Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 22 april 2010 kl. 19:54

Om mekaniska delar:

Jo, men det Wilfer pratade om var andning, anser att det är svårt att dölja en apparat som hjälper en att andas, Vader lyckades ju inte så nedrans bra med det.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 april 2010 kl. 22:48

Dags för er att kolla sidan igen :wink:

http://www.lucasarts.com/games/theforceunleashed2/

Som väntat så gör de uppdateringar varje dag. Gissningsvis blir det en eller två förändringar till, sen går de tillbaks till det normala.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 22 april 2010 kl. 22:51

Och så ger de sig på grottan... Dett blit bara värre och värre för varje dag, inte nog med marknadsförningen, de ger sig an dagobah och grottan och Yoda... They better do a veeeery good game if I am to forgive this one.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 23 april 2010 kl. 14:00

Nyhet om en nyhet. 4 maj vad jag fattar det som så släpps några nyheter om TFU2. http://www.gamepro.com/article/news/214 ... leashed-2/
Vad jag fattar det som så får GamePros prenumeranter sitt innehåll denna vecka, medan vanliga nyhetssidor/tidningar inte får skriva om det för ens den 4 maj. Dock kommer de som får nyheten under veckan skriva om det på nätet såklart. Så förhoppningsvis kan vi skriva om nyheten innan slutet på nästa vecka, om jag förstod allt rätt.
Det som kommer tas upp är detta:

discuss their vision for the franchise, the problems with the original, its critical reception, and the challenges of developing new storylines in the Star Wars universe.

Så rent faktamässigt blir det nog inte speciellt mättande.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 23 april 2010 kl. 14:21

När man tar upp sidan med TFU2 så har man en duell och jag gissar på att det är Galen och Vader.
Galen kommer säkert få gå in i grottan och slåss mot sin största rädsla. Precis som Luke.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 23 april 2010 kl. 19:30

Nu andas Galens armar. Kanske inte andas, men det ser ut så i alla fall. Säg mig, kan det döljas något mekaniskt bakom huden?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 23 april 2010 kl. 22:20

Darth Worgen skrev:Nu andas Galens armar. Kanske inte andas, men det ser ut så i alla fall. Säg mig, kan det döljas något mekaniskt bakom huden?
Om du kollar lite mer så kanske du ser att bröstet andas som det heter.
Det är inte bara armarna utan också bröstet som rör sig. Med andra ord så andas han helt enkelt.

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 24 april 2010 kl. 10:00

Nu lyser Yodas hus, det gjorde den inte förut. det bytyder att dom upptaterer sidan på en lördag om jag inte tänker fel.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 24 april 2010 kl. 15:42

Eller så gör de bara så här för att retas med oss.. :lol:

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 25 april 2010 kl. 20:17

Då har vi i alla fall (förmodligen) fått svar på en fråga som vi har ställt sedan Trailern släpptes: Kommer Yoda vara med?
Det verkar nu som om att han faktiskt kommer vara med vilket jag tycker ska bli riktigt spännande! :wink:
Det är ju förmodligen också Vader som Galen möter inne i grottan... eller ja, en gestaltning av Vader i alla fall. Genom att bara titta på bilden så får man ju intrycket att Galen och Luke faktiskt hade i princip samma öde. Längtar enormt mycket till nästa uppdatering! :D
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 25 april 2010 kl. 22:07

Det är det jag är rädd för. Att det här bara blir en rip-off av Rymdimperiet slår tillbaka. När de använder Yoda kommer de få vara väldigt försiktiga om de inte ska göra en väldans massa fans (inklusive mig) upprörda. Använd Galen fel, för all del - det är ni som skapat honom. Använd Vader fel, om ni har lust - det har redan gjort alldeles för många gånger för att jag ska bry mig. Men Yoda? Han är helig.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 25 april 2010 kl. 22:22

Håller med till viss del. Visst tycker jag att det ska bli kul med Yoda i The Force Unleashed II, men jag hoppas ändå att LucasArts är jävligt diskreta med honom så att inte hela Star Wars sagan blir helt fucked up! :roll:

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 26 april 2010 kl. 00:55

Klart som fan att TFUII kommer fucka upp tidslinjen, ettan gjorde det och tvåan verkar ta det ett snäpp längre. Den som tror något annat lurar sig själv.
[i]I'm Jesus with a lasergun. And you're all going to hell[/i] - Scud the Disposable Assassin

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 26 april 2010 kl. 07:22

Jag tror också de kan ha en tendens att "facka upp" allting. Jag tycker t. ex inte att det skulle ha varit så många överlevare från Order 66 som det var. Det tyckte jag förstörde momentet när Yoda säger till Luke att han kommer att vara den allra siste Jedin. Om nu dessutom Starkiller återupplivas så tycker jag det förstör ganska mycket också.

Det är nog det som är svårast för LucasArts - att skapa ett spel med bra handling m.m. som dessutom inte förstör hela sagan. :?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 26 april 2010 kl. 09:07

Men TFU II kommer väl handla om tiden innan ANH? Då är det väl inte så stor skillnad.

Skriv svar