Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 17 mars 2010 kl. 11:10

Detta blir väl ett spin-off spel med en story som inte har något att göra med Far och Son berättelsen (Anakin & Luke). Som en medlem sa kan Galen Marek ha blivit en underhållning för turister i någon arena där man besegrar monster.

Nu vidare utvecklar jag idéen!

På något konsigt sätt har Galen Marek hamnat i en arena där han slåss mot monster, och de som äger arenan tjänar mycket pengar. Då blir detta helt klockrent att tutorialen befinner sig i arenan. Man lär sig knapparna, några force krafter, ljussabel kombinationer och såna där saker som man testar på några simpla fiender. När man är färdig med tutorial gör man några arena uppdrag och innan man flyr där ifrån möter man en stor rancosaur (jag hittade på monstret). När man besegrat den och flytt där ifrån börjar äventyret på riktigt.

Nu är det upp till Galen Marek att utforska galaxens vidder och finna svar på obesvarade frågor om kraften. Han vill bli en jedi. Men för att bli det måste han lösa mysterier i mystiska tempel på olika planeter. I vissa planeter råkar man träffa på stormtrupper, men då är det bara att döda dem. I TFU 2 har man ingenting med Imperiet och Rebellerna att göra längre. Man råkar bara träffa på stormtrupper då och då när man egentligen söker något annat.

I slutet av spelet gifter Galen Marek sig med Juno Eclipse och får en son som blir stark med kraften. De bosätter sig på en avlägsen planet bortom allt krig och vidunder för att uppfostra barnet ifred. Och en dag går sonen med The New Jedi Order när den vuxit upp.

Exempel på bossar: Stora otäcka monster, mäktiga droider, episka imperie mackapärer och andra ting.

Exempel på klimat i planeterna: Arena, Öken, Jungel, Barrskog, Stäpp, Stad, Ruiner osv. etc.

Om spelet blir som jag vill och verkligen hoppas på får den sig säkert bättre kritik än TFU 1.

Please George, translate this text in Google Translate and steal my awesome idea!

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 17 mars 2010 kl. 16:33

JediMasterRicke skrev:Med tanke på de nya kedjorna han har så förmodar jag att han hålls fången på planeten som han på i trailern. Han, kan man säga, är en underhållning för turister när han ska strida mot stora monster som t. ex det vi såg i trailern.

Det är i alla fall min teori. :)

Jo, men det förstod man ju typ av att se trailern, tror inte att han har nå större lust att slåss mot random odjur på arenor :roll:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 17 mars 2010 kl. 16:43

Det kanske han har :wink: Nu när han har förlorat både Juno och Proxy så vet han inte vad han ska göra så han försöker hitta något att göra. :P Inte speciellt troligt, men ändå möjligt.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 17 mars 2010 kl. 16:46

bilden tyder ju på att han är en fånge av någon sort men jag undrar, för när han går in på arenan i trailern är det ju inga vakter, han har lasersvärd och han är mäktig i kraften det borde inte vara jättesvårt att fly, dom kanske har någon/något han vill ha och det är därför han slåss mot monster på arenan :)
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 17 mars 2010 kl. 18:21

Eller så kommer väggar och tak och golv och allt pressas samman och krossa honom om han inte går ut, samtidigt så kommer man spruta in en massa nervgas och beskjuta honom, the force can only do so much at once :wink:

Men det finns ju många sätt att få in folk i en arena utan vakter som knuffar honom, kanske fann en Ysalamiri i närheten så han inte kunde använda kraften. Dessutom så är det en trailer, de ska man inte ta allt för mycket på allvar.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 17 mars 2010 kl. 21:46

Eller så utspelar det sig i dödsriket, och hela publiken består av urgamla mäktiga Sither - Marka Ragnos, Freedon Nadd, Naga Sadow, you name 'em. :roll:

Som du säger, DVF. Vi kanske inte ska spekulera hur mycket som helst på trailern, vi kommer bara bli galna och - om möjligt - ännu mer förvirrade :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 mars 2010 kl. 08:11

Man vet inte så mycket om spelet. Men i alla fall en sak är säker. Man kommer att få slåss med ljussabel. Eftersom att det är ett jedi/sith spel. Galen Marek, hans klon eller hans broder, spelar ju ingen roll, vi vet åtminstone att man kommer att få ha kontroll över någon med ljussabel!

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 18 mars 2010 kl. 16:18

nu hör man vader andas när man går in på unleashed 2010 :D
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 18 mars 2010 kl. 17:12

Det kanske betyder att han fortfarande är en slav till vader eftersom man hör honom andas nu :)
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 mars 2010 kl. 17:21

Han är i knoflikt mellan ljusset och mörkret det är ganske uppenbart,kanske bara kanske där spelet slutar är början för ANH :wink:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 18 mars 2010 kl. 18:17

Bara de inte blandar in planerna till första Dödsstjärnan igen så är jag nöjd... :wink: Hur många gånger har vi fått veta hur Rebellerna fick tag på dem? Dark Forces, Empire at War, Death Star, Battlefront II, Lethal Alliance, för att bara nämna några. :roll:

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 mars 2010 kl. 18:53

Det heter ju The Force Unleashed 2, så därför borde det utspelas efter Galen Marek dog. Hmm... låter dumt när man säger så. Men man vet ju aldrig om de ändrar titeln till något liknande som "The Force Unleased: Slave of the Force" som utspelas när Galen Marek fortfarande slavar åt Vader.

Men så vill jag inte ha det! Jag vill att The Force Unleashed 2 utspelas efter Galen Marek såg ut att ha dött.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 mars 2010 kl. 18:59

jag med :P
jak kan tänka mig en dramatisk och actionfull historia där Galen måste förklä sig och gömma sig för Imperiet,men hand drömmer bara om en sak träffa Juno Eclipse igen.Han måste också hitta Yoda som kan lära honom den ljusa sidans kraft,tillsist tar han mod till sig och möter Darth Vader ännu en gång
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 18 mars 2010 kl. 19:28

Kaxs skrev:Bara de inte blandar in planerna till första Dödsstjärnan igen så är jag nöjd... :wink: Hur många gånger har vi fått veta hur Rebellerna fick tag på dem? Dark Forces, Empire at War, Death Star, Battlefront II, Lethal Alliance, för att bara nämna några. :roll:
Mjo... fast det var väl Kyle som var "först" med att hämta dem? Men usch nej, hoppas man inte tvingas hämta de där hemska klichéplanerna en gång till i något nytt spel/bok/film/serie/whatever.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 18 mars 2010 kl. 19:30

Ganska rimlig historia. Men jag undrar hur de skulle få ihop det med ännu en Galen/Vader-duell. De har redan visat en duell där Galen besegrar men inte dödar Vader, och en där han dödar honom (ja, jag vet, den är non-canon). Enda möjligheten är i så fall att Galen dör (vilket knappast är troligt, med tanke på att han lyckades besegra kejsaren i TFU) eller att Galen besegrar men inte dödar Vader. Igen.

Favoriter i repris i all ära, men om de ska ha en Galen/Vader-duell till så kommer de få jobba för att jag ska gilla det.

Skriv svar