StarWars.se Guild (SWTOR)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.

Ska vi byta namn på Guilden? (om vi kan, 3 dagars omröstning)

Omröstningen slutade 15 december 2011 kl. 21:27

Ja
4
100%
Nej
0
Inga röster

Antal röster: 4

Användarvisningsbild
Filip Skywalker
Droid

Re: StarWars.se SWTOR Guild

Inlägg av Filip Skywalker » 25 juli 2011 kl. 22:22

Kyle Jedi skrev:Jag har klickat mig vidare in på Star Wars The Old Republic där er Guild finns och valde att spela som Jedi Knight.

Hittade ingen profilbild på Kyle Katarn på er hemsida, men tanken är att min jediriddare ska se ut som Kyle på bilden som jag har bifogat och kan se ut så i spelet.

Hur länge dröjer det tills dom släpper sin Beta version så att man kan mata in sin kod?

Hur kommer vi att göra i vår Guild?
Ska vi allesammans hjälpas åt och resa till varje planet och göra uppdragen där och slåss mot Sith riddare och Imperiestyrkor?

Det ska bli trevligt och roligt nöje och strida vid er sida mot det vi möter i detta spel.
Välkommen till Starwars.se och vårat guild, jag ser fram emot att strida med dig! :D

Betaversionen av spelet kommer släppas under Biowares stora betaveckor i september, de kommer släppa det till många, men det är inte en öppen beta och du måste vara anmäld på deras hemsida swtor.com för att få chansen.

Jag vet inte riktigt hur guildet kommer fungera, men grundtanken verkar vara att vi fokuserar på story & PvE och hjälper varandra med våra karaktärers personliga storyuppdrag (som antagligen involverar att slakta
sithriddare :wink: ). Antagligen kommer vi spela flashpoints tillsammans då och då, men vi fokuserar nog mest på att alla ska ha en trevlig upplevelse med spelet. :D

Själv tänker jag köra som Jedi Consular med shadow som advanced class, fokuserad på burst DPS. Hur tänker du spela med din Jedi Knight? :)

Edit: Har du anmält dig till guildets sida? (http://www.swtor.com/guilds/94841/starwars-se)
"Fear. Fear attracts the fearful… the strong… the weak… the innocent… the corrupt. Fear. Fear is my ally."
―Darth Maul

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 27 juli 2011 kl. 14:50

Jag har beställt star wars spelet hos Discshop och kommer att få en kod när det släpps i september.

Tror att det kan bli som en aptitretare och spela på ett uppdrag och bara besöka en planet och ha ett endaste skepp.

Har anmält mig på er guild.

Min Jedi Knight Kyle Katarn kanske spelas från spelet Jedi Academy till Gamecube. Han kanske kommer att se ut så som på bilden, men lite annorlunda utseende och ha ett ärr så som Anakin och en jedi kappa.

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 28 juli 2011 kl. 15:33

"Massiva onlinespel kan hålla länge, om saker står sig väl. Bioware hoppas att kommande Star Wars: The Old Republic håller igång i flera decennier.

– Alltså, jag kan säga att vi nu har 19 betydande världar. Sen har vi en oräknelig mängd mindre världar. Vårt mål är, självklart eftersom det är ett onlinespel, att att det håller i flera decennium och därigenom kommer vi, självklart, lägga till mer till den galaktiska kartan allt eftersom spelet utvecklas. Vi vill lägga till dussintals världar. Hundratals, till slut. Till 2025 så har vi förhoppningsvis 500 världar, sa James Ohlen under Comic-Con"

500 världar kommer att bli intressant och det kommer att ta ett väldigt bra tag att besöka alla planeterna.

Vilka skepp ska var och en av oss eller i grupp användas?
Blir det XS Freighter, Defender, Phantom eller Fury?

Det ska väl kommer fler skepp än bara dom som finns på hemsidan.
Gärna skepp från filmerna som ska se ut i annorlunda utseende för denna star wars eran.

