Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Re: Star Wars: The Old Republic

Inlägg av Darth Worgen » 24 september 2011 kl. 18:45

Kommer man kunna köpa medlemskapskort för TOR? Andra MMORPG-spel utnyttjar sånt.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 24 september 2011 kl. 23:01

Darth Worgen skrev:Kommer man kunna köpa medlemskapskort för TOR? Andra MMORPG-spel utnyttjar sånt.
Stor sannolikhet att det kommer, kan dock inte minnas att det blivit bekräftat.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 26 september 2011 kl. 12:29

Ifall medlemskapskort skulle komma låter 2 månader, 6 månader och 12 månader som tid som en bra gissning. GameStop, GAME och Webhallen blir säkert först med korten, och ifall spelet blir populärt kommer nog korten finnas på fler butiker/affärer i både fysiska och virtuella former. Jag tror på att spelet kommer att bli en succé, men jag är osäker på om fler än Star Wars-fans och gamers kommer falla för spelet.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 9 oktober 2011 kl. 16:35

Jag kommer at få The Old Republic CE till julklapp :D
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 oktober 2011 kl. 21:39

Darth Robin skrev:Jag kommer at få The Old Republic CE till julklapp :D
No need to wish for anyting else :lol: En julklapp som i bästa fall kan ge dig över 1000-timmar med underhållning.

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 11 oktober 2011 kl. 21:40

Är det någon som vet om Chiss, Human, Miraluka, Mirialan, Rattataki, Sith Pureblood, Twi'lek och Zabrak är de enda som kommer att vara playable speices? Kommer fler att komma innan releasen? Kolla denna http://swtor.wikia.com/wiki/Species, ser inte så lovande ut. :?
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 oktober 2011 kl. 14:20

Clone Wars 730 skrev:ser inte så lovande ut.
Jag stör mig också på utbudet av spelbara arter. Det som lockar mig mest är att spela som människa. Det jag anser vara problemet med dessa spelbara arter är att de alla ser ut som människor, men fast i olika färger och några andra skillnader (tex horn på huvudet). Vill ha mer variation, tex en dinosaurie-liknande art.

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 12 oktober 2011 kl. 15:29

Darth Worgen skrev:
Jag stör mig också på utbudet av spelbara arter. Det som lockar mig mest är att spela som människa. Det jag anser vara problemet med dessa spelbara arter är att de alla ser ut som människor, men fast i olika färger och några andra skillnader (tex horn på huvudet). Vill ha mer variation, tex en dinosaurie-liknande art.
Du tänker exakt, och då menar jag riktigt exakt som jag, dessa raser var så tråkiga (alla ser ut som människor), jag ville kunnat spela som Rodian bounty hunter, eller Neimodian! Blev besviken första gången jag såg urvalet av speices, tyckte bara att tre var spelbara för mig, Human, Chiss och Twi'lek, bara för att dem är med mer i det övriga star wars än vad de andra är, hade inte ens hört talas om Sith Pureblood, Rattataki och Miraluka. Och Zabrak har jag dessvärre aldrig någonsin gillat... :|

Jaja hade iallafall tänkt mig att ha tre gubbar...

Human - bounty hunter

Chiss - Imperial agent

Twi'lek - smuggler

Har inte bestämt mig än, när jag såg att man kunde vara så få klasser på de olika raserna låg käken nere på golvet!

Hoppas de fixar till det lite grann.... KAN INTE TWI'LEK vara JEDI?! :shock:
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 12 oktober 2011 kl. 17:01

Clone Wars 730 skrev:
Darth Worgen skrev:
hade inte ens hört talas om Sith Pureblood, Rattataki och Miraluka.
Sith Pureblood= Naga Sadow
Rattataki= Asajj Ventress
Miraluka= Jerec, Visas Marr

Kanske du har en bättre uppfattning om raserna nu :)
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 12 oktober 2011 kl. 17:08

Darth Robin skrev:Rattataki= Asajj Ventress
Fast i och med TCW har det ju etablerats att Ventress inte är Rattataki, folk bara tror att hon gör det. Egentligen är hon ju Dathomirian (som jag inte längre är säker på om det är en underart av människa eller om det är en hybrid av människor och zabraker).
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 12 oktober 2011 kl. 17:14

Kaxs skrev:
Darth Robin skrev:Rattataki= Asajj Ventress
Fast i och med TCW har det ju etablerats att Ventress inte är Rattataki, folk bara tror att hon gör det. Egentligen är hon ju Dathomirian (som jag inte längre är säker på om det är en underart av människa eller om det är en hybrid av människor och zabraker).
Wookiepedia påstår att de är Human-Zabrak hybrider.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 oktober 2011 kl. 17:49

Minns inte om det är bekräftat eller inte, men tror de listat mirialan och cyborg också som valbara raser (cyborg dock som som människoras med mycket robotdelar). Men jag håller ändå fullt med, det är på tok för lite raser för ett spel som ska locka miljoner med spelare. Skulle dock gissa att det tar mindre än 1 år innan vi ser en expansion som säkert lägger till en sådär 4-10 raser (förutom mycket annat).

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 12 oktober 2011 kl. 18:41

Det vore lagom om de hade lite som world of warcraft, blandar raser som inte ser för lika ut och också ha ett större utval. Människor är så tråkigt, Dem ser man ju varje dag! :lol:
Jag tycker att raserna är en väldigt stor del av star wars och inte minst för all sci-fi, ska man då slösa bort ett unikt online-spel med sci-fi tema på en massa människoliknande varelser? Inte från min sida, jag vill ha lite sci-fi känsla! :)

Om man ska ha ett ''litet'' star wars online spel kan man ju välja några raser som alla star wars fans känner till, som i star wars galaxies som snart lägger ned, jättebra val av raser! :wink:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 oktober 2011 kl. 13:29

Sådär, igen har man orkat gjort en liten sammanfattning av senaste tidens TOR-nyheter.
http://www.starwars.se/nyheter/nyhet.php?id=381

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 15 oktober 2011 kl. 23:39

Förhandsbokade spelet idag, fick med en pre order-code men jag vet inte vad man använder den till, lite hjälp vore fint. :)

Försökte också göra en användare på http://www.swtor.com/ men det gick inte så bra det stod att jag inte kunde göra något account vid tillfället, har tänkt pröva imorgon, hoppas det funkar då annars vet jag inte hur jag ska ta mig till! :|

Skriv svar