Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 11 mars 2010 kl. 20:04

För det första kan vissa djur bli extremt stora utan högre syrehalt - det är främst leddjuren som påverkas. För det andra, så har mandalorierna bara varit på Mandalore i några tusen år - knappast tillräckligt med tid för att evolutionen ska göra dem stora, särskilt inte som det är nomadiska och dessutom för släkterna vidare främst genom adoption... :wink:

För det andra så tror jag också "city-sized" är metaforisk, eftersom skelettet av ett (visserligen ett falskt skelett, om jag minns rätt...) används som en byggnad - ja, bara byggnad, inte stad - i Imperial Commando: 501st. I så fall skulle det faktiskt kunna vara en mythosaur i trailern.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 11 mars 2010 kl. 20:31

Klart att vi inte ska anta det - det enda vi har att basera det på är att båda är stora och båda verkar extremt farliga.

Personligen tror jag inte att det är en mythosaur (även om det skulle finnas sätt att få tillbaka dem från utrotningen - kloning, Sithalkemi? Vi vet ju inte ens säkert huruvida Galen är vid liv). Men det hindrar ju inte att man spekulerar. Förhoppningsvis får vi veta mer snart.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 11 mars 2010 kl. 22:39

Å andra sidan så trodde folk att sitherna var utrotade i 1000 år tills de dök up igen, så ett par mythosaurier kan ju ha överlevt.

Kaxs: Jaså? Hade de bara varit där ett par tusen år? Trodde det var därifrån, ser man på, man lär sig något nytt varje dag :D
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 12 mars 2010 kl. 07:22

Off-topic: Mandalorierna kom ursprungligen från Coruscant. Precis som Sith var de från början en art (som då hette Taungs). Sedan kom de till Mandalore och döpte planeten efter sin ledare.

Back to topic: Jo, jag har tappat räkningen på alla gångerna Sith blivit "utrotade" och sedan kommit tillbaka. Fast det är ju enklare för en grupp människor/aliens som kan resa genom rymden att gömma sig, än ointelligenta djur som är stora som hus :wink:

Men jag är väldigt nyfiken på vad för monster det är egentligen. Varifrån det kommer, vad det jagar för byten (generellt sett är ju bytesdjur alltid större än rovdjuret - tänk vad det dät monstret måste jaga :wink: ). Och framför allt var 17 trailern utspelar sig.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 12 mars 2010 kl. 10:23

Off topic: Jo, jag visste att de var taugs, men jag trodde att de var från Mandalore, men ser man på :) Dessutom var de gråa.

On topic: Jo, jag skulle nog gissa på att det kanske kan vara Nar Shaddaa eller någon annan hutt-planet(vet att Nar Shaddaa är en måne) eftersom hutter tycker ju om olika sorters spel och vadslagningar. Och om inte monstret dödar Galen så antar jag att folk förlorar en massa pengar :twisted:

Hm... vad kan det jaga... Hade varit fint om det åt banthas så som vi äter riskorn, 30 banthas i en munfull :D Fast sen så behöver bytesdjuren inte vara större, se på alla Krayt Dragons på tatooine, tror inte det finns något törre än dem där.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 12 mars 2010 kl. 14:42

Det uttalandet baserade jag på verkligheten, inte på Star Wars-galxen :wink: Och det finns gott om andra raser än hutterna som gärna organiserar tjurfäktningsliknande spel. I Klonerna anfaller ser vi ju geonosierna göra det (okej, så det var egentligen en avrättning...), och jag tror jag har hört att gunganer gör något liknande i romanen Galaxies: Ruins of Dantooine.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 12 mars 2010 kl. 15:23

Tror inte man kan få ner en sån där enorm sak under vattnet :P

Jo, jag tänkte på Geonosis, fast då tänkte jag faktiskt på deras gladiatorspel under Old Republic :oops: Men sen så är det väl starkt kontrollerat av Imperiet? Hutt regionerna är ju lite friare.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 15 mars 2010 kl. 16:18

Nehe inget nytt om force unleashed 2 på gdc då antar jag att man får vänta enda tills e3 och det är ju välldigt långt kvar, tycker jag iallafall :cry:
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 15 mars 2010 kl. 16:33

Jo, LucasArts beter sig väääldigt konstigt just nu, först så överhypar de ettan, sen inte ett ord om tvåan :? Ny slags hype-teknik? :lol:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 mars 2010 kl. 17:24

Man vet inte alls vart man har Lucasarts mer än att man kan förvänta sig bli förvånad rätt ofta och att majoriteten av fallen är de negativa.

Bara att nämna det jobb Lucasarts gör på alla de icke-Star Wars-spelen de hållit/håller på med. Sen när de verkligen gör SW-titlar, då sviker de då också.

Stilen de gjort med TFU2 är förvånande. Med underhype så får de omöjligt en lika stor säljsuccé som ettan. Många vet ju inte ens om att tvåan kommer eftersom det bara diskuteras bland de inbitna fansen. Inga videos, inga screenshots, inga intervjuer alls med spelmedia, varken internetsidor eller tidningar, och därigenom nämns det inte bland den allmänna media heller.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 16 mars 2010 kl. 09:25

LucasArts kanske inte överhypar TFU 2 för att inte få folk att bli besvikna? De kanske bara släpper spelet i December utan att säga någonting så att allmänheten får uppleva ett spel som de inte vet någonting om? Smart idé för att inte få folk att tro att spelet är bra innan de spelar det. Men ändå en dålig idé med tanke på försäljningen...

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 16 mars 2010 kl. 11:20

Uhm... LucasArts vill, precis som alla andra företag, få in maximalt med pengar på en produkt, via en hype så får man in en jäkla massa, de brry sig inte om vad fansen tycker om produkten när de väl har sålt den, så vida de inte är Valve eller BioWare och det är de inte :roll: Fast LucasArts kanske inte vågar hypa, eftersom det kostar en hel del och de kanske är rädda för att de inte får in tillräckligt med pengar på hypen.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 16 mars 2010 kl. 18:01

Jag kan hålla med dig DVF, men Lucasarts var ju bra förut men sen TFU 1 så har dom fått lite dålig kritik. Och kanske för lego spelen också.
Men om Lucasarts fortsätter som dom gör nu så kommer det inte gå så bra i fortsättningen.
Men det verkar som om allt dom behöver är en bra trailer på ett spel och alla bara börjar längta efter det, sen köper dom det och alla blir besvikna på ett eller annat sätt.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 17 mars 2010 kl. 09:48

Nu ser jag kedjor på bilden. Men nej inget nytt alls, de har bara fixat en facebook-grupp som saknar nytt innehåll.

http://www.lucasarts.com/games/theforceunleashed2/
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 17 mars 2010 kl. 09:55

Med tanke på de nya kedjorna han har så förmodar jag att han hålls fången på planeten som han på i trailern. Han, kan man säga, är en underhållning för turister när han ska strida mot stora monster som t. ex det vi såg i trailern.

Det är i alla fall min teori. :)
Are you threating me Master Jedi?

Skriv svar