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 28 juli 2011 kl. 15:58

Som jag har förstått det så så har varje klass sitt egna skepp, så jag tror inte man får välja det.
Fast jag vet faktiskt inte.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Filip Skywalker
Droid

Inlägg av Filip Skywalker » 28 juli 2011 kl. 16:10

Japp, det är ett skepp per klass. Vi Jedi får Defender, troopers får Thunderclap och smugglers får XS Freighter (som ser ut som en blandning av The Millenium Falcon och The Ebon Hawk. 8) )
"Fear. Fear attracts the fearful… the strong… the weak… the innocent… the corrupt. Fear. Fear is my ally."
―Darth Maul

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 4 augusti 2011 kl. 21:06

Kommer det att finnas en känd spel/film karaktär i detta nya spel?

Om det finns vilken/vilka spel eller film karaktärer skulle ni vilja se i detta nya spel?

Om det ska vara innan The Phantom Menace så kan Yoda möjligtvis finnas med.

Eftersom han kan leva upp till 200 år så tror jag inte han är med i spelet eftersom spelet utspelar sig långt innan den första delen.

Kanske Darth Sidious alias Palpatine eller Mace Windu.

Finns det filmkaraktärer från dom äldre The Old Republic spelen?

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 4 augusti 2011 kl. 21:22

Spelet utspelar sig tusentals år före filmerna så någon filmkaraktär kommer inte vara med. Och det utspelar sig 300 år efter de orginella kotor spelen så får vi nog inte se några karaktärer därifrån heller. Utom möjligtvis droider, HK-47 har blivit bekräftad att vara med.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 5 augusti 2011 kl. 15:37

Sånt är perfekt att ta i nån annan tråd. Inte i vår Guildtråd. Ok?
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Phloxe
Wompråtta

Inlägg av Phloxe » 21 september 2011 kl. 18:56

Hej hej. Jag sökte nyss till eran guild (hoppas jag klarar urvalet!).

Den dom kollar igenom min ansökan får inte bli förvirrad om jag skrev allt på svenska... det var bara jag som inte riktigt tänkte mig för.

Iaf så kommer jag från Timrå ursprungligen, sedan Luleå och nu för tiden så jobbar jag på pendeln i Stockholm.

Jag har 2 småbarn så jag letar efter något väldigt casual där man kan bara snacka lite medan man gör uppdrag och kan be nån om hjälp eller hjälpa någon då och då.

Hoppas ni tycker att jag passar in!

PS I ansökan angav jag Consular som klass men det är bara vad jag känner för just nu pga vad jag har läst om hur deras story lär vara. vi får se senare hur det blir...

Freeleap
Wompråtta

Inlägg av Freeleap » 24 september 2011 kl. 17:17

Jag går gärna med en svensk guild då jag har preorder på collectors boxen.
Jag har olika tankar om vad jag tänkt spela för klass men i republikens namn kommer det att stå i.

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 20 oktober 2011 kl. 08:44

Det vore bra att veta vilken server guilden ska vara på innan releasen, ska spela som bounty hunter. Men såsmåningom hade jag tänkt att köra som en Jedi, då går jag gärna med guilden! :)
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 20 oktober 2011 kl. 09:35

Då guilden ska vara på republikens sida får man välja bland klasserna Jedi Knight, Jedi Consular, Trooper och Smuggler ifall man ska vara med.

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 20 oktober 2011 kl. 15:34

Igentligen borde vi ha en guild för båda sidorna, (bara ett litet förslag). :lol:
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 20 oktober 2011 kl. 16:20

Clone Wars 730 skrev:Igentligen borde vi ha en guild för båda sidorna
En guild begränsas till en av sidorna, men ifall det fanns en till StarWars.se-guild kunde den andra vara på Sith Imperiets sida.

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 20 oktober 2011 kl. 17:34

håller med 8)

Skriv svar