Star Wars: The Force Unleashed

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 25 februari 2010 kl. 06:15

Aayla Secura skrev:Träffa honom med Lightning i ½ sekund, släng in honom i 2-3 väggar och sen ner i ett stup. Innan han hunnit upp så har din kraft laddat upp igen, upprepa!
Mitt sätt att göra det. Det finns ett sätt att ta sig ur attackanimationer! Force Repulse. Väldigt bra mot Darth Maul, eftersom han annars kan döda dig med en kombo.

Det är ändå väldigt synd att man måste klara bossarna på det här sättet, istället för att bara njuta av spelet...
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 25 februari 2010 kl. 11:51

Ett annat trick när hon blivit osynlig är att ladda upp sin Force Repulse och precis innan hon kommer och ska attackera så "släpper du lös" Force Repulsen och hon flyger iväg och då är det bara att använda Force Lightning, ljussabel attack eller...whatever you feel for.

Tycker inte att Maris är speciellt svår - inte ens på Sith Master.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 25 februari 2010 kl. 16:39

Jag tycker Bull Rancornen är mycket svårare än Maris. rancornen brukar jag ha ett helvete med ibland, men Maris skadar jag bara när hon är osynlig och knuffar iväg henne för att sen kasta svärdet på henne.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 25 februari 2010 kl. 18:42

Rancors var riktigt störande för mig i början av spelet. Efter ett tag då Starkiller blivit starkare efter alla mina uppgraderingar efter att ha dödat många fiender, så har rancorna blivit väldigt lätta att döda. Nu är jag klarat av spelet är rancorn en lätt match. Jag går tex till Felucia, springer fram till en rancor, använder force lighting och hugger den lite med några skutt... och vips så är den död.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 27 februari 2010 kl. 10:26

Om man spelar på den lättaste svårigheten så om man tar en sån där sith holocron med "increased damage" så kan man nästan döda en rancorn med ett enda kast av svärdet. Fast jag tror att om du laddar upp svärdet lite så kan du nog säkert döda den direkt.

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 4 mars 2010 kl. 15:04

Fast om det är på en ny sparning man kör på så kan man ju inte använda "Lightsaber Throw" eftersom man inte har lärt sig det än.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 5 mars 2010 kl. 23:29

Nä, men en rancorn är ju inte så svår, förutom på sith master och sith lord. Då kan dom vara lite jobbiga.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 mars 2010 kl. 10:03

Jag har en fråga angående spelet. I vilken bana får man tag i den vanliga gröna ljussabeln? Jag har fått de två ovanliga sorterna, men det är original varianten jag vill ha.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 mars 2010 kl. 18:23

niklazz0n skrev:Varför nöjer du dig inte bara med Unstable? (nu när jag tänker på det, vad är det för skillnad?)
Tycker inte om de där märkliga sakerna som forsar upp och ned och runt ljussabeln. Därför vill jag ha den vanliga varianten.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 7 mars 2010 kl. 00:19

Precis i början av "Imperial Kashyyyk" finns den. När du har hoppat ned för klippan (eller vad det är) så springer du direkt till höger - där ungefär ska det finnas en rätt stor väg i djungeln du kan gå in i och där inne finns Holokronen.

Skriv svar