Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Re: Star Wars: The Force Unleashed II

Inlägg av Darth Bane » 7 november 2010 kl. 11:40

Darth Worgen skrev:Jag har två bra anledningar till att köpa TFU 2. För det första kommer man få spela som Guybrush från Monkey Island, och för det andra... ACHIEVEMENTS!

Någon som prövat på dessa än?

http://www.xbox360achievements.org/game ... ievements/
Jag har, dom är faktiskt ganska lätta att få så det är inga skitsvåra som man verkligen inte klarar.
Jag har alla förutom 8 eller nått sånt men jag har inte haft tid så jag ska försöka ta dom snart.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 10 november 2010 kl. 20:04

Här kommer jag tillbaka efter att ha varit borta från starwars.se ett bra tag! Tänkte utvärdera spelet lite snabbt.

Hörde via rykten (innan jag själv hade fått det än) att spelet tydligen var väldigt kort och det var det verkligen. En bra spelare skulle nog kunna klara det på 4 timmar och det är ju verkligen askort! Trots det så tyckte jag ändå att det var ett spel som man kan ha mycket nöjen med, jag menar Force-krafterna är boostade sen ettan så det finns redan från början en massa om olika kombinationer som man kan utföra. Storyn är också väldigt intressant (men som sagt kort). Jag köpte Special Edition för 849:- och enligt mig som stort Star Wars-fan så var det värt pengarna (speciellt när man fick ett USB-minne med Starkiller-motiv med det :wink: ). Trophies/Achievements är överlag väldigt lätta att vinna - det var bara ett par stycken som kunde vara lite knepiga. Så 100% av alla Trophies/Achievements är rätt så lätt att skaffa sig på kort tid. Själv har man 3-4st. Trophies kvar innan jag har 100%. Det var tur att de lade till "Challanges" också så att man får lite annat spel också och det är en otroligt skön känsla av att vinna Platinium-priset eftersom de är väldigt svåra att klara - vilket gör mig till en smålycklig människa eftersom jag har vunnit Platinium på alla "Challanges" och ligger väldigt högt på alla high-score listor. :mrgreen:

Annars så tycker jag att detta är ett spel som endast de trogna Star Wars-fansen ska köpa - köper någon annan spelet så märker han/hon självklart att spelet är väldigt kort och det tycker jag inte blir ett bra första intryck av Star Wars universumet. Så trots kort story så är jag själv väldigt road och också nöjd med spelet och ångrar inte mitt köp!

PS: Glad över att de gjorde som jag ville - var väldigt diskreta med Yoda så inte hans image förstördes! :D
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 12 november 2010 kl. 18:46

Någon som har spelet till Xbox? Värt pengarna?
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 12 november 2010 kl. 20:18

Plo Koon skrev:Någon som har spelet till Xbox? Värt pengarna?
Absolut inte. Men vill du spendera pengar på det mest repetiva spel jag någonsin spelat, så visst, låt inte mig stoppa dig.
Rekommendation: Vänta tills priset sänks istället.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 november 2010 kl. 20:33

Reptilicus skrev:
Absolut inte. Men vill du spendera pengar på det mest repetiva spel jag någonsin spelat, så visst, låt inte mig stoppa dig.
TFU II är ju grymt, hur kan du säga så där? :o

Ok, jag har inte spelat spelet... ÄN!

Men vad jag har sett så är krafterna grymma och storyn fantastisk.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 12 november 2010 kl. 20:56

Å ^^
Haha, när ska du lära dig att man måste prova saker innan man påstår saker om dem.
TFU 2 var horribelt, men det är bara min (lite smått) proffesionella åsikt.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 12 november 2010 kl. 21:30

En sak som jag är rent ut sagt förbannad på är att innan spelet släpptes sa Blackman att
Spoiler!
Kamino slaget.
var efter halva spelet men istället tar det tar slut där. Varför gjorde dom inte färdigt det dom sa att dom skulle???
Det var säkert därför Blackman slutade.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 12 november 2010 kl. 22:56

De gjorde inte färdigt det de skulle eftersom LucasArts vill tjäna så mycket pengar som möjligt, så då delar de in spelet i två delar och säljer båda till fullpis. Folk kommer köpa båda, och de får en nästan dubblerad profit. Detta är en av huvudanledningarna till att jag hatar LucasArts, de är riktigt dåliga på att ens försöka vara schyssta mot sina kunder, utan de försöker klämma ut så mycket pengar från oss via ofärdiga produkter.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 november 2010 kl. 23:15

