Star Wars: The Force Unleashed II

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Re: Star Wars: The Force Unleashed II

Inlägg av Darth Bane » 28 december 2010 kl. 22:25

Kaxs skrev:Själv tycker jag att det var så sjukt onödigt att Yoda var med över huvud taget. Känns som att dem klämde in honom bara för att dem ville ha med honom, och inte för att han passade bra in i storyn. Storyn i allmänhet är, enligt mig, mycket svagare än den i I:an. Men det är bara min åsikt.
Jag håller med det kändes lite som att dom tog med honom bara för att få fler personer att köpa spelet, men jag tycker endå att dom använde honom på ett bra sätt, dom förstörde inte något med hans karaktär.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 28 december 2010 kl. 23:01

Jag har två problem med att han var med (förutom att det bara var onödigt):

1) Ni vet dockorna som Kazdan Paratus har på Raxus Prime, i TFU I? Enligt boken är det droider, som är utformade efter mästarna i Jedirådet. Och Starkiller har inga problem att känna igen vilken som föreställer Yoda, även om det uppenbart inte är särskilt likt (han kanske bara gick på längden, men ändå). Men han känner inte igen Yoda när han faktiskt träffar honom. Visst, någonting kanske gick förlorat när Starkiller återskapades--genom kloning eller whatever--men jag stör mig ändå på det.

2) Och där var det en till person som mött Yoda på Dagobah. En gång i tiden var det bara Luke och Obi-Wans ande som visste att han var där. Sedan dess har vi fått veta att Yoda besökt av Jorj Car'das (The Hand of Thrawn Duology), Boba Fett (om jag inte minns fel--jag kommer inte ihåg källan), och så vidare. Dem blir bara fler och fler. Snälla, låt ingen mer person träffa Yoda på Dagobah!! Han är där för att gömma sig.

Sedan håller jag absolut med om att dem hanterade honom på ett bra sätt. Hans karaktär är inte misshandlad på något sätt.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 december 2010 kl. 23:06

Fast det är väldigt många som har besökt honom igentligen.

t.e.x hela 501st Legionen och hundratals Rebellsoldater i slaget om Dagobah i BattleFront II
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 28 december 2010 kl. 23:18

Vilket absolut inte är canon som du säkert förstår! Detta är ju bara en bana i Galactic Conquest som finns för att göra spelet längre... :wink:
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 december 2010 kl. 11:29

Jag tyckte inte Yodas blev misshandlad i sin roll i spelet, men det blev allt för övertydligt att han endast var med för att locka fler att spela spelet. Han bidrar med nada. Starkiller kan meditera och få visioner vart som helst-
Dark-lord skrev:Handlingen, den lyste upp spelets korta längd. Handlingen gjorde kännslan perfekt, och Gameplayet.
Det känndes som en film när man körde på nåt sätt...
Starkiller blir klonad, Starkiller flyr, Starkiller finner Juno. Det fanns en början och det fanns ett slut, men ingenting där emellan som faktiskt är viktigt för ett spel. Den enda helt nya karaktären i spelet är en guvenör. Han ser vi i några sekvenser. Sen har vi Yoda och Boba som syns ytterligare i några sekunder. Sen bara Vader, Starkiller, Juno och Kota. Det är hela listan nästan på karaktärerna i spelet. Imperiet som enda fiende och Starkiller bryr sig bara om Juno och de 2 får bara utbyta någon mening med varandra i slutet(en eller två).

Spela klart Kotor-spelen ska du se på riktig handling i spelformat. Och tänk på att de spelen är mycket äldre, så tfu2 hade kunnat lärt sig mycket av dem. Men icke.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 29 december 2010 kl. 13:29

Om Yoda inte var med, vem skulle då spela Mr. Wise?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 29 december 2010 kl. 13:33

Jag var väldigt nära på att köpa TFU 2 i måndags men så belv det inte. Jag tänkte köpa TFU 2 och God of War 1 och 2 på gamestop, dom hade rea så TFU 2 kostade bara 298 kr men jag köpte det inte.
Istället så köpte jag LEGO Harry Potter och Devil May Cry 4. Ångrar mig lite på DMC men det kunde ha varit värre. När jag köpte dom två begagnade så fick jag ju också 200 kronor extra att köpa för på gamestop :D
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 29 december 2010 kl. 13:35

