eller två där man får se att de hela tiden finns med Luke.

Tror det skulle kunna leda till intressanta, filosofiska samtal om vad en jediriddare borde vara. Tycker EU skrev bort spökena alldeles för tidigt.
Är inte direkt särskilt positiv till idén, tycker Bens roll som spöke mest var att vägleda Luke, nu när Luke själv är en äldre Jedimästare borde han klara sig själv. Men visst, kan acceptera att de är med ifall Anakins skådis INTE är Hayden Christensen, inte nödvändigtvis för att jag ogillar honom, men tycker inte alls han skulle passa in. Vill att det ska vara en äldre herre som liknar Sebastian Shaw. Skulle ju se sjukt awkward ut om Lukes far var en ung pojke. :P

Ewan McGregor kan jag väl acceptera, han är en bra skådis och liknade faktiskt Obi-Wan rätt mycket i Ep3. Skulle dock kännas annorlunda om det inte är Alecc Guiness.

Yoda vill jag helst ska vara en docka, eller i varje fall gjord så att han liknar Yoda från OT, men som sagt, helst en docka!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 10 april 2014 kl. 22:44

Dark-lord skrev:Är inte direkt särskilt positiv till idén, tycker Bens roll som spöke mest var att vägleda Luke, nu när Luke själv är en äldre Jedimästare borde han klara sig själv.
Fast samtidigt känns det som om de har gjort en riktigt stor sak av att vissa (och bara vissa) kan behålla sitt medvetande i Kraften efter att de har dött. Det känns ju smått bortkastat om de aldrig någonsin har tänkt besöka Luke igen. Kan i alla fall tänka mig någon intressant reflektion mellan den gamla och nya sortens jediriddare om vad som gick fel när de i stort sett utrotades.

Som tidigare sagt så vill jag inte ha med dem så mycket. Bara någon enstaka scen i hela trilogin för att bekräfta att de finns där.

Håller med dig om att det känns väldigt svårt att gestalta det med tanke på skådespelarna. Jag vet egentligen inte om jag har något emot att se Hayden Christensen som Anakins spöke (för jag antar att vi aldrig får tillbaka Sebastian Shaw i Jedins Återkomst), men då vill jag samtidigt ha en riktigt bra förklaring till varför han ser ut som han gör. Alec Guinness borde väl å andra sidan inte vara helt omöjlig att göra med CGI. Man lyckades riktigt bra i stuntscenerna i Episod III.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 11 april 2014 kl. 02:31

Fredrik Jonsson skrev:Alec Guinness borde väl å andra sidan inte vara helt omöjlig att göra med CGI. Man lyckades riktigt bra i stuntscenerna i Episod III.
I den nya Fast and Furiois 7 så kommer man inte att ersätta Paul Walker med en ny liknande skådespelare, utan de resterande scener han inte hann filma kommer att fixas med body doubles som har samma kroppsbyggnad, sedan kommer de att fixa ansiktet helt digitalt och t.o.m. imitera en konstgjord Paul Walker-röst. Jävligt coolt!
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 november 2014 kl. 16:02

Ett år sen man skrev sina första egna önskemål. Kan väl ta det igen då idéer formas och grusas med de rykten som dyker upp.

-Lumiya är fortfarande det stora önskemålet för en huvudskurk. Med canon-förändringen så kan ju allt hända och förändras. Tränas som jedi, bli lite kär i Luke, bli förbannad, fångad sen omvänd till Inquisitor-laget, höjer sig själv till Sith-nivå... Jag är nästan glad att Disney kan överraska på den fronten.

- En eller flera tvister är fortfarande av högsta vikt.

- Rymd-strider. Stora och små skepp måste puckla på varandra, så är det bara. Skepp gillar inte varandra. Men jag behöver inget i Super-star destoyer storlek eller större. Mindre skepp och avsaknaden av supervapen funkar.

