Vem blir nya filmskurken?

Diskutera den första av de nya filmerna som har premiär 2015. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Vem blir nya filmskurken?

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2014 kl. 11:52

Wilfer88 skrev: Så du hade väl en del att ta igen om du upptäckte Sith-ordern i Epi3 och inte att de varit med redan 1999 iom Epi1. Tidigaste verket utanför filmerna, det vet jag dock inte.
Jag är född 1997, och jag var 8 år när Ep3 kom, hade inget särskilt intresse för SW då ännu. Såg den några år senare. ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juli 2014 kl. 11:56

Har ju sina nackdelar av att börja i fel ände.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 juli 2014 kl. 15:16

Vet inte när Sith nämndes för första gången, men vill minnas att Vader kallades Sith i den gamla originalromanen från 1976, det förklarades dock aldrig vad det var. Tidigaste man HÖRDE namnet kanske var i expansionen till Dark Forces 2, Mysteries of The Sith.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 22 juli 2014 kl. 19:45

Dark-lord skrev:Tidigaste man HÖRDE namnet kanske var i expansionen till Dark Forces 2, Mysteries of The Sith.
Kan ha varit i ljudböckerna baserade på Tales of the Jedi-serietidningarna. Den första kassetten, Tales of the Jedi, släpptes i augusti 1997 och uppföljaren Dark Lords of the Sith kom i juli 1997. 2005 och framåt finns de även på CD ifall du skulle undra varför datumen skiljer sig från källa till källa.

http://starwars.wikia.com/wiki/Star_War ... f_the_Jedi

Längre ner i artikeln finns datumen.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 23 juli 2014 kl. 15:30

Darth Worgen skrev:
Dark-lord skrev:Tidigaste man HÖRDE namnet kanske var i expansionen till Dark Forces 2, Mysteries of The Sith.
Kan ha varit i ljudböckerna baserade på Tales of the Jedi-serietidningarna. Den första kassetten, Tales of the Jedi, släpptes i augusti 1997 och uppföljaren Dark Lords of the Sith kom i juli 1997. 2005 och framåt finns de även på CD ifall du skulle undra varför datumen skiljer sig från källa till källa.

http://starwars.wikia.com/wiki/Star_War ... f_the_Jedi

Längre ner i artikeln finns datumen.

Tack för lektionen Magister Worgen! Tror Mysteries of The Sith släpptes 1998, ett år efter huvudspelet.

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 1 augusti 2014 kl. 11:29

jag tror att det är sidious i en annan kropp för han skriver i book of the sith att han har kraften att föra över sina minnen och krafter till en yngre kropp som han har redo
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 augusti 2014 kl. 11:34

bloodmountain skrev:jag tror att det är sidious i en annan kropp för han skriver i book of the sith att han har kraften att föra över sina minnen och krafter till en yngre kropp som han har redo
Det väl Dark Empire där det händer? Oavsett vad tror jag dessvärre inte det räknas som canon längre, eftersom Disney gjort det mesta till legends nu. Intressant tanke dock även om jag inte skulle vilja se det personligen. Alldeles för kliché och överanvänd skurk.

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 1 augusti 2014 kl. 14:07

Vill absolut inte se Palpatine och/eller Darth Vader komma tillbaka på något sätt.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 1 augusti 2014 kl. 15:23

Darth vader är nog ganska uteslutet för vader och anakin är döda så
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 augusti 2014 kl. 00:48

Fast om man ser det så är ju Kejsaren/Sidious också död. ;) Vill helst inte att de återanvänder massa gamla skurkar från filmerna utan istället gör något unikt, antingen med EU-skurkar eller något de själv kommer på. Fast ser ju mycket hellre en återupplivad Kejsare än Vader. Skulle ju sabba hela Vaders uppoffring i slutet annars.

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 2 augusti 2014 kl. 12:43

Tänker mest på att Jar Jar Abrams står för regin och manus. Har ni sett TV serien "Lost" och hans "Star Trek"? Time-travling, man! :?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 augusti 2014 kl. 14:47

MurderCapital skrev:Tänker mest på att Jar Jar Abrams står för regin och manus. Har ni sett TV serien "Lost" och hans "Star Trek"? Time-travling, man! :?

Hur vågar du kalla J.J för Jar Jar. :lol:

Jag har sett de första två säsongerna av Lost, och första Star Trek filmen. Men tidsresande är inget som har funnits i Star Wars så tvivlar på det, även om det vore intressant ifall de gjorde det rätt.

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 15 augusti 2014 kl. 08:50

Dark-lord skrev:
MurderCapital skrev:Tänker mest på att Jar Jar Abrams står för regin och manus. Har ni sett TV serien "Lost" och hans "Star Trek"? Time-travling, man! :?

Hur vågar du kalla J.J för Jar Jar. :lol:

Jag har sett de första två säsongerna av Lost, och första Star Trek filmen. Men tidsresande är inget som har funnits i Star Wars så tvivlar på det, även om det vore intressant ifall de gjorde det rätt.
Nej, det skulle inte vara intressant,skulle bara vara sjukt oinspirerat. Något jag hört rykten om är att nya filmen kan ha flashbacks till en ung Han Solo eller något sånt. Vill inte se flashbacks i Star Wars film, då det är inget som används förut.

Och J.J. måste ju stå för Jar Jar... :wink:

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 15 augusti 2014 kl. 14:24

MurderCapital skrev:Nej, det skulle inte vara intressant,skulle bara vara sjukt oinspirerat. Något jag hört rykten om är att nya filmen kan ha flashbacks till en ung Han Solo eller något sånt. Vill inte se flashbacks i Star Wars film, då det är inget som används förut.
En flashback skulle kunna fungera som ett intro efter att den gula texten försvunnit, en tillbakablick till något som hänt en av birollerna för flera år sedan. T.ex. Han Solo.

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 15 augusti 2014 kl. 22:55

Darth Worgen skrev:
MurderCapital skrev:Nej, det skulle inte vara intressant,skulle bara vara sjukt oinspirerat. Något jag hört rykten om är att nya filmen kan ha flashbacks till en ung Han Solo eller något sånt. Vill inte se flashbacks i Star Wars film, då det är inget som används förut.
En flashback skulle kunna fungera som ett intro efter att den gula texten försvunnit, en tillbakablick till något som hänt en av birollerna för flera år sedan. T.ex. Han Solo.
Nej, det skulle inte fungera. Det du säger är vad den gula text är till för.

Skriv svar