Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Re: Star Wars: The Old Republic

Inlägg av Clone Wars 730 » 4 november 2011 kl. 08:56

Jätte bra skrivet! Jag har lite frågor som jag har undrar över, om man spelar som jedi eller sith, kommer man att få börja med lightsaber direkt och kommer man att få välja färg på den? Kommer det va som Kotor 2 när man talar med icke-spelare? Kommer det att finnas enorma valmöjligheter när det gäller rustning och vapen även kallat ''gear'' i MMORGP världen? Kommer light och dark side points fungera som på kotor 2 också? Det lät lockande att spela som sith, men det känns ändå som jag har bestämt mig redan, för human bounty hunter, ser fram emot det, driva runt på nar shaddaas gator och döda mina mål åt arbetsgivaren som troligen är en hutt. Har alltid varit intresserad av prisjägarna i star wars, allt ifrån Greedo, Jango, Bobba, IG-88, HK-47, Zuckuss, bossk och även många fler. Jag älskar ju mandalorianerna ifrån kotor 2 så jag får väl försöka inspirera min human bounty hunter efter dom.
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 november 2011 kl. 13:30

Clone Wars 730 skrev:Jätte bra skrivet! Jag har lite frågor som jag har undrar över, om man spelar som jedi eller sith, kommer man att få börja med lightsaber direkt och kommer man att få välja färg på den?
Ljussabel får man vänta på, men den är inte särskilt långt bort. Färg får man bara bestämma i början om man förbokar spelet och får den där kristallen på köpet. Annars tvingas du leta rätt på den färg du vill ha, vilket kan ta ett tag.
Clone Wars 730 skrev: Kommer det va som Kotor 2 när man talar med icke-spelare?
En blandning av Kotor 2 och Mass Effect-spelen gällande samtalen. Kompanjonerna påverkas av dina val.
Clone Wars 730 skrev:Kommer det att finnas enorma valmöjligheter när det gäller rustning och vapen även kallat ''gear'' i MMORGP världen?
Precis som med de flesta mmorpg-spelen så är "en enorm mängd med utrustnings-alternativ" en underdrift.
Clone Wars 730 skrev: Kommer light och dark side points fungera som på kotor 2 också?
Alternativen är mer tydliga, vilket jag tycker tar bort en del spänning, men istället så vet man inte hur ens val påverkar kompanjonerna.
Clone Wars 730 skrev: Det lät lockande att spela som sith, men det känns ändå som jag har bestämt mig redan, för human bounty hunter, ser fram emot det, driva runt på nar shaddaas gator och döda mina mål åt arbetsgivaren som troligen är en hutt. Har alltid varit intresserad av prisjägarna i star wars, allt ifrån Greedo, Jango, Bobba, IG-88, HK-47, Zuckuss, bossk och även många fler. Jag älskar ju mandalorianerna ifrån kotor 2 så jag får väl försöka inspirera min human bounty hunter efter dom.
Vet tyvärr väldigt lite om bh, men är man intresserad av dom sakerna, så vet jag att det finns massor och åter massor att upptäcka i spelet.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 4 november 2011 kl. 15:15

Jag har ju förhandsbokat spelet och kommer att gå kristallen när jag börjar spela, men vet någon om den bara kan användas av en character eller flera stycken? Och kan man återanvända den om man byter vapen? Och kan man få grön blaster färg med den?
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 november 2011 kl. 21:38

Ganska goa nyheter det senaste med att alla som sökt sig som speltestare av TOR nu får chansen att testa TOR-betan. Är ganska ambitiöst att testa servrarna deras stenhårt inför releasen. Gissningsvis så blir det krasher och många klagomål :lol: Var ju samma med Battlfield 3 betan då väldigt många trodde sig att det var typ den färdiga versionen de fick där allt sköttes perfekt, och därmed också dissade spelet redan innan spelet kom.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 14 november 2011 kl. 19:08

