Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Re: Star Wars: The Old Republic

Inlägg av darth_danni » 19 december 2011 kl. 19:18

Asså är det så att alla servrar öppnas i morgon då spelet släpps? Jag kommer iaf inte in ännu, och tänkte om det är så att alla som förbeställt inte fått komma in i pre access, och om det i så fall är så att vi som inte hade den turen kommer få börja spela i morgon?
Tacksam för svar, börjar bli orolig att det är nått fel med mitt exemplar...
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 december 2011 kl. 19:40

darth_danni skrev:Asså är det så att alla servrar öppnas i morgon då spelet släpps? Jag kommer iaf inte in ännu, och tänkte om det är så att alla som förbeställt inte fått komma in i pre access, och om det i så fall är så att vi som inte hade den turen kommer få börja spela i morgon?
Tacksam för svar, börjar bli orolig att det är nått fel med mitt exemplar...
I princip har jag inte hört någon som förbeställt och som inte fått komma in. Men det gäller ju att man gjort rätt också på alla punkter. Finns massor med servrar redan, även om de har ett visst begränsat utrymme då de vill försöka styra folk från de mer belastade servrar till de mindre. Vad exakt som händer imorgon om de öppnar ännu fler servrar vet jag inte.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 19 december 2011 kl. 19:56

Men asså det som är problemet är att jag måste ladda ner den där game guide grejen, vilket jag gjort ett par gånger, och sen installera det som jag också gjort ett par gånger. Då kommer en ruta upp där jag kan välja att göra ett konto och börja spela, klickar alltid bort rutan där man får göra ett konto och istället bara spela. Då börjar en launcher uppdateras på tor, och när den är klar försöker jag logga in, men då står det att jag inte har allt beskrivet , eller nått sånt :S
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 december 2011 kl. 20:04

darth_danni skrev:Men asså det som är problemet är att jag måste ladda ner den där game guide grejen, vilket jag gjort ett par gånger, och sen installera det som jag också gjort ett par gånger. Då kommer en ruta upp där jag kan välja att göra ett konto och börja spela, klickar alltid bort rutan där man får göra ett konto och istället bara spela. Då börjar en launcher uppdateras på tor, och när den är klar försöker jag logga in, men då står det att jag inte har allt beskrivet , eller nått sånt :S
Du vet att kontot du ska använda i launchern och alltså i spelet, är exakt samma som du har och alltid haft på swtor.com? Och att när du loggar in på https://account.swtor.com/user/account så ska du ha 5 ibockade rutor?

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 19 december 2011 kl. 20:15

Var tvungen att göra ett nytt konto förut, men alla de där fem stegen man skulle göra har jag gjort med det.
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 december 2011 kl. 20:18

darth_danni skrev:Var tvungen att göra ett nytt konto förut, men alla de där fem stegen man skulle göra har jag gjort med det.
Skumt. Väldigt skumt. Lite sent att kontakta supporten när det är imorgon pre access är slut. Tyvärr.

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 19 december 2011 kl. 20:19

joo, får hoppas att jag kan logga in i morgon, borde ju funka då kan man tycka, annars känns hela skiten meningslös :S aja, tack i alla fall :)
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 19 december 2011 kl. 23:16

Det här var intresant. http://www.gamereactor.se/nyheter/31901 ... s-spelare/
Det sistnämnda är så sant.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 20 december 2011 kl. 09:34

Tack för din hjälp Wilfer, lyckades fixa mig in på swtor nu, behövde bara ändra game guide från windows xp till windows 7 :P vilken server kör folket på?
"No. I am your father."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 december 2011 kl. 09:56

darth_danni skrev:Tack för din hjälp Wilfer, lyckades fixa mig in på swtor nu, behövde bara ändra game guide från windows xp till windows 7 :P vilken server kör folket på?
Grattis.

Flesta på denna sida kör nog på Hydian Way. Själv kör jag på Bloodworthy som är en PvP server och som nog senare blir en helnordisk server med tanke på guildsen som etablerat sig där (varav 2st stora svenska med över 700 medlemmar totalt)

En del av det jag hittat på hittills i spelet kan ni se i bloggen där jag nyss lade upp en del bilder: http://starwarsnyheter.blogg.se/2011/de ... v-tor.html

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 20 december 2011 kl. 13:11

Har skapat ett par karaktärer på RP-servern Task Ulgo, men har inte kommit upp i någon hög nivå. Julen, ni vet... 8) Kommer säkert göra en ny på Hydian Way om nu starwars.se guilden ska vara där!
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 20 december 2011 kl. 15:43

Det här spelet äger ju så himla mycket att det inte är klokt. Min bästa gubbe är en level 19 bounty hunter med en Mantis Patrolcraft och allt, space missions är roliga, någon som testat dem?
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 december 2011 kl. 15:48

Clone Wars 730 skrev:Det här spelet äger ju så himla mycket att det inte är klokt. Min bästa gubbe är en level 19 bounty hunter med en Mantis Patrolcraft och allt, space missions är roliga, någon som testat dem?
Rymduppdragen är skoj. Fint "mini-spel" i spelet om man kan kalla det så. Ordentligt snyggt och intensivt. Lite tråkigt linjärt kanske, men bättre det än att inte ha med det alls. För jag tror inte de orkat fixat rymden så som Galaxies hade utan att det skulle försena spelet minst ett halvår. Bra också att det faktiskt går att tjäna stora mängder xp på dem. Två av bilderna på bloggen är ju rymdstrider.

http://starwarsnyheter.blogg.se/2011/de ... v-tor.html

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 december 2011 kl. 14:48

Med lite tur så finns det stor chans att StarWars.se lägger upp sin recension av TOR senare ikväll/eller imorgon. Håller just nu på med de sista delarna av den första versionen av den. Låter det konstigt? Det beror på att recensionen saknar vissa delar av spelet, då vi inte hunnit testa allt (*host* ganska bra bit ifrån). Men vi har testat tillräckligt mycket för att kunna sammanfatta det mesta och vågar ge spelet ett betyg. Det är dock ett massivt spel och därför blir också recensionen mer än dubbelt så lång som någon av våra tidigare recensioner(och då snackar jag om den första versionen,den färdiga lär bli ännu längre), så recensionen innehåller en del underrubriker satt man enklare hittar runt. Den färdiga versionen av recensionen blir nog klar i januari eller februari skulle jag tro, men så länge vill ju inte vi vänta på ett ge er våra åsikter om spelet, samt något ni kan gå efter om ni själv skaffar det eller ej.

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 22 december 2011 kl. 16:06

Jag har en liten fråga som följer såhär: Räcker det att man skriver in sin Product registration code på insidan av TOR fodralet tillsammans med de tre skivorna eller måste man installera dom nu? Jag kan inte pröva ikväll så det vore bra om tråden kunde hjälpa mig.
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Skriv svar