Star Wars: The Old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 december 2008 kl. 17:27

Det kommer vara ett MMORPG, de släpps bara till pc. :wink:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 15 december 2008 kl. 17:29

Är ni säkra på det? Det ryktades ju förut om konsolversioner, och vad jag kan komma ihåg så har jag inte hört från något officiellt håll om vilket format spelet kommer till. PC är ju ett logiskt val, men frågan är om det är PC-exklusivt.

Man kan ju alltid hoppas (så här i juletider) på konsolversioner. Måste erkänna att jag, trots att jag inte tycker om MMORPG, har blivit lite nyfiken på spelet. Däremot tror jag inte min dator skulle må så bra om jag försökte mig på att installera det...
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 15 december 2008 kl. 20:42

Tyvärr är jag rädd att min dator också ska protestera. Men det löser sig.

Jag har inte heller hört någonting om att det skulle vara exklusivt för PC. Står ingenting om det på den officiella hemsidan.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 16 december 2008 kl. 07:51

Det stämmer att det inte har kommit nån officiell info om det bara kommer till PC eller även kommer att släppas till 360 och ps3.

Tyvärr är det nog rätt liten chans då det krävs rätt mycket kodning för att fixa till detta för konsoller. Och än så länge så har det inte kommit nått lyckat MMO på ps3 eller 360. Och jag är inte säker på att SWTOR vill vara först med detta.

Isf blir det ju en stor uppdelning på PC spelare, PS3 spelare och 360 spelare då de har egna servrar och sen begränsat med knappar. Om de inte skickar med ett tng-bord + mus med alla spel.

Jag har fått intrycket att de kommer att göra spelet rätt mainstream, dvs lätt att spela på alla datorer för att nå den breda massan.

Det återstå dock att se hur detta utvecklar sig, vi är som sagt väldigt tidigt i utvecklingsfasen.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 16 december 2008 kl. 08:57

Begränsat med knappar, kanske det.
Men brist på knappar tycker jag inte att det är. Allt går bara man vill.

Det som jag hoppas mest på om det kommer en 360-version är att det räcker med att betala XBL guld för att spela. Tillkommer det fler avgifter så vet jag inte...
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Användarvisningsbild
bannakin
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av bannakin » 16 december 2008 kl. 09:46

Storm skrev:Det stämmer att det inte har kommit nån officiell info om det bara kommer till PC eller även kommer att släppas till 360 och ps3.

Tyvärr är det nog rätt liten chans då det krävs rätt mycket kodning för att fixa till detta för konsoller. Och än så länge så har det inte kommit nått lyckat MMO på ps3 eller 360. Och jag är inte säker på att SWTOR vill vara först med detta.

Isf blir det ju en stor uppdelning på PC spelare, PS3 spelare och 360 spelare då de har egna servrar och sen begränsat med knappar. Om de inte skickar med ett tng-bord + mus med alla spel.

Jag har fått intrycket att de kommer att göra spelet rätt mainstream, dvs lätt att spela på alla datorer för att nå den breda massan.

Det återstå dock att se hur detta utvecklar sig, vi är som sagt väldigt tidigt i utvecklingsfasen.
Joo till xbox 360 är online funktionen bäst! och det finns några mmorpg spel tror jag som final fantasy xi och phantasy star universe :D
Tord Greider?
"Riiiise"

Användarvisningsbild
Filip Skywalker
Droid

Inlägg av Filip Skywalker » 20 januari 2009 kl. 15:19

Nån som vet något om releasedatum & pris ännu? :?:
"Fear. Fear attracts the fearful… the strong… the weak… the innocent… the corrupt. Fear. Fear is my ally."
―Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 januari 2009 kl. 16:01

Filip Skywalker skrev:Nån som vet något om releasedatum & pris ännu? :?:
Omöjligt att säga ännu något releasedatum. Finns ingen som helst officiell datum utsagt. Vad jag vet så är dom som bäst i ett tidigt alpha stadium i utvecklingen eftersom det finns gameplay screenshots och sånt. En gissning med tanke på hur lång tid det tar att utveckla MMORPG även om SW-TOR har varit i hemlig utveckling ett bra tag, så tror jag ändå det är 2-3 år till en release.