- Mandaloriens. Hörde rykten om dem, det fastna för mig. Death Watch i tcw blev skoj. Sabine i Rebels visar att de även gör gott. Filmerna kan vara Boba Fett-fri, men strids-tokiga Mandaloriens skulle kunna bli sjukt bra. Gärna som en tredje part i stora konflikter, så kanske vi slipper Jabba the Hutt gangstrar.

- Liten användning av de gamla karaktärerna. Snälla, de är inte särskilt duktiga skådisar, men först och främst för att de inte är framtidens stjärnor. R2 D2 och C3PO kan dock fortsätta följa med från början till slut.

- The Force. Inte bara knuffa runt folk med kraften eller skjuta blixtar. Kreativ användning tack och gärna mystifiera kraften. Låt det mer uppfattas som magi än vetskap. Nightsisters, spöken, grottor, den mörka sidans lockelser.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 november 2014 kl. 11:35

Wilfer88 skrev:Ett år sen man skrev sina första egna önskemål. Kan väl ta det igen då idéer formas och grusas med de rykten som dyker upp.

-Lumiya är fortfarande det stora önskemålet för en huvudskurk. Med canon-förändringen så kan ju allt hända och förändras. Tränas som jedi, bli lite kär i Luke, bli förbannad, fångad sen omvänd till Inquisitor-laget, höjer sig själv till Sith-nivå... Jag är nästan glad att Disney kan överraska på den fronten.
Skulle också ännu gärna vilja se henne. Men som sagt, hoppas jag de lämnar Sitherna utanför nu. Vill se Inkvisitorerna ta över som skurkar. :P Och Lumiya vill jag inte se som någon romans som blir sårad efter ett triangeldrama och blir en simpel lärling, henne har jag alltid sett som en mäktig krigare och mystisk figur, vill inte att hon ska undermineras.
- Rymd-strider. Stora och små skepp måste puckla på varandra, så är det bara. Skepp gillar inte varandra. Men jag behöver inget i Super-star destoyer storlek eller större. Mindre skepp och avsaknaden av supervapen funkar.
Jo, jag håller med. Men vill gärna se något spektakulärt i rymden också, och inte som i Prequel Trilogin där de bara var färd mellan planeter som spenderades i rymden
- Mandaloriens. Hörde rykten om dem, det fastna för mig. Death Watch i tcw blev skoj. Sabine i Rebels visar att de även gör gott. Filmerna kan vara Boba Fett-fri, men strids-tokiga Mandaloriens skulle kunna bli sjukt bra. Gärna som en tredje part i stora konflikter, så kanske vi slipper Jabba the Hutt gangstrar.
Boba Fett vill jag inte ska vara med, nu är EU ändå inte är canon vill jag att han ska förbli död. Håller dock med om att Mandalorians vore fint att ha i filmer, riktigt badass skurkar(kan även vara hjältar som Sabine).

- Liten användning av de gamla karaktärerna. Snälla, de är inte särskilt duktiga skådisar, men först och främst för att de inte är framtidens stjärnor. R2 D2 och C3PO kan dock fortsätta följa med från början till slut.

What!? Tror vi behöver en ny admin. ;) Skämt åsido(även om jag fortfarande undrar hur du kan kasta ur dig såna hemska saker), vet inte vad jag ska säga. Vill ändå att de ska få någon form av roll, de är ju symboler för SW. Vill att Luke ska få ungefär lika stor roll som Ben i ANH.
- The Force. Inte bara knuffa runt folk med kraften eller skjuta blixtar. Kreativ användning tack och gärna mystifiera kraften. Låt det mer uppfattas som magi än vetskap. Nightsisters, spöken, grottor, den mörka sidans lockelser.
Vet inte, gillar det du nämner, men känns mer som om det är något EU tar hand om, inte filmerna. Blir för mycket klassisk fantasy då, spöken, häxor, grottor. Men skulle nog funka. Men vi kan inte ha tio st skurkfraktioner. :P

Skriv svar