Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Sith'ari
Droid

Inlägg av Sith'ari » 31 juli 2008 kl. 20:51

Jag tror det kommer krävas otroligt mycket av Devsen för att få det här att funka. Gick ju inte så bra för SWG precis, behöver inte nämna vad som gick snett där men det gjorde det, stort oxå för den delen. För att vara någon mening över huvud taget så måste detta MMORPG kunna mäta sig med dagens spel, bland annat World of Warcraft samt även kommande MMO som typ Darkfall. Detta kommer inte bli lätt, men gör man ordentligt så går det.

Jag tror att Knights of the Old Republic eran är helt perfekt att göra ett MMORPG spel på. Det är alltid en stor konflikt mellan Light Side och Dark Side, det finns en rös blandning av Affärsmän, Smugglare, Freelancers, Explorers m.m.m.m. KOTOR eran är en Guld Tid för Republiken och möjligheterna är stora. Stora möjligheter för content dessutom.

Jag ser fram emot detta spel och hoppas verkligen att de lyckas. BioWare har gjort bra spel tidigare så det är inte helt omöjligt. Skulle vilja se längre beta dock och kanske än en längre alpha än vad SWG hade. Så jag skulle nog hlr vilja att de väntade längre än 2009. Det är ju ändå ganska snart.
"I am the [b]Dark Lord[/b] who will restore the Sith to glory, they call me Bane."

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 14 augusti 2008 kl. 17:12

Sith'ari skrev:Jag tror det kommer krävas otroligt mycket av Devsen för att få det här att funka. Gick ju inte så bra för SWG precis, behöver inte nämna vad som gick snett där men det gjorde det, stort oxå för den delen. För att vara någon mening över huvud taget så måste detta MMORPG kunna mäta sig med dagens spel, bland annat World of Warcraft samt även kommande MMO som typ Darkfall. Detta kommer inte bli lätt, men gör man ordentligt så går det.

Jag tror att Knights of the Old Republic eran är helt perfekt att göra ett MMORPG spel på. Det är alltid en stor konflikt mellan Light Side och Dark Side, det finns en rös blandning av Affärsmän, Smugglare, Freelancers, Explorers m.m.m.m. KOTOR eran är en Guld Tid för Republiken och möjligheterna är stora. Stora möjligheter för content dessutom.

Jag ser fram emot detta spel och hoppas verkligen att de lyckas. BioWare har gjort bra spel tidigare så det är inte helt omöjligt. Skulle vilja se längre beta dock och kanske än en längre alpha än vad SWG hade. Så jag skulle nog hlr vilja att de väntade längre än 2009. Det är ju ändå ganska snart.
Jo, det är sant. Men Bioware har faktiskt gjort en drös riktigt bra MMORPG (Mass Effect!) spel. Men vet man hur länge spelet har varit under utveckling?
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
bannakin
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av bannakin » 30 augusti 2008 kl. 10:33

tror ni det kommer till xbox 360?
Tord Greider?
"Riiiise"

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 30 augusti 2008 kl. 12:43

Jag tror att det är rätt så omöjligt att det kommer ett MMORPG till X-box, det är ju ibland flera tusen personer online på en viss server på vissa MMORPG spel och jag tror inte att X-Box har tillräckligt bra internet uppkoppling. Men jag är ingen expert på konsoller så det kanske är möjligt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 1 oktober 2008 kl. 16:18

Senast jag kolla så fanns det inga MMORPG för konsoller. Inte fatt jag är konsollexpert precis, men det verkar bara finnas vanlig multiplayer för konsollspel. Lite det som gör PC speciell på ett sätt iallafall :wink:

Längtar nog mest till detta Star Wars spel nu när TFU gick förbi och tog slut i rasande fart. Har också nu eget kort att betala med så det blir inga såna problem, eller med internet, som det var när Galaxies släpptes. Är fullt redo för detta spel och även om det kommer ett ljussabelsvingande spel till wii, samt Battlefront 3 nångång, så bleknar de i jämförelse med detta.

EDIT: Hitta detta:Spelet kan bli officiellt under denna månad.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 7 oktober 2008 kl. 10:59

Nu har det kommit lite nyheter som kanske glädjer nån.

http://www.starwars.se/nyheter/nyhet.php?id=235
Internetsiten Gamasutra har idag fått ett pressmeddelande där dom blivit inbjudna till Lucasarts för, som dom säger, ett avslöjande av ett efterlängtat spel den 21 oktober 2008.

Nyheten på Engelska

Många, även jag, spekulerar nu i att detta handlar om det nya StarWars spelet.
Detta skall enligt rykten vara ett MMO som World of Warcraft och utspela sig i tiden runt KOTOR (Knights of the Old Republic)

Det kommer alltså inte att röra sig om KOTOR 3 eller nån uppföljare, utan bara ett spel som använder den tiden.

