StarWars.se Guild (SWTOR)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.

Ska vi byta namn på Guilden? (om vi kan, 3 dagars omröstning)

Omröstningen slutade 15 december 2011 kl. 21:27

Ja
4
100%
Nej
0
Inga röster

Antal röster: 4

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Re: StarWars.se SWTOR Guild

Inlägg av Kyle Jedi » 12 december 2011 kl. 15:31

"Alltså, jag kan säga att vi nu har 19 betydande världar. Sen har vi en oräknelig mängd mindre världar. Vårt mål är, självklart eftersom det är ett onlinespel, att att det håller i flera decennium och därigenom kommer vi, självklart, lägga till mer till den galaktiska kartan allt eftersom spelet utvecklas. Vi vill lägga till dussintals världar. Hundratals, till slut. Till 2025 så har vi förhoppningsvis 500 världar, sa James Ohlen under Comic-Con"

Jag hoppas att dessa världar som vi känner till från filmerna, serietidningar och star wars spel (kanske man tar med en del världar från Rouge Squadron och Battlefront) som inte finns nu i SWTOR kommer nästa år eller om ett år som är med i 500 världar.

För det som saknas är då Naboo, Kamino, Geonosis, Mustafar, Utapau, Rhen Var, Kashyyk, Felucia, Yavin IV, Dagobah, Endor, Bespin och Dantooine.

N64 Rouge Squadron: Sullust, Barkhesh, Chorax, Kessel, Gerrard V, Kile II, Thyferra, Talooraan, Fest, Chandrila och Mon Calamari

Nintendo Gamecube Rouge Squadron 2 och 3: Kothlis, Ralltiir, Bakura, Fondor och Dubrillion.

Det är nu 450 världar kvar som återstår.

Bra att det finns hyperdrive i dessa skeppen som går otroligt snabbt att färdas i på ett par minuter. För en rymdraket så kan det ta en evighet.

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 12 december 2011 kl. 17:33

Har guilden några planer när spelet släpps (den 20 dec)? :roll:

Aroa
Wompråtta

Inlägg av Aroa » 12 december 2011 kl. 19:43

Det verkar som om Starwars SE hamnar på servern Hydian Way. Går ni in på http://www.swtor.com/guilds så ser ni det.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 december 2011 kl. 20:34

Aroa skrev:Det verkar som om Starwars SE hamnar på servern Hydian Way. Går ni in på http://www.swtor.com/guilds så ser ni det.
Ja ni får ha det så bra där på Hydian Way, jag kommer säkert hälsa på och skapa någon karaktär där, men mitt fokus hamnar på Bloodworthy med guilden Ruthless. Trevligt nog hamnade Republic of Sweden där, så 2 ordentligt tunga svenska guilds är där.

(edit, efter otroligt snabba diskussioner så flyttade ruthless tillsammans med flera andra svenska guilds till pvp serven bloodworthy)
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 12 december 2011 kl. 20:58

Ja det stämmer.
Vår guild kommer att hamna på Hydian Way, med förhoppningsvis många av våra Allies.
Får hoppas på att servern blir bra och att vi får dit många svenskar.

Nu är det dax att börja tänka lite på hur ni vill ha guilden?
Vad är vårt första mål?
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Aroa
Wompråtta

Inlägg av Aroa » 12 december 2011 kl. 20:58

Wilfer88 skrev:
Aroa skrev:Det verkar som om Starwars SE hamnar på servern Hydian Way. Går ni in på http://www.swtor.com/guilds så ser ni det.
Ja ni får ha det så bra där på Hydian Way, jag kommer säkert hälsa på och skapa någon karaktär där, men mitt fokus hamnar på Chuundar med guilden Ruthless. Trevligt nog hamnade Republic of Sweden där, så 2 ordentligt tunga svenska guilds är där.
Det verkar som om Ruthless flyttar från Chuundar server och istället hamnar på servern Bloodworthy då en massa stora ryska guilds har hamnat på Chuundar.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 december 2011 kl. 21:01

Aroa skrev:
Wilfer88 skrev:
Ja ni får ha det så bra där på Hydian Way, jag kommer säkert hälsa på och skapa någon karaktär där, men mitt fokus hamnar på Chuundar med guilden Ruthless. Trevligt nog hamnade Republic of Sweden där, så 2 ordentligt tunga svenska guilds är där.
Det verkar som om Ruthless flyttar från Chuundar server och istället hamnar på servern Bloodworthy då en massa stora ryska guilds har hamnat på Chuundar.
Lol, hann inte ens editera lite smått innan 2 nya inlägg gjordes :lol: Helt korrekt sagt av dig.

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 12 december 2011 kl. 21:26

Nej nu går det fort.

Det är mycket som händer nu.
Vi får hoppas att vår server drar till sig många svenska spelare som inte vill lira på en PvP server.

Jag la till en omröstning om vi ska byta namn på guilden.
Bara ja eller nej så funderar vi på namn om det går igenom.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 12 december 2011 kl. 22:37

Har någon av er fått mejl på när ni kan börja spela i Early Game Access? Är det någon som ska börja spela imorgon?

