Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 1 maj 2010 kl. 11:22

Har också tänkt på det där med cellminne. Det finns ju en chans att han kan minnas saker med hjälp av cellminnet, men det är då som du säger att det måste vara på en mycket högre niva.
Det skulle annars vara rätt coolt/bra om det var kraften som fick den här klonen att minnas saker från TFU I.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 maj 2010 kl. 12:05

Darth Worgen skrev:
JediMasterRicke skrev:Multiplayer!
Jag hoppas att jag läste rätt. :shock:
Tyvärr så behöver det väl inte betyda att det är online? Kan väl också vara att man bara stoppar en en andra kontroller i sin Xbox eller vad man nu har och spelar två :roll:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 maj 2010 kl. 14:18

Darth Vader Fan skrev:
Darth Worgen skrev:
JediMasterRicke skrev:Multiplayer!
Jag hoppas att jag läste rätt. :shock:
Tyvärr så behöver det väl inte betyda att det är online? Kan väl också vara att man bara stoppar en en andra kontroller i sin Xbox eller vad man nu har och spelar två :roll:
Den andra spelaren blir kanske en klon av förstaspelarens klon. :lol:

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 1 maj 2010 kl. 18:53

Jag kom på en sak Vader klonade kanske Galen för att Vader ville ha den perfecte lärlingen, alltså den utan egen vilja som skulle lyda vader in till minsta detalj. Men på något mystiskt sätt som Vader inte räknat med så fick klonen den riktige Galens minnen och krafter och rymde från kamino.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 maj 2010 kl. 19:03

Darth Bane skrev:Jag kom på en sak Vader klonade kanske Galen för att Vader ville ha den perfecte lärlingen, alltså den utan egen vilja som skulle lyda vader in till minsta detalj. Men på något mystiskt sätt som Vader inte räknat med så fick klonen den riktige Galens minnen och krafter och rymde från kamino.
Jag hoppas inte det blir så jag hopaps att Vader tar Galens kropp(som man ser är helbevarad när han är död i första TFU)och skickar vibbar i honom med någon maskin så att han kommer till liv för Vader vill ha honom som ärling igen,men Galen vägrar och vader bestämmer sig då för att avrätta honom och sätter honom i den där arenan men Galen lyckas besegra Mythosauren och flyr långt bort,sen börjar spelet på allvar

EDIT:klonfabrikerna på Kamino är nerstängda efter upproret i BF II
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 maj 2010 kl. 19:19

Darth Vader klonade Galen Marek är en ursäkt för att göra The Force Unleashed II. LucasArts vill bevisa att de kan göra bättre och därför gör de en uppföljare med färre brister. Finns två till anledningar. 1: De vill ha mer pengar. Och 2: de vill inte bojkotta spelmotorn som de gjorde för The Force Unleashed 1.

Någon på LucasArts tyckte att idéen om att Galen Marek var jättestark med kraften och dolde sin död lät för mycket. Denna person och många andra delade åsikten om att Galen Marek inte förtjänade att vara en "The Force Master".

Jag misstänker att LucasArts har spionerat på oss. För som vi alla vet hittar man denna tråd på Google om man söker på "Star Wars: The Force Unleashed II Yoda". Det är jättelätt för LucasArts att hitta tråden med den sökfrasen. De använder nog Google Translate och ser vad svenska Star Wars fans säger för saker om The Force Unleashed II.

Måhända att de stulit mina idéer. Det var varit rätt tyst om The Force Unleashed II. Men sedan jag kom med mina påhitt har mer och mer saker avslöjats. Bara en vild gissning. Nej, jag tror inte riktigt att de har stulit mina idéer. Men man vet ju aldrig! Kan vara så att det bara är slumpen att saker jag säger avslöjats om spelet. I så fall är jag en riktigt bra gissare!

Anledningar till att göra The Force Unleashed II:

Bevisa att man kan göra typ samma spel, fast bättre
Tjäna mer pengar
Återanvända TFU1's spelmotor

Dessa tre anledningar är garanterat de enda tre anledningarna. Denna gång struntar jag i om LucasArts förstör tidslinjen. Jag vill se om de kan göra ett bättre spel än föregångaren.

