Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Re: Star Wars: The Old Republic

Inlägg av Storm » 17 oktober 2011 kl. 08:47

De hade säkert nån fnurr på sidan just då.
Testa idag igen.

När du väl gjort ett konto och kommit in så trycker du på "My Account" uppe till höger, sen ser du att det står Pre-Order i menyn till höger. Där kan du skriva in koden som du fick när du förbokade =)

Glöm inte att välja en guild med, finns många att välja mellan i vårt Guild Sektion, eller vår egna guild StarWars.se
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 17 oktober 2011 kl. 15:55

Jag läste och läste och till slut kom jag fram till att man inte fick vara under 18 för att skapa ett konto, så jag var tvungen att ljuga lite om åldern, nu är jag orolig för jag har också läst att man kan bli bannad för att ljuga om sin ålder, går inte att ändra ålder nu och allt känns så osäkert, jag vill ju verkligen kunna spela det ordentligt när det kommer ut den 20 december. Det verkar som att man inte får vara under 18 utanför USA, ni kanske vet? Jag är både förvirrad och omtumlad, jag hatar att ljuga. :(
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 17 oktober 2011 kl. 20:11

hmm behöver man vara 18 år för att registrera sig? när jag gjorde det så behövde man inte det men jag registrerade mig 2009 :P

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 17 oktober 2011 kl. 20:57

Okej kanske, men jag läste många sidor det stod att man var tvungen att vara 18 på allihopa. Men du kanske har rätt, det är ändå för sent nu att ändra, jag kan ju göra ett nytt account men kan jag föra över pre-order code då?
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 17 oktober 2011 kl. 23:45

Så där står det på de flesta webbsidor man registrerar sig på. Det är mest företags egna sätt att skydda sig själva från knäppa stämningar i USA. Det brukar inte påverka användarna. Dessutom står det att du kan registrera dig om du är under 18 om du har målsmans (d.v.s. förälders) tillåtelse. Om du känner dig osäker så är det ju bara att fråga någon av dina föräldrar om det är okej, vilket det borde vara. Jag menar, det är ju en SWTOR-sida. Finns ju inget direkt skadligt på den sidan.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 18 oktober 2011 kl. 07:28

Men det fanns ingen stans att skriva in målsmans uppgifter när jag försökte bli medlem. :?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 oktober 2011 kl. 10:48

Enligt nätbutiken Megastore är det en 12-årsgräns på spelet.

Källa: Spelets omslag

Om man får tro de flesta svenska butiker är åldersgränsen på spelet inte bestämt än.

Om nu en 12-årsgräns är den slutgiltigt bestämda åldersgränsen vore det skumt om man måste vara minst 18 år för att registrera sig.

Nu till något annat, The Force Unleashed-spelen har fått sig 16-årsgränser av PEGI, och det vore möjligt om TOR fick samma åldersgräns. I mina ögon är våldet på ungefär samma nivå i TFU-spelen och TOR.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 oktober 2011 kl. 14:05

Darth Worgen skrev:Enligt nätbutiken Megastore är det en 12-årsgräns på spelet.

Källa: Spelets omslag

Om man får tro de flesta svenska butiker är åldersgränsen på spelet inte bestämt än.

Om nu en 12-årsgräns är den slutgiltigt bestämda åldersgränsen vore det skumt om man måste vara minst 18 år för att registrera sig.

Nu till något annat, The Force Unleashed-spelen har fått sig 16-årsgränser av PEGI, och det vore möjligt om TOR fick samma åldersgräns. I mina ögon är våldet på ungefär samma nivå i TFU-spelen och TOR.
Med TORs mer färgglada grafiska stil så ser nog inte våldet alls lika grovt ut i TOR jämfört med TFU. Fast sen har vi ju det där med aktiva val i spelet där det finns möjlighet att skona folk, men även aktivt ta död på motståndarna på ett annat sätt än vad som är möjligt i TFU.
Sen har vi också det där med romanser i TOR och även om det inte innehåller något naket eller grovt på skärmen, så finns det dock väldigt mycket mer antydningar på saker som sex, som skulle kunna få TFUs romanser att likna en barnberättelse :lol: Så jag tror det är ganska svårt att hitta en rätt åldersgräns på spelet, och jag tror det kan skilja en del beroende på vilket land man köper spelet.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 18 oktober 2011 kl. 16:01

Men det är sant, jag vet att det står 12 år på spelfodralet men registreringen är anorlunda, jag lovar, det måste bro på att man måste vara arton år för registrering, annars borde de väl inte skriva det på en massa forum sidor? :?

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 18 oktober 2011 kl. 22:34

Clone Wars 730 skrev:Men det fanns ingen stans att skriva in målsmans uppgifter när jag försökte bli medlem. :?
Du behöver inte skriva in målmans uppgifter. Om du registrerar dig och är under 18 år så har du i princip lämnat en garanti till dem som driver sidan att du har målmans tillåtelse att använda sidan. Så bara du frågar din mamma eller pappa om du får gå in på sidan och han/hon säger ja, så är det bara att tuta och köra. Egentligen tycker jag inte att det är någonting att oroa sig för.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 19 oktober 2011 kl. 08:21

Så de bryr sig inte att jag valde att jag var född 1990 fast jag är född 1996? :oops:

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 19 oktober 2011 kl. 22:27

Nej, det gör det till största sannolikhet egentligen inte och även om de gör det så kommer de aldrig att få reda på det.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 20 oktober 2011 kl. 07:53

Ja Precis, tänkte också det, hur skulle de kunna leta upp en svensk bland hundratals med människor och få exakt korrekta uppgifter som i verkligheten, tack allihopa för stödet, känner mig tryggare nu. Jag har en fråga, kommer det att vara olika servrar eller en enda server, (om det skulle vara en server så skulle spelet resultera i lagg antar jag så några servers gör de väl?) :roll:

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 20 oktober 2011 kl. 09:32

Det är mycket möjligt att det kommer vara flera servrar, tror det skulle lagga ifall över 300000 spelade på en och samma server.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 oktober 2011 kl. 11:47

Ja, det är helt klart olika servrar. De kommer att vara placerade på olika ställen (tex USA kommer ha ett gäng med servrar, Eurpopa kommer ha sitt gäng med servrar, placerade i Irland faktiskt :roll: ) osv osv. Sen finns det ju olika typer av servrar som erbjuder tex PvP, PvE och sånt. Så det blir helt klart en del stycken.

Annat: Ser att IGN tänker göra ett enormt repotage om TOR och de tänker gå igenom de mesta om spelet under kommande vecka. Kan bli intressant för de som inte lyckats hängt med under de åren som Bioware ständigt gett ut information.

http://pc.ign.com/articles/121/1210147p1.html
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Skriv svar