Darth Vader Fan skrev:De gjorde inte färdigt det de skulle eftersom LucasArts vill tjäna så mycket pengar som möjligt, så då delar de in spelet i två delar och säljer båda till fullpis. Folk kommer köpa båda, och de får en nästan dubblerad profit. Detta är en av huvudanledningarna till att jag hatar LucasArts, de är riktigt dåliga på att ens försöka vara schyssta mot sina kunder, utan de försöker klämma ut så mycket pengar från oss via ofärdiga produkter.
Jag tror inte de är onda människor som bara tänker på pengar. Jag tror snarare det är så att de inte vet vad de själv klarar av att göra, de saknar kvalitets-känslan då de säkert har dålig koll på vad marknaden har att erbjuda, vad konkurrenterna erbjuder. Sen är det relativt toppstyrt att de inte vill ha dyra kostnader och hellre satsar för lite än för mycket på sina produkter, så fort kostnaden börjar nå sin gräns så tar de till drastiska åtgärder istället för att våga satsa extra pengar. Det såg vi redan vid Kotor2 och vid alla gånger de inte fortsätter patcha sina produkter trots brister, att de aldrig lägger till extra saker utan kostnader. Det är toppen som bestämmer sånt, inte själva utvecklarteamet.

Men du har rätt, toppen är en del av Lucasarts och det bra många spel-utvecklare som tar hand om sina produkter bättre många gånger.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 13 november 2010 kl. 00:05

Reptilicus skrev:
Aright, tack. Det är ungefär som jag trodde då...
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 november 2010 kl. 00:15

Plo Koon skrev:
Reptilicus skrev:
Aright, tack. Det är ungefär som jag trodde då...
Köp spelet för guds skull!

Allla måste bara köpa TFU II!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 13 november 2010 kl. 09:43

Jag kommer köpa spelet men det kommer ta ett tag innan jag lägger ut pengar på det.
Och jag måste å hålla med om att Lucasarts verkligen har gjort fel. Dom var bättre förr på att göra spel.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 13 november 2010 kl. 11:08

Dark-lord skrev:Köp spelet för guds skull!

Lite off-topic, men jag måste bara säga det här: du fascinerar mig, Dark-lord. Du vet att det finns Star Wars som du inte gillar (till exempel The Clone Wars), men ändå är du så extremt okritisk av allt annat - även om du inte ens läst/sett/spelat det. Du borde fundera på att skaffa sakerna själv innan du uppmanar andra till att göra det :wink:

För att återgå till ämnet: jag hoppas att när jag köper en ny dator (i vår, förhoppningsvis) så kan jag skaffa TFU II. Tyvärr klarar inte min nuvarande dator av det (eller i stort sett någonting annat), och jag har ingen av de andra konsollerna som spelet släpps till. Visserligen kan jag trösta mig med både romanen och seriealbumet, men det är ju inte riktigt samma sak - jag älskade verkligen det första TFU-spelet.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 november 2010 kl. 13:38

Kaxs skrev:

Lite off-topic, men jag måste bara säga det här: du fascinerar mig, Dark-lord. Du vet att det finns Star Wars som du inte gillar (till exempel The Clone Wars), men ändå är du så extremt okritisk av allt annat - även om du inte ens läst/sett/spelat det. Du borde fundera på att skaffa sakerna själv innan du uppmanar andra till att göra det :wink:

Men om man följt spelets utveckling, och haft ett sånt extremt hype för det, och haft så höga förväntningar så måste man väl ändå köpa det?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 november 2010 kl. 13:53

Dark-lord skrev:
Kaxs skrev:

Men om man följt spelets utveckling, och haft ett sånt extremt hype för det, och haft så höga förväntningar så måste man väl ändå köpa det?
Finns inga måsten. Kan ju nämna några spel jag tänkte köpa i år, men det blev aldrig av då de tillslut inte övertygat tillräckligt: Battlefield: Bad Company 2, Civ 5, Victoria 2, Hearts of Iron 3, Super Mario Galaxy 2, Bioshock 2, Assassins Creed 2. Det är spel jag gärna tänkt köpt då de har verkat bra, men jag har prioriterat bort dem då jag trott att andra spel gett mer för pengarna. Har dock gjort 2 felköp i år. TFU2 skulle jag lätt bytt ut mot AC2 om det inte vore för att jag just tycker om att göra recensioner av sw-spel. Dragon Age 1 köpte jag på en rea, men fantasy-spel med drakar har jag aldrig gillat och tyvärr så kunde inte ens Bioware ändra på det. Skulle istället ha köpt Bad Company 2 tror jag för dem pengarna. I år är det Mass Effect 2 och StarCraft 2 som gett mig bäst underhållning.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Skriv svar