Vem tycker ni ska spela den unga Han Solo?

Diskutera de fristående filmerna såsom Rogue One och Han Solo-filmen. OBS! Läs reglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Vem tycker ni ska spela den unga Han Solo?

Inlägg av Jonipoon » 27 augusti 2015 kl. 08:59

Detta är en svår fråga för de flesta Star Wars-fans... Det känns ju som att INGEN annan kan spela Han Solo förutom Harrison Ford, men hur mycket vi än gnäller så är sanningen ett faktum: Det kommer att komma en Antologi-film om Han Solo år 2018, vilket betyder att en recasting är oundviklig.

Så vem skall den "lycklige" bli? Vem det än blir så kommer denne att få utstå enormt mycket press, både från kritiker och fans.

Det har pratats länge bland flera fans om att Chris Pratt borde spela en ung Han Solo, men helt ärligt tror jag han är för gammal. Pratt är 36 i år, och Harrison Ford var 34 när man spelade in Nytt Hopp på 70-talet. Eftersom filmen skall handla om en 20-årig Han Solo så är nog Pratt (gudskelov) ingen möjlig kandidat.

En annan fanfavorit är den unge men okände Anthony Ingruber, som saknar professionell skådiserfarenhet men som ändå redan hunnit spela en yngre version av Harrison Fords karaktär i filmen Age of Adaline som gick på bio iår. Ingruber är så lik en ung Ford att det är nästan kusligt, att fans redan börjat kalla liknelsen för "Attack of the Clone". Men kan killen agera? Det är frågan. Det krävs mer än ett snyggt ansikte för att spela Han Solo.

Andra skådisar som fans och journalister spekulerar kring inkluderar bland anant Garrett Hedlund, Channing Tatum, Shia LaBeouf, Joseph Gordon-Levitt, Taron Egerton och Tye Sheridan.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Re: Vem tycker ni ska spela den unga Han Solo?

Inlägg av Jonipoon » 29 september 2015 kl. 12:46

Tydligen jobbar Anthony Ingruber hårt för att få rollen!

http://www.starwars7news.com/2015/09/sw ... -film.html
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 september 2015 kl. 18:04

Av de namn som nämnts så skulle jag nog bara gilla Chris Pratt som man för jobbet. Men ålders-frågan är en relevant nackdel för honom.

De andra som jag sett prestera är Shia LaBeouf och Joseph Gordon-Levitt, men jag känner inte att de passar för rollen. Tyvärr så har jag inte sett några andra unga kandidater som kanske passar, men det är ju mitt eget fel, finns garanterat någon där ute som passar :P I överlag skulle jag dock helst vilja veta vad filmen ska fokusera på, innan jag skulle säga att jag är intresserad av en Han Solo-film, för jag kan lätt känna att det kan bli en rätt så värdelös film i värsta fall. Och då i dess rätta bemärkelse, en film som varken har något vettigt att säga eller intressant att visa, att bara ha ett äventyr för herr Solo duger inte.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 30 september 2015 kl. 21:41

Vet inte varför alla tror/tycker att Chris Pratt är en perfekt ersättare till Harrison Ford överlag (både som Solo och Dr. Jones). Tycker inte han är ett dugg lik Ford i skådespel.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 1 oktober 2015 kl. 11:41

Chris Pratt är alldeles för gammal, plus att hans röst inte alls påminner om Fords.

Men jag hade faktiskt föredragit om Disney utser ett open casting call och försöker hitta en helt okänd skådis som är mycket lik Ford både till utseendet och till rösten.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 9 oktober 2015 kl. 02:19

Alltså jag har verkligen ingen aning om vem som skulle kunna ta över. Jag diskuterade saken med en vän och det vi kom fram till var att det redan finns en Han Solo. Harrison Ford är så förknippad med rollen att det är svårt att föreställa sig någon annan.

Jag ser verkligen inte storheten i Chris Pratt och förstår inte alls varför många drar paralleller mellan Starlord och Han Solo.

Anthony Ingruber är ju onekligen lik till både utseende och röst. (Jag skulle förövrigt också jobba hårt för att få rollen om jag hade den minsta chans på det). Han är en lysande imitatör men jag har ingen aning om han kan spela eller inte. Om han är bra så är det bara att köra, men det kan lätt bli som att byta ut Frank Sinatra mot Jörgen Mörnbäck.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 30 november 2015 kl. 18:58

Jag har väldigt dålig koll på skådisar, tycker bara att det är synd att Sean Patrick Flanery som spelade Indiana Jones i Young Indiana Jones Chronicles är för gammal, hade varit lite kul annars :)
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Skriv svar