LucasArts, jag önskar er lycka till med spelet! Jag litar på att ni kan göra det bra :)

'Nuff Said, this is facts.
Senast redigerad av 1 Darth Worgen, redigerad totalt 1 gånger.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 1 maj 2010 kl. 19:23

Jag tycker att de kunde använt samma spelmotor och samma kontext, men de kunde bytt ut huvudkaraktären, eller låtit bli att döda honom från första början. Men missförstå mig inte: jag tycker det var bra att han dog i TFU I. En bra historia kräver tragedier. Jag hade helst inte önskat mig en uppföljare alls.
Darth Bane skrev:Jag kom på en sak Vader klonade kanske Galen för att Vader ville ha den perfecte lärlingen, alltså den utan egen vilja som skulle lyda vader in till minsta detalj. Men på något mystiskt sätt som Vader inte räknat med så fick klonen den riktige Galens minnen och krafter och rymde från kamino.
Den perfekte lärjungen är väl knappast någon utan egen vilja och egna ambitioner? En mästare ska ta sig en lärling ambitiös nog att vilja störta sin mästare, eftersom styrkan och rivaliteten är det som driver hela orden framåt. Tänk om Vader lyckats störta kejsaren men sedan dött av skadorna kan kan ha ådragit sig? Skulle han då verkligen våga riskera att Imperiet föll i händerna på en håglös meatbag? Fast i och för sig, Vaders inkompetens upphör aldrig att förvåna... :roll:
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 maj 2010 kl. 20:30

titta här monstret Galen slåss mot är en Morloc

http://starwars.wikia.com/wiki/Morloch

de har aldrig tidigare framträtt!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 2 maj 2010 kl. 01:44

Alright! Då vet vi vad monstret heter i alla fall. Det stod ju inte så mycket info om den annars, men men.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 maj 2010 kl. 16:23

Wookieepedia skrev:The Morloch was an immense beast used on a gladiatorial arena in Cato Neimoidia. It was similar in appearance to a rancor, though much larger, with four large protruding tusks. It killed a rancor and tossed the carcass from its pen into the ring shortly before emerging to confront a cloned Galen Marek.

lägg märket till att någon har skrivit cloned Galen Marek

antingen är det Lucasarts som har sagt det nu eller så är det någon här som har skrivit det
och någon har skrivit i TFU II artikeln att Galen kloner rymmer från Kamino,WOW du är synsk Darth Bane

:shock:

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 maj 2010 kl. 16:38

I trust Wookieepedia. Det vet oftast vad de gör där.
Morloch? Låter det inte oroväckande likt Murloc? :? Ni vet murlocs från World of Warcraft? Enda likheten för mig är att jag tar dem på ungefär lika stort allvar, det vill säga: inget allvar alls. Varför ska de släpa in massa stora, exotiska djur och överdrivna krafter i TFU? It pisses me off! På den gamla goda tiden var en rancor det hemskaste man kunde tänka sig, och inte ens en jedi-riddare kunde vara säker på att gå levande ur en strid med en sån. Men nu? Haha, nej, Galen Marek äter rancors till frukost. Det är inte logiskt.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 17:30

Jag tyckte inte heller om att Galen skall vara värsta bestmördaren, men så är det tyvärr :x Det första jag anknöt bestens namn till var Morgoth
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 17:34

I am Murloc! :lol:

Användarvisningsbild
Combalex
Droid

Inlägg av Combalex » 4 maj 2010 kl. 20:08

Från TFU2's Facebook:

"Star Wars: The Force Unleashed II May The Fourth be with you, since it will be Unleashed Oct 26th, 2010!"

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 4 maj 2010 kl. 21:14

Någonting jag undrar är vad för bossar det kommer vara i spelet. Okej, det här jättemonstret (jag orkar inte lära mig namnet) kommer ju förmodligen vara en. Men vilka andra karaktärer vet vi kommer vara med, och vilka av dem kan dödas utan enorma canon-problem? Vader är med - han kan de naturligtvis inte döda. Yoda - the same. Rahm Kota - blir eventuellt lite småproblem med Battlefront: Elite Squadron, men jag tror inte många protesterar stort. Eventuellt Juno Eclipse - hon skulle bli en väldigt mesig boss.

Så vilka andra alternativ har vi? Jag känner inte till så många Dark Jedis som är aktiva under den här perioden och som kan dödas utan vidare. Och de flesta Jedier är ju döda vid det här laget. Vi har en samling av dem från Dark Lord: The Rise of Darth Vader, men de är för det första bara Padawans - ingen match för samma person som pwnade kejsaren - och det är extremt osannolikt att de är med.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Skriv svar