Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 26 april 2010 kl. 11:14

Bara jag som märkt att det borde vara ett mellanrum mellan ":" och "The Force Unleashed 2"? Har tänkt på detta varenda gång jag kikat i tråden. Men jag har aldrig orkat tala om detta för att det förr eller senare skulle bli fixat av en admin. Men nej, rubriken är fortfarande fel och inte fixat!

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 april 2010 kl. 11:41

Darth Worgen skrev:Bara jag som märkt att det borde vara ett mellanrum mellan ":" och "The Force Unleashed 2"? Har tänkt på detta varenda gång jag kikat i tråden. Men jag har aldrig orkat tala om detta för att det förr eller senare skulle bli fixat av en admin. Men nej, rubriken är fortfarande fel och inte fixat!
Men vad är det för hemskheter du pratar om. Det kan vi väl inte tro på att det varit så ända från början. Kollar vi nu så ser vi att det du säger inte stämmer och jag önskar att ingen lagt på minnet att det av någon anledning skulle ha varit annorlunda förut :roll: :wink:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 26 april 2010 kl. 14:27

Äntligen är rubriken fixad. :wink:

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 26 april 2010 kl. 22:49

Om man ska vara kritisk så ska det ju inte vara "The Force Unleashed 2" utan "The Force Unleashed II". Men nu ska vi inte gå in på detaljer :P
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 26 april 2010 kl. 22:55

Har alltid tyckt att det ser lite mer "fancy" ut med romerska siffror. :wink:
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 26 april 2010 kl. 23:10

Nöjda nu?

Och jag hoppas som in i kashyyyk att spelet kommer att bli uncanon eller en dröm, annars så kommer det att, citerar:
Silk skrev:fucka upp tidslinjen

slut citat, det kommer det bara.

Hey, Silk postar!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 april 2010 kl. 07:28

Den kommer för sista gången inte
bli uncanon det är ganska uppenbart
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 27 april 2010 kl. 09:50

Darth Vader Fan skrev:Och jag hoppas som in i kashyyyk att spelet kommer att bli uncanon eller en dröm, annars så kommer det att, citerar:
Silk skrev:fucka upp tidslinjen

slut citat, det kommer det bara.
Om man kan leva med att The Clone Wars "fuckar upp tidslinjen", så kan man leva med att TFU II gör det. Åtminstone om det blir ett bra spel. Och om det inte är det, så är det inte att tidslinjen blir "upp-fuckad" som är problemet, utan att spelet är dåligt.
Dark-lord skrev:Den kommer för sista gången inte
bli uncanon det är ganska uppenbart
Och för sista gången så får du gärna upplysa oss vanliga dödliga idioter om varför det är så uppenbart.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 27 april 2010 kl. 11:20

Jag hoppas på att spelet är ett komiskt un-canon spel som driver med äldre Star Wars nördar. De gör plagiat av Luke Skywalkers äventyr för Galen Marek. Kul alternativ historia vill säga, blir väl lite som Matt Hazard eller något. :lol:

Men om spelet blir canon... så hoppas jag på att det blir bra. Om något inom Star Wars ska vara canon ska det vara bra.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 27 april 2010 kl. 13:57

niklazz0n skrev:Alla tar för givet att det är canon. Men vem bryr sig om canon, det är ju Star Wars.
Jag bryr mig om canon. Jag vill att Star Wars-canon ska fyllas med så många historier som möjligt av så bra kvalitet som möjligt. Jag hoppas alltså att om TFU II är det minsta värt att ha som Star Wars-historia, så ska det vara canon. Men, som jag nyss sa till Dark-lord, så ser jag ingen självklar anledning till att det kommer vara så. Tyvärr.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 27 april 2010 kl. 15:31

Det är väl klart att det blir canon? Varför inte? Varför skulle det fucka upp tidslinjen?
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 28 april 2010 kl. 11:06

De kanske inte tar Yodas karaktär så seriös till exempel. Om det dyker upp nya saker i spelet som man inte visste fanns i Star Wars-universumet (och som känns väldigt overkliga, även för att vara i Star Wars) så kan det "facka upp" allting. Speciellt om det har med Yoda att göra - han är hederlig och vi vill ha honom precis som han är och då blir vi oroliga för att LucasArts ska göra något som förstör hela Yodas karaktär.

Det är ett av sätten det kan "facka upp" sig.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 april 2010 kl. 11:11

JediMasterRicke skrev:De kanske inte tar Yodas karaktär så seriös till exempel. Om det dyker upp nya saker i spelet som man inte visste fanns i Star Wars-universumet (och som känns väldigt overkliga, även för att vara i Star Wars) så kan det "facka upp" allting. Speciellt om det har med Yoda att göra - han är hederlig och vi vill ha honom precis som han är och då blir vi oroliga för att LucasArts ska göra något som förstör hela Yodas karaktär.

Det är ett av sätten det kan "facka upp" sig.
Yoda blir inte förstörd för att han kommer att vara med,Och det måste vara en avggörande handling i tidsljinen för det är det mest spännande i star wars spelen

Hoppas det visar sig att Galen snodde planerna till Dödsstjärnan och han fick Jedilära av Yoda

sen i TFU III så utspelar det sig efter EP VI och Galen måste alliera sig med den nya Republiken genom att besegra resterna av Imperiet
Sen i TFU IV så är Galen en Jedimästare och har själv tagit en lärling och det är den nya lärlingen spelet handlar om
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 28 april 2010 kl. 13:15

Undrar hur många som har snott de där planerna?

Och hur kan den Mörke Herren vara så säker på att de inte förstör det Yoda är genom att inkludera honom? Har du kanske spelat spelet?
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 28 april 2010 kl. 13:40

Jag har hittills när det nämns något om Yodas förflutna eller hans vistelse på Dagobah (bland annat i Thrawn-trilogin) känt irriitation. Jag tycker inte att Yoda ska vara med i TFU så aktivt som vissa vill. I have a bad feeling about this... :roll:
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Skriv svar