Vem blir nya filmskurken?

Diskutera den första av de nya filmerna som har premiär 2015. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Vem blir nya filmskurken?

Inlägg av Wilfer88 » 16 augusti 2014 kl. 13:50

Flashbacks blir ju lite som Anakins dröm-scener i Epi3, och det var ingen bra form av berättande alls enligt mig. Kändes väldigt opassande i Star Wars. Precis som MurderCapital säger så tar intro-texten upp det som vi ska behöva veta, annars tar det upp så som när Ben Kenobi berättade om klonkriget, inga riktiga detaljer, för att hålla det mer mystiskt.

Åter igen har rykten om filmen skurk kommit och det handlar om Inquisitors som även tas upp i Rebels. En EU-skapelse som alltså faktiskt fått riktigt fäste, oavsett om det når ända fram till filmerna eller ej. Just Inquisitorn i Rebels är ingen som jag särskilt gillar, Men det kanske ändrar sig om han visar sig ha någon form av intelligens och kan lägga upp komplicerade planer för att fånga jedis. Just nu ser han bara ond ut och inte särskilt inspirerande.
Men för mig får "andra" indquisitors dyka upp i filmerna, det kan bli en bra kontring mot Lukes Jedi Order utan att vi behöver introducera en massa Sither.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 augusti 2014 kl. 19:19

Beror ju på hur tillbakablickarna används, tycker faktiskt inte det var något fel i det vi såg i Ep3, det var ju blickar in i framtiden dessutom. I och för sig hade ju Luke det och då behövde vi inte se något och det räckte med ord. Tycker det är för tidigt att tala illa om Inkvisitorn, den kan helt klart komma att utvecklas!

Tycker inte heller tidsresande skulle passa, men vi vet aldrig hur de skulle kunna göra det. Skulle kunna funka, men är nog bäst att låta bli.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 16 augusti 2014 kl. 20:49

Jag hoppas att det kommer bli en j**** baddass Sith som dödar några Jedis innan han blir stoppad tillslut och att han har soldater som är bättre en stormtrupperna
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 augusti 2014 kl. 13:59

Jag vill nog hellre gå på Inquisitor-grejen än det om jag ska vara ärlig. Efter att ha sett https://www.youtube.com/watch?v=89A3wxJGOp4 denna video så blev jag lite sugen på det! Sitherna ska ju vara utrotade i filmerna egentligen, men deras Inkvisitorer som funnits i många många år fortsätter sin Jedi-jakt. Brienne of Tarth från Game of Thrones ryktas spela en av de. Vore nice att se henne spela en kvinnlig dark jedi-version av The Mountain från Game of Thrones. ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 18 augusti 2014 kl. 09:42

jaa j****t badas sith fast enligyt mig är alla siths badas
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 augusti 2014 kl. 13:51

Mja, jag gillar mer Inkvisitor-grejen. Sitherna har redan vart skurkarna i sex filmer, dags för något nytt!

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 21 augusti 2014 kl. 19:04

Dark-lord skrev:Mja, jag gillar mer Inkvisitor-grejen. Sitherna har redan vart skurkarna i sex filmer, dags för något nytt!
Funnits gott om andra skurkar med, Tarkin, Jabba, Boba, Jango, alla seperatister inkl General Grievius. Men Sitherna har varit de stora skurkarna. Varför? För att de inte bara hatar jedis, de vill också styra galaxen, och de har förmågor utöver vanliga individer, som gör det hela möjligt. Så jag tycker de passar in. Och efter TOR, så får man bara ännu mer sug att se ordentliga badass Sither på film.

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 28 september 2014 kl. 19:14

Jag tror C3PO blir ond och får en gul lightsaber. Det vore nåt det!

Nej, men skämt åsido.. Jag har innan alltid trott att Max von Sydow skall spela en slags reinkarnation av Darth Plagieus, men det känns mer avlägset nu. Vet dock inte varför, men kanske för att Disney vill distansiera sig så mycket från PT som möjligt. I alla fall nu i början.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 2 oktober 2014 kl. 23:16

Jonipoon skrev:Jag tror C3PO blir ond och får en gul lightsaber. Det vore nåt det!

Nej, men skämt åsido.. Jag har innan alltid trott att Max von Sydow skall spela en slags reinkarnation av Darth Plagieus, men det känns mer avlägset nu. Vet dock inte varför, men kanske för att Disney vill distansiera sig så mycket från PT som möjligt. I alla fall nu i början.
Jag vet verkligen inte om jag tycker idén om Darth Plagueis är bra eller inte. Skulle kanske kännas krystat med honom som skurk, samt att det skulle förta lite av Palpatines fantastiska historia. Han framstår verkligen som en backstabber när han berättar den historien.

Men jag hoppas verkligen inte att Disney distanserar sig från PT. Man får tycka vad man vill om filmerna, men jag tycker att det vore en katastrof om man helt tittar åt andra hållet och låtsas som om PT inte finns. Legenden om Plagueis är ju en verkligen ett av de mest briljanta inslagen, och de får gärna återvända till konceptet om evigt liv. Fast då utan Plagueis i egen hög person.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 oktober 2014 kl. 08:55

Hittills så har Disney haft en stor berörings-skräck när det kommer till PT. Spel, böcker, tidningar, tv, filmerna, inom alla områden är det OT de refererar till. Och det återstår ju att se hur det påverkar "skurkarna" i filmerna. Blir det 2 stora ondingar? Variationen var större i PT än OT. Piett, Veers, Boba, alla mindre fick minimalt med screen-time.

För närvarande så är det Inquisitors som verkar "troligast" enligt mig. Kanske en sån dyker upp i Epi 7, medan det blir mer tydligt fler Inquisitors i Epi 8 o 9, samtidigt som det kanske kommer fram en ledande gestalt bland dem.

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 20 oktober 2014 kl. 20:12

Enligt läckande concept art så verkar det som att den nya skurken har "kodnamnet" The Grave Robber, eller The Grave Knight...
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 oktober 2014 kl. 21:22

En ny Exar Kun troligen :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 13:03

Som sagt, tror nya skurken blir en Inkvisitor. Känns som om de är de som håller i ondskans fana i det nya universumet, nu när Sitherna ändå tekniskt sett ska vara utrotade. Vi får en försmak för de i Rebels och kommer nog utvecklas ytterligare i Ep VII

Användarvisningsbild
Skywalker.jr
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av Skywalker.jr » 2 november 2014 kl. 18:57

Jag tror att kejsaren uppstår och Darth Caedus blir hans lärling

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 21:22

Det tvivlar jag på. De har sagt att all gammal EU är Legends nu, så tror inte Jacen/Caedus kommer framträda. Kejsarens återupplivning är ju också direkt taget ur en serietidning, så vore ju ren kopiering i så fall. Jag hoppas vi får nya skurkar istället, vill att man ska komma på något nytt.

Skriv svar