En till "Choose Your Side" video har släppts: http://www.youtube.com/watch?v=eieabuIzdtg
Jag gillar värkligen de här. Specielt eftersom de hittils focucerat på mina favoriter från Sithimperiet: Bounty hunter och Inquisitor.
"As you wich."
―Boba Fet

Aroa
Wompråtta

Inlägg av Aroa » 15 november 2011 kl. 18:39

Har ni inte sökt eller fått beta access så kan man få en nyckel för weekend test (dvs endast under helgen) på bl.a. följande sidor:
http://www.curse.com/news/star-wars-the ... s-at-curse
http://massively.joystiq.com/2011/11/14 ... out-75k-b/

Notera dock att du måste få nyckeln och registrera den innan fredag. Läs på ovanstående sidor hur ni går till väga.

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 15 november 2011 kl. 20:36

Det värsta är att man måste vara 18 år för att delta i testerna av The Old Republic, men man kommer ju i alla fall att få testa spelet 5 dagar innan releasen när man har förhandsbokat det, förhoppningsvis.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 25 november 2011 kl. 14:04

This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 november 2011 kl. 21:32

stefan313 skrev:Det här var lite intresant.
http://www.gamereactor.se/nyheter/30029 ... public%3F/
Ganska små siffror ändå i det stora hela :roll:

Är inte särskilt mycket snack här. Är det ingen som knyggt några av nycklarna till helgens stora stresstest och får sin första chans att pröva spelet?

Aroa
Wompråtta

Inlägg av Aroa » 26 november 2011 kl. 11:12

Wilfer88 skrev:

Är inte särskilt mycket snack här. Är det ingen som knyggt några av nycklarna till helgens stora stresstest och får sin första chans att pröva spelet?
Jag var på Eurogamer Expo för ca 2 månader sedan och besökte Meet-n-Greet som Bioware hade organiserat. Då fick jag träffa några av utvecklarna på Bioware och fick min beta access så jag har hunnit spela det i några veckor redan.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 november 2011 kl. 13:40

Aroa skrev:
Wilfer88 skrev:

Jag var på Eurogamer Expo för ca 2 månader sedan och besökte Meet-n-Greet som Bioware hade organiserat. Då fick jag träffa några av utvecklarna på Bioware och fick min beta access så jag har hunnit spela det i några veckor redan.
Jaså, då har du ju lite mer tur än andra då. Har själv också haft tillgång till betan sen någon månad tillbaks, har dock inte tid längre att köra det, så har tagit bort det, har testat tillräckligt för att veta att det blir ett klart köp. Vill heller inte sitta och skapa flera karaktärer som inte kommer kunna vara spelbara vid releasen :P Har lämnat in några dussin bugg-rapporter så jag tyckte jag gjorde min del av jobbet för att testa spelet i förhand :wink:

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 26 november 2011 kl. 16:25

Efter att ha läst Revan boken har jag en liten fundering!
I boken står det att ALLA twi'leks är slavar, eftersom så har "The Emperor" bestämt, det krockar ju väldans med att man kan välja twi'leks, tillochmed ha dom som siths!

Nån förklaring, eller ett dåligt fel av Karpyshyn bara? :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 november 2011 kl. 17:28

Emil skrev:Efter att ha läst Revan boken har jag en liten fundering!
I boken står det att ALLA twi'leks är slavar, eftersom så har "The Emperor" bestämt, det krockar ju väldans med att man kan välja twi'leks, tillochmed ha dom som siths!

Nån förklaring, eller ett dåligt fel av Karpyshyn bara? :roll:
Finns undantagsfall i spelet, samt att nej, väljer man Sith-klasserna så är inte twi'leks valbar som ras.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 26 november 2011 kl. 19:07

Dom har ju sagt att om man väljer Sith inquisitor så börjar man som en slav så det skulle ju vara logiskt att ha twi'lek som en spelbar ras för Sith Inquisititor.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 26 november 2011 kl. 19:29

Är sur att min dator är sönder, annars hade jag sutit och lirat betan denna helg :(

Skriv svar