Vem blir nya filmskurken?

Diskutera den första av de nya filmerna som har premiär 2015. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Vem blir nya filmskurken?

Inlägg av Wilfer88 » 7 september 2015 kl. 12:54

Supreme Leader Snoke
Kylo Ren
Captain Phasma
General Hux

De är de nya skurkarna från First Order. Snoke är helt klart en ny typ av Palpatine, men varför han inte vill titulera sig Kejsare går ju att diskutera, han kanske inte är i en sån dominant position än. General Hux tror jag ska vara en typiskt brittiskt typ, elak bara. Phasma något så otroligt som en kvinnlig stormtrooper commando-soldat. Förmodligen behövs inga Boba Fett när det finns soldater av den kalibern.
Kylo Ren är den mest framträdande individen hittills av The Force Awakens. Han svingar en röd ljussabel och umgås med de nya stormtrupperna. Men han har beskrivits som väldigt komplex. Vi har sett honom med en skrämmande mask, men det finns även bilder med honom utan masken, masken har alltså ett syfte, men den är inte nödvändig för att tex dölja en ärrad person. Han tror på nödvändigheten av vad han gör, han är medlem i Knights of Ren och vad deras förhållande är till First Order är inte känt. Men vad jag länge funderat över, är om han kommer förbli ond, eller räknas som ond? Snoke är också en kraftig dark side-user men ingen av dem är Sither, vill de bli en sån, vill båda eller bara en av dem?
Kan vi komma ett se Kylo förråda Snoke och detta innan Episod 9 så att strukturen för filmerna inte är för mycket av en kopia av OT?
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

SKYWATER
Wompråtta

Re: Vem blir nya filmskurken?

Inlägg av SKYWATER » 8 september 2015 kl. 03:22

Jag har länge trott att vi inte kommer få se de riktiga skurkarna ordentligt förrän i ep.8 , Kylo Ren verkar mer vara en hantlangare, som dessutom inte riktigt har "fallit ordentligt" & dessutom har en egen agenda. Snoke kommer vi nog bara få en skymt av (tror jag) Han lär väl vara den som ligger bakom allt, men det mest intressanta är att Benicio Del Toro verkar ha skrivit på för en "villain" roll i ep.8 ,så den värsta kanske inte kommer förrän i nästa film ?
-
(& general hux & Phasma är nog "vanliga" imperieliknande militärer, men säkert inte speciellt snälla) :D
Oota Goota Solo ?

Skriv svar