Darth Worgen skrev:Om Yoda inte var med, vem skulle då spela Mr. Wise?
Kota, kanske även Bail Organa är rätt vis även om han bara är en senator. Men annars så visas inget tecken på att Starkiller blir smartare under spelet utan att det är en enda lång linje på utvecklingskurvan.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 29 december 2010 kl. 19:21

Kaxs skrev:Jag har två problem med att han var med (förutom att det bara var onödigt):

1) Ni vet dockorna som Kazdan Paratus har på Raxus Prime, i TFU I? Enligt boken är det droider, som är utformade efter mästarna i Jedirådet. Och Starkiller har inga problem att känna igen vilken som föreställer Yoda, även om det uppenbart inte är särskilt likt (han kanske bara gick på längden, men ändå). Men han känner inte igen Yoda när han faktiskt träffar honom. Visst, någonting kanske gick förlorat när Starkiller återskapades--genom kloning eller whatever--men jag stör mig ändå på det.

2) Och där var det en till person som mött Yoda på Dagobah. En gång i tiden var det bara Luke och Obi-Wans ande som visste att han var där. Sedan dess har vi fått veta att Yoda besökt av Jorj Car'das (The Hand of Thrawn Duology), Boba Fett (om jag inte minns fel--jag kommer inte ihåg källan), och så vidare. Dem blir bara fler och fler. Snälla, låt ingen mer person träffa Yoda på Dagobah!! Han är där för att gömma sig.

Sedan håller jag absolut med om att dem hanterade honom på ett bra sätt. Hans karaktär är inte misshandlad på något sätt.
Om det där med Yoda och Kazdan Paratus dockor, Galen kommer inte ihåg Yoda för att han typ har en total minnesförlust i 2an.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 januari 2011 kl. 17:37

Starkiller kanske inte är en klon. Vi får kanske en bekräftelse om det i TFU III, jag syftar på citaten:

"No one can clone Jedis it's never been done!"

Dock vet vi att Kota har fel, med tanke på alla klonerna i fabriken som Starkiller möter, och den Mörka Starkiller som dödar den goda, sen X1 och X2 från BattleFront: Elite Squadron, och så blir ju Kejsaren klonad i Dark Empire serierna.

"Don't you want to know where you come from?"

-Darth Vader

Detta klargör nästan att han inte bara är klonad i en fabrik som de andra, det är nåt skärskilt med honom.

"He's the only one who knows if Starkiller really survived"

-Rahm Kota

Detta kan såklart mena två saker, att Vader vet om den den riktiga Starkiller från TFU I överlevde, eller att han vet om Starkiller från 2:an är en klon eller ej.

Trean blir intressant, tänk er att man är den Klonade Starkiller som slåss tillsammans med originalet. :)

TILLAGT: Varför jag inte gjorde spoiler grejen är att jag tänkte att de flesta aktiva har TFU II nu, och så kan man ju hålla sig borta från tråden om man inte vill ha spoilers.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 2 januari 2011 kl. 00:41

Fast i sådana fall är det ju redan försent för dem att hålla sig undan dina spoilrar. De vet ju inte på förhand att du har avslöjat några dialoger från spelet. :wink:
Sen så vet vi ju inte om det faktiskt kommer The Force Unleashed III!

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 januari 2011 kl. 11:11

I morgon kommer man hem och äntligen får man testa om patchen gör någon skillnad på spelupplevelsen för mig.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 januari 2011 kl. 13:53

JediMasterRicke skrev:Fast i sådana fall är det ju redan försent för dem att hålla sig undan dina spoilrar. De vet ju inte på förhand att du har avslöjat några dialoger från spelet. :wink:
Sen så vet vi ju inte om det faktiskt kommer The Force Unleashed III!
Jo det vet vi, om du sett slutet på tvåan så vet du också ;)

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 2 januari 2011 kl. 14:06

Men en del kanske inte har spelat spelet än! Du kan ju inte ta föregivet att alla här på starwars.se har spelat hela TFU2. Och kommer det en som inte har gjort det så avslöjar du ju ändå en del för honom/henne. T.ex så vet jag ju att stefan313 inte har spelat det än.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 januari 2011 kl. 21:58

Man behöver inte ens läsa inlägget om man ser att det står dialoger.

Dessutom syftade jag på att det är uppenbart att det kommer en trea.

Skriv svar