Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 april 2010 kl. 14:05

Darth Vader Fan skrev:USE är inte ett eget spel, det är mer som ett DLC, vilket inte gör det till en trilogi, skulle vara ungefär samma sak som att räkna Special Edition som en egen trilogi.
Det är väl en expansion?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 29 april 2010 kl. 15:15

Darth Vader Fan skrev:Hur kommer det sig att INGEN tänkte att han kunde vara en klon?
Jag kom med teorin i början av tråden. :)

Yay! Min teori stämde!

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 29 april 2010 kl. 20:18

Då vet vi alla fall nu att han kommer "förmodligen" att vara en klon. Tidningen kanske inte har världens starkaste fakta, men det kanske vi får reda på på E3 eftersom de borde ju avslöja mer info där!

Att han är en klon blev jag liksom en hel del andra här besviken över. Det känns som en sista utväg och det är ju inte samma person egentligen vilket gör en besviken. Men jag ser ändå fortfarande fram emot spelet jättemycket och förhoppningsvis får LucasArts till det rätt bra med en klon! Tycker ändå att det har varit bra att de har varit så diskreta med The Force Unleashed II-projektet som de har varit eftersom de helt klart överhypade ettan! Nu så får man inte lika höga förväntningar som då och det blir inte lika stor chans att man blir besviken p.g.a. för stora förhoppningar.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 29 april 2010 kl. 20:33

Darth Vader Fan skrev:Jag undrar fortfarande hur Galens medvetande kom in i klonen kropp...

Men... Jag hoppas att det absolut inte kommer till PC om det inte är PC vänligt, vill inte ha några omöjliga kontroller.
Det finns flera tillfällen i Star Wars EU där minnen och hela personligheter flyttas mellan olika kroppar. Bland dessa främst Bevel Lemelisk som hjälpte till att designa dödsstjärnan som gång på gång fick nya kroppar i en utstuderad form av tortyr av Palpatine.
[i]I'm Jesus with a lasergun. And you're all going to hell[/i] - Scud the Disposable Assassin

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 april 2010 kl. 20:36

niklazz0n skrev:Synd bara att det är så överanvänt. Maul fick en klon, Emperor fick en Klon, Jango Fett blev mass klonad osv.
Maul klonen var non-canon och Jango klnerna kan man väl inte klaga på det var ingen sista utväg grej och Kejsaren kunde inte återvänt på något annat sätt för hans kropp var mossad av fallet och pulliviliserad när Dödsstjärnan sprängdes
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 april 2010 kl. 01:01

Varning för jättespoiler!!!!

http://oujastrikeblogs.wordpress.com/20 ... ine-scans/

Länken innehåller alla sidor ur gamepro magazine. Storymässigt berättas det en hel del. Få se om jag hinner göra en nyhet imorgon eftermiddag om det.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 30 april 2010 kl. 10:32

Hmm. Deras förklaring till hur Starkiller kan vara med, även om han dog i TFU, är ju knappast originell. Jag får erkänna att jag hade hoppats på bättre.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 30 april 2010 kl. 11:58

Vore coolare om Galen Marek överlevde med hjälp av kraften. Kloner är så överanvänt! Varför inte något originellt som att Galen var jättestark inom kraften och på något sätt lyckades undgå döden?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 30 april 2010 kl. 14:04

Darth Worgen skrev:Vore coolare om Galen Marek överlevde med hjälp av kraften. Kloner är så överanvänt! Varför inte något originellt som att Galen var jättestark inom kraften och på något sätt lyckades undgå döden?
Vad sägs som att Vader får liv i honom på något sätt?det skulle förklara bojorna som han hade förut på huvudsidan,då har han ju en livsskuld till Vader för att han räddade honom

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 30 april 2010 kl. 19:54

Gillar iden med att Starkiller kan bli galen under spelets gång eftersom alla andra kloner blivit det, men tänk om han bara tror han är en klon och att vader ljuger om att han är det, man kanske får reda på att man inte är en klon i slutet på spelet. :)
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 30 april 2010 kl. 21:15

Haha, Galen blir galen xD
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 30 april 2010 kl. 22:26

Håller med. Låter lite kul.
Men han verkar inte vara den person som skulle helt plötsligt bli galen.
Men jag kan hålla med om att man kanske i början inte vet att man är en klon, vem vet.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 1 maj 2010 kl. 00:00

Kopierat från fansidan på FaceBook:

Starkiller is a clone with selective memories of who he used to be Starkiller inlists the help of General Kota to search for Juno Eclipse The planets of Cato Nemoidia and Kamino will be featured TFU II will be compatible with PlayStation Move The TFU sequel may include less emenies to combat than its successor, while those whom you do come across will be more powerful with better coordinated attacks Multiplayer!

:D
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 maj 2010 kl. 08:42

JediMasterRicke skrev:Multiplayer!
Jag hoppas att jag läste rätt. :shock:

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 1 maj 2010 kl. 10:32

JediMasterRicke skrev:Starkiller is a clone with selective memories of who he used to be Starkiller inlists the help of General Kota to search for Juno Eclipse
Jo, jag undrar hur de ska förklara det på ett vettigt sett. Är det Kraften som på något sätt fört över minnena till klonen? Eller är teorin om cellminne verklig i Star Wars - och då på en mycket högre nivå? Jag hoppas verkligen de gör det på ett bra sätt i alla fall.

Om de misslyckas med det, så förlåter jag aldrig att de klonade honom. Det är så galet överanvänt...
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Skriv svar