Kinect Star Wars

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Kinect Star Wars

Inlägg av Wilfer88 » 14 juni 2010 kl. 22:14

Microsoft har nu en apparat som känner av ens kroppsrörelse. Denna grej kommer endast finnas till Xbox 360. Lucasarts tänker fixa fram ett spel som använder sig av just Kinect till år 2011. Första smakprovet finner ni här:
http://www.gametrailers.com/video/e3-20 ... tar/101302
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 14 juni 2010 kl. 22:52

Den visade dom upp på E3 redan 08 tror jag, ivf visades den upp 09 men var då rätt buggig.
Men dom har väl slipat den en del.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 14 juni 2010 kl. 23:15

Nu blir jag förvirrad. Jedi, stormtrupper, och gamdroider samtidigt? AAT visste jag att Imperiet kanske använde (även om just det blev bortklippt ur Battlefront II), men gamdroider? Jag får inte ihop det. Dessutom verkade gamdroiden i trailern vara mycket smidigare och rörligare än de visats som i andra källor.

Och är det min fantasi, eller verkade det som att det utspelade sig på Naboo? Med både Battlefront II och Last of the Jedi: Death on Naboo, så tycker jag nog vi fått tillräckligt mycket Jedi-action under Imperiets tid där redan. Oh, what the heck. LucasArts lyckas alltid göra "nya" saker - som redan gjorts på av någon annan. Det är bara att vänja sig.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 14 juni 2010 kl. 23:52

Med tanke på trailern så ser det ju inte ut att vara LucasArts största satsning. Ser mer ut som något litet typ av arkadspel som man kan ladda ner via Xbox Marketplace.

Men jag gillade ändå en del av det jag såg. Tycker om att man kör på lite mer "realistiska" effekter. När man använder The Force Unleashed så blir det ju massa ljussken och grejs varje gång man använder Kraften. Jag diggade verkligen att man inte hade det här, utan att användningen av Kraften avslöjades av att en del sand från marken trycktes bort.

Annars är jag väl lite tveksam till om Kinect (fult namnbyte förresten) är rätt teknik för det här. Är inte hela grejen med Kinect att man inte ska behöva hålla i något. Svingar man en ljussabel så vill iaf jag gärna ha en kontroll. Fast det kanske fungerar att hålla en toarulle eller nåt. :lol:
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 15 juni 2010 kl. 00:27

Man ser ju faktiskt att han rör sig efter att spelkaraktären har rört sig så den trailers är fejkad :/ Sägs det i alla fall att den är, men han rörde sig före den i spelet.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 15 juni 2010 kl. 08:45

niklazz0n skrev:Vem bryr sig? Det är ju friggin STAR WARS!
Det är just därför jag bryr mig. Eftersom jag älskar Star Wars, så vill jag att allt som ges ut med det namnet ska vara bra, riktigt bra. Jag ställer andra (ofta högre) krav på Star Wars än på annan media.

Och det heter inte "friggin". Om det ska vara Star Wars så ska det vara typ "kriffing" eller "karking" eller "fripping". :P
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 juni 2010 kl. 08:54

Jag tyckte att väldigt mycket rörande Kinect är att de satsar på den yngre målgruppen. Helt klart en satsning mot Wii som helt dominerar de som inte är gamers eller hardcore-gamers. Tyvärr för 360 så lär det som alltid vara priset som fallerar det hela.

Själv tror jag att det skulle passa extremt bra med arkad-liknande spel, tex massa med olika mindre spel. Lite rankingar, online-statistik mm och det skulle säkert bli ett helt okej spel trots denna lite halvtaskiga grafik.
Svingar man en ljussabel så vill iaf jag gärna ha en kontroll. Fast det kanske fungerar att hålla en toarulle eller nåt.
En toarulle skulle nu passa rätt bra viktmässigt för hur en riktigt ljussabel är. Enda som fattas är det kalla metallgreppet.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 juni 2010 kl. 10:30

Det blir absolut ett köp till mitt 360
hur Canon eller Non-canon det än är
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 juni 2010 kl. 10:37

Dark-lord skrev:Det blir absolut ett köp till mitt 360
Vad har du för besatthet i dessa ord egentligen? Tycker du frågar de som fort något nytt kommer :P

Enligt trailern är spelet bara en lekplats. Alltså non-canon alltihop. Men det kan komma att ändras.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 juni 2010 kl. 10:40

Wilfer88 skrev:
Dark-lord skrev:Det blir absolut ett köp till mitt 360
Vad har du för besatthet i dessa ord egentligen? Tycker du frågar de som fort något nytt kommer :P

Enligt trailern är spelet bara en lekplats. Alltså non-canon alltihop. Men det kan komma att ändras.
En leksplats?då ändrar jag mig nog
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 15 juni 2010 kl. 11:34

Tycker detta spelet ser välldigt coolt ut och jag gillar att man får slåss och använda kraften själv, och iden är väl ungefär samma som wii men bättre och med snyggare grafik.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 15 juni 2010 kl. 13:46

Tycker att Natal låter bättre. Kinect låter som billigt tvättmedel. :lol:

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 15 juni 2010 kl. 20:29

Faaast Natal är väl lite likt en viss tennis spelare :)
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Kinect Star Wars-spel (inte fått någon titel än)

Inlägg av Dark-lord » 7 november 2010 kl. 19:20

Får jag bara fråga en sak om Kinect?

Måste man installera den på sitt Xbox elr är det bara att köpa?

Och kan man fortfarande använda den vanliga kontrollen efter man köpt Kinect?

Skriv svar