StarWars.se Guild (SWTOR)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.

Ska vi byta namn på Guilden? (om vi kan, 3 dagars omröstning)

Omröstningen slutade 15 december 2011 kl. 21:27

Ja
4
100%
Nej
0
Inga röster

Antal röster: 4

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Re: StarWars.se SWTOR Guild

Inlägg av Kyle Jedi » 16 december 2011 kl. 12:45

Vad tyckte ni om spelet?

Jag har varit inne och hälsat en av er på chatten från våran Guild Star Wars SE.

Spelar som Jedi Knight (Padawan på level 7) på Tythus och har gjort en del quests.

Vad spelar ni för klass i Republiken eller Sith Imperiet?

Det var en som ställde frågan på var vi ska mötas i spelet. Var gör vi det?

Kan jag besöka andra världar just nu på level 7 eller på level 10?

Jag har tänkt på nya planeter som jag har nämnt innan och tänkt på Yavin 4 som kanske kommer till SWTOR.

Stämmer det att Sith Imperiet har haft Yavin 4 och kommer dom att ha planeten igen nu eller att det istället tillhör Republiken?

Här är en länk som jag har hittat: http://starwars.wikia.com/wiki/Yavin_4

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 16 december 2011 kl. 17:34

Kyle Jedi skrev:Vad tyckte ni om spelet?

Jag har varit inne och hälsat en av er på chatten från våran Guild Star Wars SE.

Spelar som Jedi Knight (Padawan på level 7) på Tythus och har gjort en del quests.

Vad spelar ni för klass i Republiken eller Sith Imperiet?

Det var en som ställde frågan på var vi ska mötas i spelet. Var gör vi det?

Kan jag besöka andra världar just nu på level 7 eller på level 10?

Jag har tänkt på nya planeter som jag har nämnt innan och tänkt på Yavin 4 som kanske kommer till SWTOR.

Stämmer det att Sith Imperiet har haft Yavin 4 och kommer dom att ha planeten igen nu eller att det istället tillhör Republiken?

Här är en länk som jag har hittat: http://starwars.wikia.com/wiki/Yavin_4
Stanna på startplaneten tills du är lvl 10 minst. Sen innan du är lvl 15 har du fått ditt egna skepp, då är det mycket enklare att resa runt. Men väljer man att inte följa storyn så möter man oftast starkt motstånd på planeterna man besöker. Enkla djur i skogen tex kan lätt ta död på en, pga de har mycket högre lvl.

Yavin 4 är en förbjuden planet för Jedis att besöka. Exar Kuns påverkan är allt för stor. Står en del om det i Jornals of master gnost-dural som man fick med i CE-versionen.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 16 december 2011 kl. 22:05

Jo jag är nu på level 10 och ska nu bege mig till Coruscant.

Vilka planeter som Yavin 4 är det som är förbjudna för jedi att besöka?

coldark
Wompråtta

Inlägg av coldark » 16 december 2011 kl. 22:25

Hejsan
Jag vill gärna gå med i eran guild. Jag hittar dock ingen stans att ansöka. Jag spelar på den servern som ni lirar på och jag heter Coldark.

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 22 december 2011 kl. 11:02

Jag har testat och spelat Trooper, Smuggler och Jedi Consular.

Spelar Jedi Knight för Star Wars SE.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 18 januari 2012 kl. 22:42

Uppdaterade listan på första sidan med mitt namn i spelet. Lättare att hålla koll på vem som är vem då. Säg till om ni vill att jag ska skriva upp era namn.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Flowerkid
Wompråtta

Re: StarWars.se Guild

Inlägg av Flowerkid » 21 januari 2012 kl. 22:43

Tjo tjo ja är ny här
Kan inte hitta vart man aplyar till star wars guilden nånstans när ja klickar på länken till republic guildet så står de bara att sidan kan ej visas!
har spelat swtor ett tag men har ej nån char en på eran server.
Men eftersom ja ej hittat nån svensk guild där ja är så tänkte ja att testa här för är inge kul å spela helt själv :)
och de har nog gjort att man inte spelat så mkt swtor utan hållt sig till wow för där är ja med och officer i en svensk guild!
så om nån här vet vart man skall göra en apply så vore ja jättetacksam! ha de gött

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 22 januari 2012 kl. 02:45

Flowerkid skrev:Tjo tjo ja är ny här
Kan inte hitta vart man aplyar till star wars guilden nånstans när ja klickar på länken till republic guildet så står de bara att sidan kan ej visas!
Men eftersom ja ej hittat nån svensk guild där ja är så tänkte ja att testa här för är inge kul å spela helt själv :)
och de har nog gjort att man inte spelat så mkt swtor utan hållt sig till wow för där är ja med och officer i en svensk guild!
så om nån här vet vart man skall göra en apply så vore ja jättetacksam! ha de gött
Jag känner mig ärligt talat helt vilse när det kommer till hur man hanterar en guild i spelet. Men nu har jag iaf fått reda på hur man bjuder in en person till guilden. Så om jag får ditt nick så kan jag bjuda in dig.

