Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Star Wars: The Force Unleashed II

Inlägg av JediMasterRicke » 14 december 2009 kl. 17:30

Hände en liten olycka när jag lagade tråden, den första sidan... omkom. Här är dock första inlägget:
Wilfer88 skrev:http://www.starwars.se/nyheter/nyhet.php?id=304

Blev inte legends som ryktat, blev inte battlefront 3 som hoppats på, inte heller jedi knight 4 som många längtat till.

TFU sagan fortsätter. Var väl det jag satsa pengarna mina på? Eller var det bf3? Sak samma. Visste ju att de inte vilja skrota deras hårda arbete med Ronin-motorn.
//Darth Vader Fan

-------------------------------------------

Såg något hemskt. Amazon.com visar att TFU2 kommer ut till DS, PSP, Wii, 360, PS3 MEN inte PC! They have to be kidding me!
Man trodde ju att de hade lärt sig. :?

Skulle annars vara rätt kul om Yoda kom in i TFU II. :wink:
Undrar egentligen vad som hände direkt efter att han "dog". Ljög Vader när han sade "He is dead" för att senare springa iväg med honom till sjukavdelningen?

Förresten kan inte ni administratörer använda The Force Unleashed II som tema-bild längst upp på sidan nu? Hoth-bilden börjar bli lite gammal.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 14 december 2009 kl. 19:58

Jag säger inte att det är omöjligt (tvärtom började jag med att säga "Möjligt") - jag bara uttryckte min åsikt om det. :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 14 december 2009 kl. 22:36

Vem vet. Starkiller kanske kom tillbaka i fysisk form. Han var ju väldigt stark i kraften eftersom han kunde hålla emot Emperors force lightning. T o m gå emot honom sammtidigt.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

The Sith Code
Wompråtta

Inlägg av The Sith Code » 14 december 2009 kl. 22:59

Jag hoppas på att det blir en bra förklaring i varför han överleve! Han kanske verkligen "dog" under en tid men kom tillbaka till kroppen med hjälp av kraften och sedan lyckades fly/räddades ?

Jag bryr mig inte så mycket om multiplayern, när det gäller star wars så är storyn och singleplayer viktigast för mig! Hoppas på ett långt äventyr.

Här har vi senaste ryktena "spelet släpps i maj 2010"

http://www.thaindian.com/newsportal/ent ... 89270.html

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 december 2009 kl. 23:30

Tror jag hört december nästa år 3 ggr och "fall" 1 gång. Resten bara nämner 2010.

Maj månad känns löjligt. Men det tyckte jag också om sidan du länka till. Verkar helt oseriösa med spel-information :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 14 december 2009 kl. 23:44

Oj, maj känns "lite" alldeles för tidigt even for me. :wink: Känns inte speciellt troligt heller om dem nu ska försöka göra spelet så maxat som möjligt.

The Sith Code
Wompråtta

Inlägg av The Sith Code » 15 december 2009 kl. 08:01

Jo sidan känns inte trovärdig inte heller datumet. Men det är alltid kul att uppmärksamma rykten :-)

För övrigt så har dem ju haft 2år på sig att utveckla spelet om man ser det från det datumet TFU släpptes. Två år är standard i dessa tider sen vet man inte om dem redan påbörjade utvecklingen i slutet av TFU utvecklingen. Sen är själva spelmotorn klar och lär ju förkorta tillverkningstiden. En tanke bara för er som är oroliga att spelet "rushas".

Hoppas på en Fall 2010 release, typ November hade varit nice!

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 15 december 2009 kl. 09:02

Fast två är det ju inte. Det är ju lite mer än ett år som spelet har varit ute.

Måste säga att jag inte tyckt speciellt mycket om huvudmusiken till TFU, men när den spelades i trailern till TFU II så kändes den mäktigt! De måste ha gjort om den på nåt sätt...

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 15 december 2009 kl. 09:32

Något av understående kan stämma!

Starkiller dog och blev återupplivad
Starkiller var skadad och plåstrades om, efter ett tag kvicknar han till
Starkiller dog och befinner sig i en andevärld, efteråt kommer han tillbaka till livet
Nej, det är Starkillers brorsa man spelar som
Nej, det är en robot som liknar Starkiller
Nej, det är PROXY som klär ut sig till Starkiller
Nej, det är bara en person som liknar Starkiller
Nej, det är en nutida släkting man spelar som (Starkiller är hans förfader)

Faktiskt kan det vara så att Starkiller fick barn med Juno Eclipse och släkten fördes vidare. Båda kanske hade sex i deras rymdskepp innan Starkiller dog! Man får spela som en nutida kille som är lik Starkiller och det hela utspelas efter Episod VI. Uppdraget är att leta reda på gamla jedimästaren Luke Skywalker!

The Sith Code
Wompråtta

Inlägg av The Sith Code » 15 december 2009 kl. 09:44

JediMasterRicke skrev:Fast två är det ju inte. Det är ju lite mer än ett år som spelet har varit ute.

Måste säga att jag inte tyckt speciellt mycket om huvudmusiken till TFU, men när den spelades i trailern till TFU II så kändes den mäktigt! De måste ha gjort om den på nåt sätt...
TFU släpptes i 19e septermber 2008, om TFU 2 släpps i slutet av 2010 blir inte det 2år då? :roll: :?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 15 december 2009 kl. 17:09

The Sith Code. Jo men du sa ju maj det var därför JMR reagerade på det men om det är slutet av 2010 så, ja då är det 2 år.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 15 december 2009 kl. 17:34

JediMasterRicke skrev:
Fast två är det ju inte. Det är ju lite mer än ett år som spelet har varit ute.

TFU släpptes i 19e septermber 2008, om TFU 2 släpps i slutet av 2010 blir inte det 2år då?
Ao, fast jag trodde du menade nu, idag The Sith Code. Men som stefan313 säger så skulle det ju i så fall vara bara lite mer än 1½ år mellan de releasarna om TFU II skulle släppas i Maj.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 15 december 2009 kl. 17:58

Hmm... om man är petig med time-line kan detta vara så här att Starkiller dog. Den första banan utspelas i den döda världen där alla själar finns. Han försöker hitta ut och hör röster ifrån folk som känt honom i livet. Man möter en boss, besegrar den och kommer ut ur världen. Den andra banan utspelas på en öde rymdbas då man får ta sig igenom och döda märkliga ting.

Tredje banan är någon underground bana där man möter kriminella typer och får handskas med skumma fiender. Nya vänner träffar man också. Fjärde banan är en arena där man är tvungen att döda massvis av fiender. Femte banan beger sig Starkiller till en annan planet, osv.

MÅL:

Hitta Juno Eclipse, Yoda och Rahm Kota

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 15 december 2009 kl. 18:03

Du tycker om att gissa va?
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 15 december 2009 kl. 18:10

dajcman skrev:Du tycker om att gissa va?
Istället kan du nämna sakerna jag gissade och komma fram till att dem är möjliga eller ej. :wink:

Skriv svar