Snoke. Vem är han?

Diskutera den första av de nya filmerna som har premiär 2015. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Snoke. Vem är han?

Inlägg av Fredrik Jonsson » 18 december 2015 kl. 17:26

Vi måste ju prata om Första Ordningens högste ledare Snoke. Tror ni att det finns någon koppling till vad som hände i de tidigare filmerna? Palpatine återfödd? Plagueis?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Re: Snoke. Vem är han?

Inlägg av MurderCapital » 18 december 2015 kl. 17:31

Tror inte det finns någon tanke bakom honom. Det är trots all JJ Abrams som hjälpt till med manus, han skiter i bakgrundstory. Se bara hans arbete med "Lost", "4400", "Alcatraz"
The negativity is strong in me. :roll:

Qlql
Wompråtta

Inlägg av Qlql » 18 december 2015 kl. 17:42

Mitt första intryck var mer en karaktär från någon superhjältefilm. Vi vet ju dock inte om han är så storväxt som det såg ut, han sågs väl bara på hologram vad jag kan minnas.

Tror ni att han är sith? Det har jag svårt att tänka mig, då skulle han stått på Palpatines sida.

Sedan är jag inte säker på att han verkligen är den allra högste ledaren... det kanske sitter ännu någon figur och domderar någonstans.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 december 2015 kl. 22:08

Jag måste säga, att jag verkligen hoppas Snoke inte är så stor som han var i holografisk form. Kan bli riktigt cheesy om de inte är försiktiga. Han kändes som något uppenbar CGI, men var inte fult gjord ändå. Jag misstänker att han är någon Sith eller liknande. Skulle dock uppskatta om de kör med något annat. Jag tyckte om att de knappt nämnde eller refererade till Sith i filmen. Jag har alltid gillat idén att Vader var unik, att han var en fallen Jedi som endast använde ljussabeln för att han en gång var en Jedi, att han trodde på deras religion ännu. Gillar inte riktigt idén att det finns massa andra som också heter Darth och har röd ljussabel de också.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Berry Kenobi
Wompråtta

Inlägg av Berry Kenobi » 19 december 2015 kl. 11:33

Fick lite vibbar ifrån Palpatine när jag först såg honom. Hoppas dock inte på att det stämmer för det skulle göra hela storyn lite tråkig i min smak. Skulle vara roligare om Abrams gjorde en ny Big Bad Boss. Sedan så är ju Kylo-Snoke relationen taget rätt så starkt ifrån original trilogin men det är väl för The Rule of Two, kanske därifrån jag får Emperor/Palpatine vibbarna.

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 19 december 2015 kl. 22:48

Palpatine har jag uteslutit, han är så förknippad med Ian McDiarmid att det inte funkar med någon annan skådespelare, hur skulle han ens överlevt en massiv explosion efter ett fall på några hundra meter? Min tanke är att Rhenordern (visst hette de så?) är några som mest fungerat som någon obskyr sekt men sen glidit upp i vakuumet efter Sithorderns fall.

Sen tvivlar jag på att han är så stor som det visades men vem vet vad han egentligen är.

Qlql
Wompråtta

Inlägg av Qlql » 20 december 2015 kl. 01:13

Ja, jag är väldigt nyfiken på Rhenorden.
Frågan är om den kanske kan vara någon form av sammanslutning av "dark jedi" som fått uppsving efter sithordens undergång?
Snoke pratar om den som något exklusivt... spännande detta.

MrD
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av MrD » 20 december 2015 kl. 05:53

Själv så höll jag på att skratta ihjäl mig när han kallades för Supreme Leader... Tanken föll direkt på The Dictator filmen.
Dåligt namn på honom. Dom kunde gjort bättre!

Skickat från min iPad med Tapatalk

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 december 2015 kl. 18:48

Ja, alltså Snoke, namnet klingar verkligen illa i örat. Supreme Leader hade verkligen funkat bättre utan hans personliga namn.
Jämför med Emperor, en titel som låter både skrämmande och mäktigt. Titlar som härrör från Romarriket, Caesar, Imperator och används i över 2000 år under vår mänskliga historia. Det har lite mer tyngd.