Pris är enkelt att säga. 250-350kr och sen 100kr som månadsavgift
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 20 januari 2009 kl. 22:09

Ja tror faktiskt Wilfer att det kommer ut tidigare än så.
2-3 år är lite lång tid.
Har vi tur så ser vi en beta redan till sommaren, men jag är positiv idag och säger att spelet redan kan få en launch till Julen 09.

Priset kommer nog ligga där men månads kostnaden får man nog räkna med kommer vara runt €14 så kanske 150 kr i dagens läge.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 januari 2009 kl. 22:35

Mister Optemist här ser jag :wink: Så du tror ett massivt spel som detta, som ska försöka göra sig till en utmanare till WoW, blir klart utan någon försening alls?
The Force is not that strong in this one, i belive.

Minns inte själv exakt, men första gången jag fick reda om SW-Galaxies så blev jag helt till mig av glädje. Kändes så extremt. Dock 3-4 år efter, då spelet släpptes i butik... då hade jag helt glömt bort spelet :roll: Men då var man yngre :lol: Känner jag Bioware rätt, så finslipar dom på detta spel ett bra tag, de vill ha sina SW-spel så perfekta som det går.

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 23 januari 2009 kl. 20:05

SWG släpptes ju snabbare i USA med, så det är ju lite missvisande.
Och det spelet tror jag är mer avancerat än vad detta kommer att bli.

Det man får tänka på är att t.ex WoW va ju lite halvfärdigt när det släppted. Det är relativt lätt att uppdatera ett spel när det är igång och att vi redan har sett Gameplay gör mycket.
Det släpps även mycket bilder från spelet, nästan 2 batchar i veckan.

T.ex har kommit lite nya nu.
http://www.planetswtor.com/
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 1 februari 2009 kl. 23:53

Ny utvecklarvideo. "The Making of Tython” säger det mesta. Går att se på:
http://www.planetswtor.com/
och andra ställen givitvis.

Användarvisningsbild
Lord Revan
Fuktfarmare

Inlägg av Lord Revan » 2 februari 2009 kl. 00:53

Lär bli ett "klassikt MMO" dvs PC spel (eller tja, "datorspel", funkar säkert på både PC och Mac). Kollar deras hemsida nästan dagligen, men tyvärr aldrig några nyheter. Lite besviken, t.ex. Blizzard släppte ju nästan direkt info om klasser, raser och en hel del annat kul. Men vi får ingen info om det här spelet än. Lite trist faktiskt, men jag kommer definitivt spela det. Hoppas bara att det inte suger som fan som SWG gjorde. Sämsta spelet ever... :(
I can [i]feel[/i] your anger. It gives you [i]focus[/i], makes you [i]stronger[/i].

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 februari 2009 kl. 12:15

De har ett helt annat gäng utvecklare än det var som gjordet SWG. Bioware har gjort flertalet kritikerhyllade spel. När de säger att deras mmorpg har mer innehåll än alla deras andra spel tillsammans, då blir jag mycket hoppfull. Nå likheter med SWG lär det finnas väldigt få av.

Användarvisningsbild
Lord Revan
Fuktfarmare

Inlägg av Lord Revan » 2 februari 2009 kl. 15:34

Wilfer88 skrev:De har ett helt annat gäng utvecklare än det var som gjordet SWG. Bioware har gjort flertalet kritikerhyllade spel. När de säger att deras mmorpg har mer innehåll än alla deras andra spel tillsammans, då blir jag mycket hoppfull. Nå likheter med SWG lär det finnas väldigt få av.
Jo, jag vet. Tycker Bioware är rätt okej faktiskt. Men nu är ju EA med i bilden. Electronic Arts är definitivt det sämsta spelföretaget i världen. Allting de rör vid blir till skit.
I can [i]feel[/i] your anger. It gives you [i]focus[/i], makes you [i]stronger[/i].

Skriv svar