Flowerkid
Wompråtta

Inlägg av Flowerkid » 22 januari 2012 kl. 09:59

Fredrik Jonsson skrev:
Jag känner mig ärligt talat helt vilse när det kommer till hur man hanterar en guild i spelet. Men nu har jag iaf fått reda på hur man bjuder in en person till guilden. Så om jag får ditt nick så kan jag bjuda in dig.
=) ja känner mig oxo lite vilsen man är van med wow menyerna osv
Men nu har ja ialf skapat ett char med nicket Flowerkid

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 23 januari 2012 kl. 19:08

Upptäckte att båda måsta vara inloggade samtidigt om jag ska kunna bjuda in en person till guilden. Brukar oftast vara online på kvällarna (någon gång efter kl. 22:00). Skicka ett meddelande till Aven (mitt nick i spelet) så jag vet att du är online.

Jag tänkte även försöka befinna mig vid Senate Tower på Coruscant kl. 16:00 de kommande torsdagarna för att möta folk och ta emot nya medlemmar. Stannar där i någon kvart. Så om ni är intresserade så får ni passa tiden. :wink:

Om någon vill mötas någon annan tid, så är det bara att säga till. Jag är hyfsat flexibel.

Flowerkid
Wompråtta

Inlägg av Flowerkid » 24 januari 2012 kl. 10:58

Oki då hör ja av mig till dig när du är online!

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 27 januari 2012 kl. 13:48

Jag har nu varit aktiv och spelat detta spel sedan det släpptes den 20/12 och vill gärna bli anmäld igen på er nya guild.

Min spelkaraktär heter Belkeed och spelar som Jedi Knight.

Vad heter ni på SWTOR så jag kan hitta er?

Hur långt har ni kommit?

Spelar dom 8 klasserna från Imperial Agent - Jedi Knight och alla är på Nar Shaddaa.

Har gjort allt på Taris och Balmorra och sedan Nar Shaddaa

Användarvisningsbild
Kyle Jedi
Wompråtta

Inlägg av Kyle Jedi » 11 februari 2012 kl. 00:07

Jag är aktiv på SWTOR och spelar som Jedi Knight.

Spelaren heter Belkeed (level 25) och har nu fastnat med att jag ska slå mot en ond figur (level 24 men är svår att knäcka) som påstår vara en avhoppare från Sith Imperiet.

Den här är som Mara Jade fast manlig.

Har en Padawan som heter Kira och hon har ingen chans heller mot den här när det gäller 2 mot en.

Är tacksam på hjälp med någon mot den här och då borde den andre spelaren kunna klara av den här också.
Om det går.

För sedan så gör jag uppdrag på Tatooine och ska senare långt fram i spelet slå mot en Sith riddare.

Dom andra klasserna som Smuggler och Sith Warrior jag spelar på fungerar hur bra som helst mot andra svårare fiender.

Jag kan göra detta själv och träna på Heroic mission och space mission för att få ihop mer xp till level 26 och sedan förhoppningsvis slå mot den här onde avhopparen.

Hade varit kul och slå mot den här fienden med en spelare.

Glokula
Wompråtta

Inlägg av Glokula » 7 april 2012 kl. 13:59

Flowerkid skrev:
Fredrik Jonsson skrev:
=) ja känner mig oxo lite vilsen man är van med wow menyerna osv
Men nu har ja ialf skapat ett char med nicket Flowerkid

jag har nu startat ännu en toon på hydian servern då jag har mina 8 andra toons på baccas blade men de e dåligt med svenska guilds där så jag får väl börja om tills man kan flytta runt toons man skapat skicka gärna PM eller e-mail så jag kan komma in i guilden sen ikväll vore trevligt då jag måste snart iväg att jobba. :D

airborne506
Wompråtta

Inlägg av airborne506 » 9 april 2012 kl. 00:06

Hej.

Om man skulle vilja joina denna guild, hur går man då till väga??

Skriv svar