Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 5 juni 2010 kl. 00:01

Åh, usch! Känns som hundratals skämt dök upp i mitt huvud p.g.a. det där. :lol:

Nä, men ärligt talat. Har aldrig reflekterat över det. Men är det inte så överlag i Star Wars att många har en tygbit eller något annat som hänger för? Är väl någon modegrej.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 5 juni 2010 kl. 00:05

Det är tufft, that's it :roll: Personligen så insåg jag nyss med hjälp av den där bilden att alla byggnad i kamino egentligen är kärnkraftverk, inte konstigt att de har tillräckligt med el för att producera alla kloner.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 5 juni 2010 kl. 08:48

Darth Bane skrev:en sak jag stör mig lite på är att dom alltid måste ha det där förbannade tygbiten framför kronjuvelerna, han hade en liten trasa där på typ varenda dräkt i tf1.
jag har bara en fråga, varför?
Jag tror att det är mode i Star Wars galaxen. Att ha en hängande tygbit på sin utstyrsel. För att vara ärlig skulle jag faktiskt vela ha en tygbit på mina byxor om jag vore en Jedi. :lol:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 juni 2010 kl. 12:01

ta en titt här för lite info http://www.lucasarts.com/games/theforceunleashed2/info/

sedan välj info så får du veta en del saker
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 juni 2010 kl. 12:07

Darth Bane skrev:Nu är det bekräftat star wars the force unleashed 2 kommer att ha världspremiär på e3.
http://twitter.com/geoffkeighley/status/15431612871
vad menar du med det?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 5 juni 2010 kl. 12:08

Nu har sidan ändrats igen och jag tyckte inte om det sistnämnda i informationsspalten. Jaha... nu får endast Wii ägarna spela med sina polare i soffan som det var med föregångaren. Varför inget multiplayer OCH online-läge till Xbox 360 och PS3 versionerna av spelet?

EDIT: Dark-lord, E3 är något ALLA nördar i hela världen borde ha hört talats om. Det är en spelmässa där spelutvecklare avslöjar senaste nytt om deras kommande spel. Och annat godis förstås, tex bystiga kvinnor i WoW klädsel.

Nu är din fråga besvarad. För mer info, kolla upp E3 på Internet.
Senast redigerad av 2 Darth Worgen, redigerad totalt 5 gång.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 juni 2010 kl. 12:08

ojj förlåt dubbelpsoten jag blev bara så upphetsad av Banes inlägg att jag inte tänkte på det

men vad betyder E3?

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 5 juni 2010 kl. 13:52

Kom upp en ny bild på Facebook fansidan igår. Den är bara förjäkla grym! :D

http://www.facebook.com/?ref=home#!/pho ... 7835847759
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 5 juni 2010 kl. 14:59

Vilken bild??
Jag kan inte se någon!
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 juni 2010 kl. 15:06

vad betyder E3?vad jag visste skulle TFU II komma ut iår

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 5 juni 2010 kl. 16:29

Okej Dark lord nu har du nog fått en hel del om bakfoten, e3 är en spelgala där utvecklare av spel släpper ny info och kanske även gameplay om spel som ska släppas snart typ som force unleashed 2

men jag har ingen aning om vad e3 betyder men det är väl oviktigt.
Jag är osäker på vad du menar men jag hoppas att detta hjälpte för darth worgen har redan skrivit vad detta betyde en gång men du verkar inte ha fattat.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 5 juni 2010 kl. 16:30

stefan313 skrev:Vilken bild??
Jag kan inte se någon!
Det beror på att han bara länkade till startsidan på Facebook. Tryck inte på länken, utan kopiera hela adressen och klistra in i "adressraden".