Hur kommer vi att samarbeta i vår guild?

Hur ska vi träffas och var ska vi alla ses i spelet?

Hur kommer vi att tänka taktiskt och placering som jediriddare och troopers?

Vilket/vilka skepp ska vi ha?

Vilken/vilka planeter ska vi först besöka? Hur lång tid ska vi utforska?

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 12 december 2011 kl. 22:45

Storm skrev: Nu är det dax att börja tänka lite på hur ni vill ha guilden?
Vad är vårt första mål?
Kan vi inte försöka att göra en operation eller flashpoint med guilden?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 december 2011 kl. 23:18

Haha, är ju bra att ni slipper storpolitiken. Det stora gänget med svenska/nordiska pvp guilder som innefattar närmare 1000 spelare funderar hur de ska göra med servrarna, de väntar på att en rysk koalition av massiva ryska guilder ska ta beslut om vart de och deras syster-guilder ska ta vägen då de helst vill dominera där de är. Vi vill ju helst undvika såna servrar då ryssar tenderar att snacka ryska där de är i chatten.

Guild-ledare har hållit på och snackar nu i timmar och lär fortsätta in i natten satt vi får några definitiva beslut innan eftermiddagen imorgon.

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 13 december 2011 kl. 08:02

Det är väldigt skönt att slippa de stora guilderna.
Tycker det låter väldigt mycket med 500 spelare som direkt kommer in i en guild samma dag som spelet släpps.
De kan ju inte ha en aning om vad det är för spelare eller hur de kommer att spela.
Det är även en nackdel för alla nya då det är väldigt svårt att komma in i ledningen i en sån guild.
Det är ju ett gäng som sitter och styr och de vill ju inte ha in någon random.
Ska bli skönt att lira på en PvE server.

En flashpoint säger ni?
Ja det ska säkert kunna ordnas, den första kommer runt lvl 10 som jag förstått det.
Eftersom guilden är helt ny och vi är väldigt snälla och hjälpsamma så har vi inte lagt upp några regler än.
Jag har inte spelat betan så jag vet inte vart man kan träffas.
Det viktiga är att alla får vara med och spela, inte att vi ska vara ett perfekt team med exakt DPS och en Tank med 456 i armorrating.

Alla får göra vad de vill, guilden är här för att svara på frågor eller hjälpa er.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 13 december 2011 kl. 15:19

Greetings All,

If you see the "There is currently no active subscription on this account" error message when trying to access the game this means that your account is not yet flagged for game access. This error message will disappear once your Early Access begins.

In order to find out when you will be able to start to play, please be patient and keep checking your emails for your Early Access invitation.

We look forward to seeing you in-game!

Protocol droid K8-V5 | BioWare Customer Service - Forum Support

Jag har fått det meddelandet och det har ni andra nog också fått. Har inte fått det mejlet om Early Access invitation och istället fått ett annat mejl på det här:

Greetings,

Thank you for participating in the Pre-Launch Guild Program* for Star Wars™: The Old Republic™.

Please visit your guild page to see if your guild was assigned to a server. When Early Game Access† begins, server assignments will also be highlighted on the in-game server selection screen with a guild flag.

If your guild was assigned a server, you'll have an in-game invitation waiting when you join the assigned server. This invite will expire on 1/2/2012 at 11:59 PM CST. If you haven't accepted the invite by then, you'll need to contact the guild leader or officers in-game for an invite. We encourage you to visit your guild page in order to save any information you'd like to keep before the above date.

Har vi alla fått en sån inbjudan?
För den inbjudan har jag inte fått.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 december 2011 kl. 18:09

Loggar du in på swtor.com och går in på ditt account så finns det flera punkter där som man kan skriva in om man fått spelet. Efter att jag gjort alla (hade glömt subscribe delen in i det sista, det handlade bara om att de vill veta hur betalning ska ske efter att de första gratis 30 dagarna är slut) så fick jag mailet under mindre än 30min (och då när swtor var tungt belastat).

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 13 december 2011 kl. 19:39

Jo jag har varit inne och tittat på mitt konto om detta.

Uppfyller kraven för säkerhetsfrågorna, kontakt informationen för supporten som ska lättare hjälpa en vid problem men inte koden.

If you are a pre-order customer, the following steps are NOT required for Early Game Access. However, in order to play Star Wars™: The Old Republic™ at the official launch of the game on December 20, 2011, 12:01AM EST (Pacific: December 19th, 9:01PM; European: December 20th, 05:01AM GMT, 06:01 CET), you must first answer a series of security questions and provide your contact information. Then you must redeem a Product Registration Code that came with the game, and either subscribe to the game or redeem a Game Time Code. Follow the steps outlined below!

Jag har en kod för Pre-Order som jag fick i juli och matade in koden. Beställde spelet hos Discshop och kommer att få den runt 20/12. Antar att den andra koden ligger i spelfodralet som jag väntar på att få från Discshop.

Skriv svar