Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 oktober 2010 kl. 15:16

Så om jag skaffar Xbox live så kan jag får demot gratis?(silver=gratis?)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 13 oktober 2010 kl. 15:24

Dark-lord skrev:Så om jag skaffar Xbox live så kan jag får demot gratis?(silver=gratis?)
Ja men om du kopplar upp dig på live för första gången får du en månad gratis guld-medlemskap så att du kan testa det.

Silver medlemmar kommer att kunna ladda ner demot gratis men det kan ta 1 eller 2 veckor innan det går.

P.S: Demot är gratis för alla det är bara det att silver medlemmar inte kan ladda ner det direkt.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 oktober 2010 kl. 15:26

Me om jag är Silver medlem i Xbox live så behöver jag aldrig betala förutom när jag köper det?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 13 oktober 2010 kl. 15:30

Dark-lord skrev:Me om jag är Silver medlem i Xbox live så behöver jag aldrig betala förutom när jag köper det?
Nej du behöver inte betala någonting om du bara är silver-medlem.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 13 oktober 2010 kl. 16:37

Jag ska lätt ladda hem demot och spela det när jag kan. Kan kanske ta ett tag.
Första demot från TFU 1 spelade jag som en tok förut.

EDIT: Håller på att ladda ner demot nu. 83% efter typ en halvtimme.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 13 oktober 2010 kl. 22:30

Jag har en bra fråga. Vilken färg har Starkillers ljussablar i demot? För jag har sett bilder då han haft både blåa och röda. Jag hoppas verkligen på blåa.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 13 oktober 2010 kl. 22:56

Tror jag hoppar över demot. Kändes på sätt och vis som ett misstag att köra demot till ettan när det begav sig. Har varit lite mer restriktiv med tvåan. Har bara tittat på några enstaka trailers (inte så mycket gameplay). Tänkte att jag ska suga lite på karamellen och vänta med alla överraskningar tills jag faktiskt spelar själva spelet.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 14 oktober 2010 kl. 08:51

Darth Worgen skrev:Jag har en bra fråga. Vilken färg har Starkillers ljussablar i demot? För jag har sett bilder då han haft både blåa och röda. Jag hoppas verkligen på blåa.
Han har röda.
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 14 oktober 2010 kl. 11:36

Jag börjar bli lite trött på dessa TFU och George Lucas, om det nu är han som haft ett finger med i spelet.

Dessa spel verkar göra den ultimata boven Darth Vader till en medioker jedi på sin höjd.
Han fölorar alla lightsaber dueller, han har en lärling som verkar vara mäktigare än han själv och han hinner aldrig med när någon flyr.

Hur kan de göra så mot filmvärldens största skurk.
När man nu tänker tillbaks på allt så har han ju inte vunnit en ända duell knappt, Obi gav ju upp och Luke hoppade ner självmant.

Det är ju tur att man håller filmerna som enda Canon.

Det blir nog ett köp för mig när priset är nere på detta spel.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 14 oktober 2010 kl. 13:02

Fast att Vader inte vunnit en enda duell är en överdrift. För det första har vi ju alla duellerna i Jeditemplet (som i för sig var före han fick dräkten). Om man kollar i EU, så har han ju dessutom besegrat till exempel Kento Marek (TFU), An'ya Kuro och den återfödde Darth Maul (Star Wars Tales), Roan Shryne och flera andra (Dark Lord: The Rise of Darth Vader), Echuu Shen-Jon (Galactic Battlegrounds), *spoiler*Ferus Olin (Rebel Force: Uprising)*spoiler*. Och det är bara några exempel. Dessutom vill jag påstå att även om Luke hoppade ner från Molnstaden självmant i Episod V, så hade Vader redan vunnit duellen. Hade han inte velat ha honom levande, så hade Luke varit död.

Sedan håller jag nog med om att Starkiller är rejält overpowered i förhållande till Vader (och kejsaren). Jag gillar inte riktigt allt i TFU-spelen. Men att de håller på att förstöra Vader håller jag inte med om. För han är inte bara en filmskurk för att han är mäktig. Det är så mycket mer än så.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 oktober 2010 kl. 16:32

Storm skrev:Jag börjar bli lite trött på dessa TFU och George Lucas, om det nu är han som haft ett finger med i spelet.

Dessa spel verkar göra den ultimata boven Darth Vader till en medioker jedi på sin höjd.
Han fölorar alla lightsaber dueller, han har en lärling som verkar vara mäktigare än han själv och han hinner aldrig med när någon flyr.

När man nu tänker tillbaks på allt så har han ju inte vunnit en ända duell knappt, Obi gav ju upp och Luke hoppade ner självmant.

Kejsaren är värsta filmskurken, Vader är en skurk som blir en hjälte.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 14 oktober 2010 kl. 17:03

Dark-lord skrev:
Storm skrev:Jag börjar bli lite trött på dessa TFU och George Lucas, om det nu är han som haft ett finger med i spelet.

Kejsaren är värsta filmskurken, Vader är en skurk som blir en hjälte.
Mja Vader är liksom ikonen för ondska.
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 15 oktober 2010 kl. 08:57

fast det är ju tack vare original-triologin, då var det Vader som stod för ondskan ända tills Ep 6 då man började fatta att han faktiskt bara var en knähund åt kejsaren, dock en cool sådan.

i "nya" triologin är det ju helt klart Palpatine som är storskurken och han som faktiskt är galaxens bad guy. Inte Vader.
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 15 oktober 2010 kl. 09:08

Lite nya coola bilder. det här är bara några av dom resten finns på TFU2 hemsida.

http://3.bp.blogspot.com/_4axzO-4gazs/T ... 4815_n.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_4axzO-4gazs/T ... 5087_n.jpg
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 15 oktober 2010 kl. 09:22

Respons till bilderna:

Det där huset känner jag allt igen. Det är Yodas hus från Episod V. Och Rahm Kota tycks visst samarbeta med Galen Marek igen som man ser på den andra bilden.

Vad jag tänkte säga:

Jag kopplade in mitt Xbox 360 igår och blev allt lagom besviken när jag fick reda på att endast Gold-användare kunde ta del av TFU 2-demot. Som vanligt får vi Silver-användare vänta i någon vecka eller mer. Järnspikar och nedrans gnagelit!

Skriv svar