Bästa Star Wars-spelet

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.

Vilket spel eller spel-serie är din favorit?

Omröstningen slutade 15 juli 2012 kl. 22:39

X-Wing serien
0
Inga röster
Jedi Knight-serien
2
12%
Knight of the old Republic 1-2
7
41%
Battlefront-serien
4
24%
Galaxies
0
Inga röster
Republic Commando
1
6%
Empire at War
1
6%
LEGO Star Wars-serien
0
Inga röster
The Force Unleashed 1-2
2
12%
Annat...kommentera
0
Inga röster

Antal röster: 17

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Bästa Star Wars-spelet

Inlägg av Wilfer88 » 6 april 2011 kl. 18:12

AW8 skrev:
En sak till, ljussabeln i DF2: Jedi Knight kändes inte alls som en ljussabel om man jämför med Outcast, medan skjutvapnen var precisa och roliga i JK, och klumpiga och dåliga i Outcast och Academy. Seriöst, vad hade de gjort med siktet? Och varför kändes alla vapen så otroligt kassa? Dessutom tar det 4-5 banor innan man får ljussabeln i Outcast, visst gör det att man känner sig speciell när man får använda den första gången (Raven Software lyckades otroligt bra med detta spel!), men de första banorna har man som sagt bara handikappade vapen att tillgå.
Sant, Dark Forces spelen var bra skjutarspel, men ljussabeln i DF2 saknade riktig känsla. Vid Outcast var förändringarna enorma, dock även skjutarupplevelsen som nog ändå tog sig ett kliv bak.
AW8 skrev: Gled lite ifrån ämnet nu, men mitt svar är iallafall att JA och JO är de modernaste Jedi-spelen, och de enda spelen där man verkligen känner sig som en Jedi.
Precis, varken Kotor eller TFU klarar av den riktiga Jedi-upplevelsen som finns i dessa spel. Raven Software måste fortsätta serien :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 6 april 2011 kl. 18:25

Men Revenge of the sith spelet har en bra jedi-känsla, tycker jag.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 6 april 2011 kl. 18:28

Darth Robin skrev:Men Revenge of the sith spelet har en bra jedi-känsla, tycker jag.
Det kan jag inte kommentera eftersom det var någon dåres idé att släppa det filmspelet till ett begränsat antal konsoler :roll: Har inte, och kommer aldrig att testa det :P

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2011 kl. 18:32

Jaså? Vad synd då, för det är klart ett av de bättre SW spelen jag har(och jag äger de flesta som kommit på 2000 talet), Och det är synd att du inte tycker om det. Visst så följer det inte filmens handling till punkt och pricka, men det är det som gör det spännande, och den berättar det bra på sitt sätt.

Hoppas du ändrar dig någon gång gällande det ;)

Fast du kanske inte har de konsolerna som den släpptes till? Den BRA versionen(Om man säger så) kom till PS2 och Xbox, den andra kom till DS och Gameboy advance, viserligen hade den bärbara versionen ett flygläge, vilket saknades i den stationära versionen, men i övrigt så suger DS och GBA versionen jämnfört med Xbox och PS2 versionen.

Man kan ju undra varför de aldrig släppte den till varken PC eller Game Cube :roll:
Senast redigerad av 1 Dark-lord, redigerad totalt 6 gånger.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 6 april 2011 kl. 18:35

Wilfer88 skrev:
Darth Robin skrev:Men Revenge of the sith spelet har en bra jedi-känsla, tycker jag.
Det kan jag inte kommentera eftersom det var någon dåres idé att släppa det filmspelet till ett begränsat antal konsoler :roll: Har inte, och kommer aldrig att testa det :P
Håller med, jag har inte häller någån ps2 har bara spelat det hos min kusin.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2011 kl. 18:35

Jag har det till Xbox original(Original spel fungerar på 360).
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 6 april 2011 kl. 18:37

Spelet skulle jag mycket gärna vilja ha. Problemet är konsol. PC är den starkaste och Nintendo för de mer annorlunda spelen. Mer än så tycker inte jag att jag behöver köpa :P

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 6 april 2011 kl. 18:41

Dark-lord skrev:Jag har det till Xbox original(Original spel fungerar på 360).
Fins det till Xbox också :o Det visste jag inte. Men det ändrar ingenting för jag har inte någån Xbox häller :(
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 april 2011 kl. 18:59

Jag röstade på The Force Unleashed-duologin. Trots att de hör till bland de bästa Star Wars-upplevelserna när det kommer till spelfronten känns det fortfarande ganska osäkert. Det jag syftar på är Knights of the Old Republic-spelen. Jag har hört mycket bra om dem och har till och med haft ettan till datorn. Men efter en timma eller två in i spelet från starten började det att frysa. Försökte att få igång spelet ett flertal gånger, men jag misstänker att min inblandning i Operation Rädda KotOR bara förvärrat situationen. Idag har jag inte spelet i min ägo och skulle gärna vela testa det igen och dessutom ha ett exemplar av det.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 6 april 2011 kl. 19:25

Genom Steam går det att fixa Kotor 1 för under hundralappen. http://store.steampowered.com/app/32370/
Med Steam så får man också den versionen av spelet som är mest uppdaterad att funka på moderna datorer (även om det nog inte är 100% kompatibelt med alla typer).

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 10 april 2011 kl. 09:30

Mina föräldrar går inte med på det. Därför får jag köpa spelen på skivor. Men jag är osäker på om det är kompatibelt med min dator.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 april 2011 kl. 12:06

Worgen, köp Xbox versionerna då? (jag har kotOR I på Xbox, och 2:an på dator) och den fungerar finfint på 360 ;)

Iallafall, bästa SW spelet? Hmm, de flesta är ju väldigt välgjorda.

Men Star Wars Galaxies hör nog till en av mina favoriter, gillar också Jedi Knight, X-Wing, Empire at War, kotOR och alla de där. Gillar spel som har EU i sig.

De som inte kör Galaxies går miste om en underbar upplevelse :)

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 april 2011 kl. 13:48

Dark-lord skrev: Iallafall, bästa SW spelet? Hmm, de flesta är ju väldigt välgjorda.

Men Star Wars Galaxies hör nog till en av mina favoriter, gillar också Jedi Knight, X-Wing, Empire at War, kotOR och alla de där. Gillar spel som har EU i sig.

De som inte kör Galaxies går miste om en underbar upplevelse :)
Ändrat dig mycket sen en månad tillbaks?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 april 2011 kl. 14:16

Hehe, ja ;) Men jag gillar ju nästan alla SW spel ändå :)

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 20 april 2011 kl. 22:06

Dark-Lord ändrar sig om mycket mest hela tiden tycker jag :lol: (ta inte illa upp) :)
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Skriv svar