Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars: The Force Unleashed II

Inlägg av Wilfer88 » 12 december 2010 kl. 12:38

Dark-lord skrev:Vänta lite, hur är detta möjligt?

Starkiller dödade ju Han, Chewie och Vader i första USE. Jag har nog missuppfattat en del va?
Uncanon, de gör vad *** de vill. Inte tillräckligt många som klagat hos dem.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 12 december 2010 kl. 14:35

Dark-lord skrev:Vänta lite, hur är detta möjligt?

Starkiller dödade ju Han, Chewie och Vader i första USE. Jag har nog missuppfattat en del va?
Det gjorde han inte.
Han tog bara tag i skeppet och Luke "räddade" dom när han sköt starkiller med force lightning. Så dom kom ju undan. Dessutom så har ju USE ingenting att göra med den där Endor banan.(Tror jag).

Och en ssak till. Sry märkte inte att det var på nyheterna här på sidan. Jag glömmer många gånger att kolla nyhetrna här, har inte en aning om vrf.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 december 2010 kl. 15:33

Nä, när Luke sköt blixtar i Starkiller så flög de väl iväg och kraschade i snön, eller har jag missuppfattat?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 december 2010 kl. 15:49

Som herr Wilfer säger gör de vad de vill när det är uncanon. Om det släpptes ett uncanon Star Wars-spel tex, kanske bossarna skulle vara skurkar från filmerna som en ny karaktär ska besegra medan andra välkända ansikten hjälper till eller gör hinder.

Suck... jag skulle vela se ett nytt spel med Luke Skywalker. Det var skitlängesen de gjorde ett spel där Luke var huvudrollen!

Nu back on topic!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 december 2010 kl. 15:56

Offtopic: Jag hade fel, de kommer visst undan från Hoth.
Och denna expansion följer TFU IIs Dark Side ending(som jag inte känner till, eller vill veta vad det är innan jag har spelet). Så det har inget att göra med USE.

Worgen: Jag håller med dig, men de kan ju göra en uppföljare till USE där Luke är Starkillers Lärljunge(det är ju trots allt så spelet slutar) Det blir non-canon, men med en grym story :D

Back on Topic.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 13 december 2010 kl. 21:34

Dark-lord skrev:Offtopic: Jag hade fel, de kommer visst undan från Hoth.
Och denna expansion följer TFU IIs Dark Side ending(som jag inte känner till, eller vill veta vad det är innan jag har spelet). Så det har inget att göra med USE.

Worgen: Jag håller med dig, men de kan ju göra en uppföljare till USE där Luke är Starkillers Lärljunge(det är ju trots allt så spelet slutar) Det blir non-canon, men med en grym story :D

Back on Topic.
Håller med om att det skulle kunna bli en grym story om förstås inte LA har för bråttom med att göra spelet som med TFU.
Men det där med att Endor en slags fortsättning på USE så betvivlar jag det väldigt STARKT.
För dels så har han ingen mask på sig utan han är bara grå. Man hör Vader i bakgrunden som säger att ahn ska döda alla och i USE eller efter Dark Side ending så är Vader väldigt död.
Endor banan är nog bara något som visar hur det skulle kunna gå om Starkiller blir ner sänd till Endor för att ta hand om rebellerna där medans Luke åker upp till dödsstjärnan för att träffa sin farsa :D

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 14 december 2010 kl. 16:07

Alltså USE är en fortsättning på TFU dark side ending och Endor banan är en fortsättning på TFU 2 dark side ending, så dom här två sakerna har absolut inget att göra med varandra.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 december 2010 kl. 16:45

Jag håller tummarna för ett nytt expansionspaket som USE fast med TFU II.

Snälla LucasArts, jag ber er! Släpp Original TFU II tillsammans med nya dräkter, och några nya banor som följer Dark Side Ending(och några banor innan Originalspelets slut) För jag vill inte hålla på och trassla med kreditkort på Xbox live.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 14 december 2010 kl. 22:19

Jag avstår från att handla på Xbox Live. Några gånger har det inträffat att jag tänkt köpa Microsoft Points (som nu heter Live Points) på GameStop, men priserna är ju läskigare än att se Darth Vader i underkläder. Ännu värre blir hela smeten när man försöker övertala mina föräldrar om att köpa Live Points med kreditkort över nätet. Billigare än i butik, men sjukt mycket svårare att kamma hem.

Suck... jag vill ha fullversionen av Earthworm Jim HD. Om det bara skulle bli ett köpt spel över Xbox Live, skulle det bli detta.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 15 december 2010 kl. 00:14

Är det nån som lyckats ladda ned DLC:n till Playstation 3 än? För jag kan nämligen inte hitta nedladdningen - varken när jag söker inne på PlaystationStore eller går in dit direkt via menyn i spelet. Är det på något annat sätt man ska få ned det eller hur går det till?? :?
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 15 december 2010 kl. 14:28

JediMasterRicke skrev:Är det nån som lyckats ladda ned DLC:n till Playstation 3 än? För jag kan nämligen inte hitta nedladdningen - varken när jag söker inne på PlaystationStore eller går in dit direkt via menyn i spelet. Är det på något annat sätt man ska få ned det eller hur går det till?? :?
Finns det ingen DLC meny i spelet då?
Jag harinte varit inne på PSS på länge och ajg vet inte. Det enda jag kan tänka mig är att man söker på Star Wars och letar igenom listan. Kanske finns nån TFU 2 mapp eller vad mans ak aklla det. Där finns kanske demot och Endor banan.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 15 december 2010 kl. 16:05

Jag kan tyvärr inte svara på frågan dels för att jag har xbox 360 och dels för att jag inte har några live points så jag kan inte ladda ner DLCn :(
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 15 december 2010 kl. 20:10

Har som sagt sökt igenom PlaystationStore och kan inte hitta den. Jag hittar alla andra tilläg till TFU1 och demot till TFU2, men ingen DLC. :(
Får göra som du sa och kolla igenom menyn...

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 16 december 2010 kl. 11:50

Tss tss...

Jag tror att Endor inte har släppts till PS3 än. Xbox 360 brukar ju vara först med DLC.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 17 december 2010 kl. 20:35

Det stod på fansidan att DLC:n hade släppts. Dock så har jag lyckats hitta den nu och laddat ned den också. Köra den ska jag inte förns jag klarat spelet på Unleashed Difficulty.

Skriv svar