Frågetråd

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Re: Frågetråd

Inlägg av Kaxs » 9 november 2010 kl. 22:22

Nu är jag inte en erfaren spelare varken av SWG eller av dator/TV-spel i allmänhet, men det här är min åsikt om SWG:

Det är ett roligt spel. Det är det verkligen. Det finns enormt mycket att utforska, enormt mycket att göra, och det mesta stämmer bra med min bild av Star Wars. SWGs fel ligger inte i att det är något fel på SWG (paradoxer är underbara), utan i att det finns många spel som är väldigt mycket bättre.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 november 2010 kl. 06:38

Jag tror Galaxies ska vara bra, det påminer om Kotor lite grann tror jag.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 10 november 2010 kl. 17:09

Dark-lord skrev:Jag tror Galaxies ska vara bra, det påminer om Kotor lite grann tror jag.
Nej ååå nej... Nej ååå neej... Inte alls som KOTOR.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 10 november 2010 kl. 21:04

What in the name of all that is not holy are you talking about? På vilket sätt skulle galaxies vara det minsta lilla likt kotor? Det är mer likt... ett kilo mjöl än vad det är likt kotor.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 november 2010 kl. 21:12

Darth Vader Fan skrev:What in the name of all that is not holy are you talking about? På vilket sätt skulle galaxies vara det minsta lilla likt kotor? Det är mer likt... ett kilo mjöl än vad det är likt kotor.
Man skräddarsyr sin egen karaktär t.e.x, sen är det väl som så att man har en Command Bar som i Kotor?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 10 november 2010 kl. 21:46

Bara för att SWG och KotOR ingår i samma genre betyder det inte att det är lika. Att säga att SWG är likt KotOR är som att säga att Final Fantasy VII och World of Warcraft är lika. Jovisst, SWG, KotOR, FF VII och WoW är alla tidskrävande spel där man levlar upp för att bli bättre, tuffare och uthålligare. Det och andra RPG-influenser har dessa spel gemensamt, då har man skrapat på ytan och fått en basic inblick. Men om man gräver sig ned djupare inom varenda område, märker man stora, stora skillnader.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 10 november 2010 kl. 22:18

Dark-lord skrev:Man skräddarsyr sin egen karaktär t.e.x, sen är det väl som så att man har en Command Bar som i Kotor?
Jo, visst, men man väljer sin egen karaktär i till exempel Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy och The Sims också. Det betyder inte att spelen på något sätt liknar varandra.

Och att båda har en "command bar", som du kallar det, säger ingenting heller. För det första är de inte det minsta lika utseendemässigt. För det andra har de helt olika funktioner. För det tredje fungerar spelen över huvud taget inte på samma sätt.

Nej, SWG och KotOR liknar inte varandra.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 november 2010 kl. 20:59

Jag har en fråga.

I Kotor när man tagit sig in i Black Vuulkar's Bas(som vaktas av en Rancor) så har jag as-lite liv! Och jag blir dödad heal tiden av vakterna och deras droider!
Nåt tips på hur man överlever i Black Vuulkars Bas?
Senast redigerad av 1 Dark-lord, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 18 november 2010 kl. 21:08

Tjaa? Mixtra lite med spelets konfigurations fil så du aktiverar spelets konsoll, tryck på "§" när du spelar och lägg till några levlar... Vill du inte fuska? Ta en medpac.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 november 2010 kl. 21:21

Det finns knappt inga medpac i Black Vuulkars Base.

Förresten, vad var det där för symbol? Jag tror inte sånna finns på Xbox dosor :lol:

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 18 november 2010 kl. 21:25

Haha, du har inte PC versionen? Förgrymmade unge! :D

Xbox versionen verkar ha en tendens att ladda segt, det hade i alla fall min KOTOR 2 till Xbox. Är jag ensam?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 20 november 2010 kl. 19:05

Dark-lord skrev:Jag har en fråga.

I Kotor när man tagit sig in i Black Vuulkar's Bas(som vaktas av en Rancor) så har jag as-lite liv! Och jag blir dödad heal tiden av vakterna och deras droider!
Nåt tips på hur man överlever i Black Vuulkars Bas?
Rancornen tar du ju ut genom att lägga först en granat sen en sån där stark lukt som man tar precis innan rancornen.
Sen kan du väl använda granater på robotarna och sen är det bra om du är skicklig med datorer. För om du är det så kan du få en av dom där konstiga elektriska små sakerna är explodera och ta ut nästan alla i ett rum.
Sen har du väl medpacks? Själv så hade jag såna typ hela tiden. Hade nästan för många såna.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 11 december 2010 kl. 09:57

Är det någon som vet om Star Wars: The Best of PC funkar till win 7? skulle gärna vilja ha ett svar snälla :P

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 11 december 2010 kl. 11:04

Svar ja, då min kompis har det spelet, och det fungerar perfekt på hans dator ;)

Användarvisningsbild
Gary Oak
Droid

Inlägg av Gary Oak » 12 december 2010 kl. 23:23

Varför är det så få star wars spel som håller måttet?
Går kvantitet före kvalitet hos Lucasarts?
Är jag ensam om att känna såhär?
This way Revan should be... A Sith Lord, master of evil...

Låst