"It is branded with the LucasArts and BioWare logos and depicts floating robots and hooded figures in futuristic interior locations reminiscent of the sci-fi franchise."
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 oktober 2008 kl. 12:45

Maffigt att det följs upp. Jag längtar så :D
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 8 oktober 2008 kl. 09:37

Då måste vi ha en egen klan/guild/allians, vad det nu kommer kallas. :)
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Användarvisningsbild
Carkoon
Wompråtta

Inlägg av Carkoon » 13 oktober 2008 kl. 21:25

Det verkar ju jättekul, hoppas att det går hela vägen bara, och BioWare har ju lyckats förr menar jag (Mass effect).
"Try not. Do, or do not. There is no try."

-Jedi Master Yoda

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 13 oktober 2008 kl. 22:53

Wilfer88 skrev:Senast jag kolla så fanns det inga MMORPG för konsoller.
Jodå. Eller har åtminstonde funnits, även fast dem inte får samma genomslagskraft som dem till PC.

Fast jag är lite skrajsen inför det här med MMO. Jag diggar ju Knights of the Old Republic (speciellt det första av BioWare), men MMO har aldrig lyckats locka mig helt och hållet tidigare.
Spelade Galaxies ett tag men tröttnade p.g.a. bristen på en episk handling. Risken är ju rätt överhängande att det här blir något liknande. Tror att det är svårt att göra ett MMO med bra handling. Och KOTOR utan ordentlig handling känns ju bara... konstigt.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 14 oktober 2008 kl. 08:01

Det ska klargöras Fredrik att detta spelet inte kommer att vara ett nytt KOTOR spel.
Det ska inte vara nån uppföljare eller nått sånt.

Det är helt enkelt ett MMO som utspelar sig i den tidsåldern.
Galaxies utspelar ju sig i den tidsåldern vi känner till.
Se detta mer som en ny berättelse som råkar utspela sig massa år bakåt i tiden.

Så än så länge kanske vi kan se fram emot KOTOR 3
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 14 oktober 2008 kl. 08:21

Och eftersom det utspelas i en ganska outforskad och okänd tid så antar jag att spelmakarna har väldigt fria händer. En bra story i ett MMO brukar bara bli misslyckat. Visst, det kanske känns coolt med en episk story men tänk dig när flera tusen spelare köar för att spöa samma slutboss?
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 14 oktober 2008 kl. 16:17

Storm skrev:Det ska klargöras Fredrik att detta spelet inte kommer att vara ett nytt KOTOR spel.
Det är nog precis det jag stör mig på. :wink: Vill ha en riktig uppföljare istället. Det känns som chansen för KOTOR 3 minskar för varje dag som går. Börjar bli dags att knyta ihop säcken innan medel-Svensson hinner glömma bort allt som hänt i dem tidigare spelen. Det här MMO-spelet känns bara i vägen för det som jag verkligen vill ha.
Har dessutom aldrig gillat MMO. Det tar så mycket av den tid jag redan inte har.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 oktober 2008 kl. 17:19

Personligen tycker jag att MMO spel är för dyra, allt det där med gamecards och skit blir ju faktiskt en djävla massa pengar, om vi säger att ett spel kostar 500 kr att köpa(när det är nytt), jag tycker att det är rätt mycket för ett spel, men om jag nu även ska betala typ 200 kr varannan månad så blir ju det 500 + 1200 = 1700 kr bara första året, nästa år kommer en lite billigare expansion, men månadskostnaden är alltid den samma. Man kan köpa så mycket mer för pengarna så jag tycker helt enkelt att MMO spel inte är värda priset. Jag skulle helt klart föredra ett kotor 3, även om det knappt har något att göra med de två tidigare, ärligt talat, risken att de verkligen gör så att det spelet går åt helvete är liten.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 15 oktober 2008 kl. 20:26

Fredrik Jonsson skrev:
Storm skrev:Det ska klargöras Fredrik att detta spelet inte kommer att vara ett nytt KOTOR spel.
Det är nog precis det jag stör mig på. :wink: Vill ha en riktig uppföljare istället. Det känns som chansen för KOTOR 3 minskar för varje dag som går. Börjar bli dags att knyta ihop säcken innan medel-Svensson hinner glömma bort allt som hänt i dem tidigare spelen. Det här MMO-spelet känns bara i vägen för det som jag verkligen vill ha.
Har dessutom aldrig gillat MMO. Det tar så mycket av den tid jag redan inte har.
Jag håller helt med dig. Jag har inget emot MMO så sett, men jag hade betydligt hellre sett ett bra KotOR III än ett MMO i KotOR-tiden.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Skriv svar