Dark-lord, Worgen har redan svarat på din fråga:
Darth Worgen skrev:Det är en spelmässa där spelutvecklare avslöjar senaste nytt om deras kommande spel.
Och ja, enligt tidningen GamePro så kommer TFU II släppas i höst, den 26 oktober. Men SW-folket är ju väldigt bra på att bli försenade, så jag skulle inte lita på det - vi blev ju lovade att live-action-serien skulle började sändas förra året, och de har inte ens börjat filma den än :roll:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 5 juni 2010 kl. 19:04

Det låter ganska logiskt att TFU II kommer att visas upp på E3. Någon gång måste ju LucasArts låta spelkritiker få höra vad det är som försegår hela bunten. Jovisst har spelkritiker och fans redan fått reda på en del saker som lags upp i både Internet och tidningar, men det saknas fortfarande den informationen jag är ute efter. Den informationen kanske kommer på årets E3. Jag kan inte riktigt sätta fingret i på vad jag menar, men ni och jag kanske förstår ändå.

Det kommer säkert en rad nya bilder på Galen Marek som leker bad-ass med sina två ljussablar mot stormtroopers i bilder, med den där posen. Det har vi sett tillräckligt av. Något intressantare vore ju gameplay videos. Spelkänslan i spel är ganska viktigt, och ibland är det spelkänslan som gör ett spel till ett spel totalt, trots storyn och allt det andra.

Föregångaren har en ganska okej spelkänsla. Men det enda jag kan klaga på är när man ramlar omkull när man blir slagen eller skjuten. När man tar sig upp, ramlar man omkull igen. Undrar varför? För att man blivit slagen eller skjuten när man håller på och reser sig upp. Riktigt dåligt. Hoppas detta åtgärdas omedelbums!

Något jag inte vill se i TFU II är Jedis, Galen Marek borträknat (om han nu räknas som en Jedi). Jag menar, spelet utspelas ju lite innan Episod IV. Och på den tiden är det meningen att Obi-Wan och Yoda ska vara de två sista Jedisarna. Siths vill jag heller inte se. Darth Vader får givetvis vara med, men inte för mycket. Och lämna kejsaren ifred tack!

Vad är det för bossar Galen ska möta då? Finns ju många idéer man kan komma på. Tex Gorog eller vad den nu heter. Den ser så stor ut att den borde dyka upp som boss två gånger. En ganska klockren boss vore ju en prisjägare/bounty hunter av något slag. Jag vill axla rollen som Galen Marek och ha en duell mot en snubbe med gevär och cool utstyrsel! Vore allt nice!

Väldans vad jag har tjatat i denna tråd på sistone. Är nog för att jag har mycket att berätta om just TFU II. När jag inte känner någon annan Star Wars intresserad är jag helt enkelt tvungen att tala om mina känslor och tankar om spelet för Star Wars intresserade främlingar på Internet. Om nu min gamla vän blev en Star Wars nörd igen! Bah! Han är väl för upptagen med tjejer och annat tjaffs!

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 5 juni 2010 kl. 19:53

I en av flashback klippen ser man Galen ligga död men det är ju Galens minnen man ser, så hur kan han se sig själv ligga död?
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 6 juni 2010 kl. 04:11

Fredrik Jonsson skrev:Åh, usch! Känns som hundratals skämt dök upp i mitt huvud p.g.a. det där. :lol:

Nä, men ärligt talat. Har aldrig reflekterat över det. Men är det inte så överlag i Star Wars att många har en tygbit eller något annat som hänger för? Är väl någon modegrej.
Tror jag knappast.
Jedi-tunikor överlag går ju ner över skrevet och har väl alltid gjort det också. Det är ju ett längre klädplagg.
Darth Worgen skrev:
Något jag inte vill se i TFU II är Jedis, Galen Marek borträknat (om han nu räknas som en Jedi). Jag menar, spelet utspelas ju lite innan Episod IV. Och på den tiden är det meningen att Obi-Wan och Yoda ska vara de två sista Jedisarna.
Ja fast den regeln har det ju brutits mot friskt de senaste 30 åren så varför inte bryta mot den lite till? Det måste ju vara dueller med. Inget spel blir bra utan en riktig ljussvärdsduell.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Skriv svar