Battlefront (2015)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
SimonEriksson-Red5
Droid

Inlägg av SimonEriksson-Red5 » 18 juni 2010 kl. 12:59

Det är bara bra om det kommer en PSP version, jag har alla BF spelen på PSP och jag tycker dom är riktigt bra.
I have a bad feeling about this.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 juni 2010 kl. 16:50

SimonEriksson-Red5 skrev:Det är bara bra om det kommer en PSP version, jag har alla BF spelen på PSP och jag tycker dom är riktigt bra.
Nej det har du inte

BF 1 finns inte på PSP och den är nästan den bästa
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 18 juni 2010 kl. 16:55

Han menade antagligen att han har alla de BF spel som finns till PSP, man behöver inte ta allt så bokstavligt, lämna alltid lite plats åt logiska slutsatser :wink:

Men ärligt talat så tror jag inte att vi får se något BF3, och jag hoppas faktiskt att det aldrig kommer, eftersom det enda LucasArts skulle kunna göra med det är att göra tidslinjen ännu mer skum, på något magiskt sätt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 juni 2010 kl. 18:11

Darth Vader Fan skrev:Men ärligt talat så tror jag inte att vi får se något BF3, och jag hoppas faktiskt att det aldrig kommer, eftersom det enda LucasArts skulle kunna göra med det är att göra tidslinjen ännu mer skum, på något magiskt sätt.
Jag måste erkänna att det ligger något i det du säger.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 juni 2010 kl. 18:24

niklazz0n skrev:Allt detta tjat om Tidslinjer och Canon. Va inte blind för tidslinjens skull, öppna ögonen och se det för vad det är istället.
För att inte upprepa mitt förra inlägg i tråden säger jag att det du säger är helt rätt! Jag lyckades övervinna canon snubben i mig själv i TFU 2-tråden. Där lyckades jag få mig att inse att man kunde se spelet ur en spelmässig synvinkel och i det fallet insåg jag att TFU 2 lär bli ett ganska bra spel spelmässigt!

Då bör jag göra samma sak med Battlefront III.

Användarvisningsbild
SimonEriksson-Red5
Droid

Inlägg av SimonEriksson-Red5 » 18 juni 2010 kl. 19:06

Dark-lord skrev:
SimonEriksson-Red5 skrev:Det är bara bra om det kommer en PSP version, jag har alla BF spelen på PSP och jag tycker dom är riktigt bra.
Nej det har du inte

BF 1 finns inte på PSP och den är nästan den bästa
Jag menade ju alla som finns på PSP. :P

Men ärligt talat så struntar jag i om storyn blir bra i BF3 om det nu kommer, jag skulle gärna vela se ett grymt battlefront med bra grafik, jag kör ändå bara på instant action * stavning.
I have a bad feeling about this.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 18 juni 2010 kl. 21:06

Stavningen var ju helt rätt ;)

Men vf skulle man inte vilja ha ett BF3? Den serien är den bästa SW-serien jag har spelat, och ett med bättre grafik, fler klasser, lite nya funktioner, varför klaga?

Om det nu kommer, vilket förmodligen inte händer (nu iaf)
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 18 juni 2010 kl. 22:09

Darth Vader Fan skrev:Men ärligt talat så tror jag inte att vi får se något BF3, och jag hoppas faktiskt att det aldrig kommer, eftersom det enda LucasArts skulle kunna göra med det är att göra tidslinjen ännu mer skum, på något magiskt sätt.
Svårt att lyckas med det i ett Battlefront-spel, om det är mer likt Battlefront och Battlefront II (som i alla fall jag ser som de "riktiga") än Renegade Squadron och Elite Squadron. Det enda de två "riktiga" har lyckats få om bakfoten är, om jag minns rätt, delvis att Darth Vader är på Tatooine-banan i 1:an och att Jet Troopers presenteras som "helt nya" på Kamino i 1:an men ändå finns på Geonosis i 2:an. Småsaker, helt enkelt. (De "oriktiga" delarna av serien har jag inte spelat, så dem är jag inte lika säker på.)
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 juni 2010 kl. 22:47

Kaxs skrev:
Svårt att lyckas med det i ett Battlefront-spel, om det är mer likt Battlefront och Battlefront II (som i alla fall jag ser som de "riktiga") än Renegade Squadron och Elite Squadron. Det enda de två "riktiga" har lyckats få om bakfoten är, om jag minns rätt, delvis att Darth Vader är på Tatooine-banan i 1:an och att Jet Troopers presenteras som "helt nya" på Kamino i 1:an men ändå finns på Geonosis i 2:an. Småsaker, helt enkelt. (De "oriktiga" delarna av serien har jag inte spelat, så dem är jag inte lika säker på.)
Elite squadron är riktig :(
fast dock ser jag inte Renagde squadron som riktig så man får väl tycka som man vill
ville bara upplysa om att den är canon iallafall
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 18 juni 2010 kl. 22:50

Jag tror att det Kaxs meande med "riktig" var själva original-spelen, Renegade Squadron och Elite Squadron är ju lite utsvävningar från den "riktiga" serien.
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 19 juni 2010 kl. 08:39

Jag har provspelat Elite Squadron och det har inte samma kvalité som Battlefront och Battlefront II.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 19 juni 2010 kl. 11:47

Darth Worgen skrev:Jag har provspelat Elite Squadron och det har inte samma kvalité som Battlefront och Battlefront II.
Klart det inte är samma kvalité det är ju bärbart :wink:
Men jag tycker det är roligt

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 28 juni 2010 kl. 22:23

Tror inte att det är speciellt stor risk att BFIII kan fu*ka upp tidslinjen eftersom Battlefront spelen inte är sådana spel med så mycket story. De spelen handlar ju mest om att få uppleva de stora slagen i Star Wars filmerna.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 29 juni 2010 kl. 18:35

Fast det var väldigt mycket mer story i Battlefront II än i det ursprungliga Battlefront. Om det fortsätter öka i samma takt, så vet man aldrig vad som händer i Battlefront III :roll:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Skriv svar