När det kommer till hur han ser ut, ja det är ju ett hologram som verkligen kan vara väldigt missvisande. Jag tyckte han såg ut som en skadad Voldemort. Väldigt typisk egentligen. Hans "skada" är väl intressant och hans kunskaper är ju än mystiska. Men frågan är om när vi faktiskt får lära känna honom, om det är något bra eller ej. En ren kopia av Palpatine är inget jag vill ha. Kylo Ren får gärna döda honom och ta hans plats när han är färdigutbildad.
Men Palpatine har vi fått lära känna genom 6 filmer, nog ska vi ge Snoke mer än en chans, om de nu inte tänkt ut något annat redan. Möjligheterna är många, men i The Force Awakens så fick vi inte så mycket. Men behövdes inte för det fanns andra skurkar.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 21 december 2015 kl. 10:51

Det var ett misstag att visa hur han såg ut. Jag hade verkligen hoppats på att hologrammet skulle dölja hans ansikte i skugga, men tydligen blev det inte så...

Snoke ser ut som en brännskadad gammal gubbe som genomgått en stort antal misslyckade plastikoperationer. Han såg inte alls ut som en alien. Stor besvikelse.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 21 december 2015 kl. 17:43

Snoke får mig att tänka på Snoop i The Wire och South Park avsnittet The Snuke...

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 21 december 2015 kl. 19:24

Är det ingen annan som fick små Promethus 'Space Jockey' vibbar av Snokes design?
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 28 december 2015 kl. 03:08

Dark-lord skrev:Jag har alltid gillat idén att Vader var unik, att han var en fallen Jedi som endast använde ljussabeln för att han en gång var en Jedi, att han trodde på deras religion ännu. Gillar inte riktigt idén att det finns massa andra som också heter Darth och har röd ljussabel de också.
Jag tycker om idén att "Darth" blivit en titel och att flera får ha denna. Det där med röd ljussabel (jag säger lightsaber och lasersvärd), flera får ju använda lasersvärd med rött laser. Du vet väl att lasersvärdens färger kommer ifrån så kallade lightsaber crystals? Men tyvärr räknas röda lasersvärd som onda, det är väl en fin färg?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 december 2015 kl. 18:37

Darth Worgen skrev:
Dark-lord skrev:Jag har alltid gillat idén att Vader var unik, att han var en fallen Jedi som endast använde ljussabeln för att han en gång var en Jedi, att han trodde på deras religion ännu. Gillar inte riktigt idén att det finns massa andra som också heter Darth och har röd ljussabel de också.
Det där med röd ljussabel (jag säger lightsaber och lasersvärd), flera får ju använda lasersvärd med rött laser. Du vet väl att lasersvärdens färger kommer ifrån så kallade lightsaber crystals? Men tyvärr räknas röda lasersvärd som onda, det är väl en fin färg?
Förstår inte riktigt vad det har med det jag skrev att göra. Det jag gav kritik för var att alla som är onda måste ha samma färg på sin ljussabel. Att de använder ett Jedivapen fast de inte är Jediriddare kan jag väl godta, annars skulle det inte blivit några traditionella Ljussabel-dueller som Star Wars-filmerna utmärkt sig för. Men var de alla tvungna att ha röda bara för att originalskurken hade?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 11 januari 2016 kl. 00:25

Jag kom att tänka på en sak när jag såg filmen (för femte gången) i tisdags. Har under de senaste dagarna även sett samma teori flimra förbi lite här och var så jag är uppenbarligen inte helt ensam om att se detta. Det är både galet och knäppt. Och det får mitt hjärta att rusa.

Tänk er det här.

Han har ett stort ärr över hjässan, ett stor ärr över den vänstra kinden samt en hud som ser ut att ha genomlidit någon form av brännskada. Låter det bekant? Kan det vara så att Snoke är Anakin? Kan han ha överlevt?

Bild
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Skriv svar