Star Wars: 1313

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Star Wars: 1313

Inlägg av Wilfer88 » 1 juni 2012 kl. 08:36

Nu är det avslöjat och flera fick faktiskt rätt denna gång, 1313 blir en bounty hunter spel med tredjepersons-vy. Dock har de inte sagt om Boba Fett har någon del i det hela. Men mer kommer såklart avslöjas nästa vecka.

Det lilla vi verkar fått reda på under natten är att spelet utspelar sig på Coruscant, under the dark times, alltså mellan episod 3 och 4. Spelet verkar ha en väldigt mörk, vuxen och seriös ton, vilket vi inte riktigt sett sen Republic Commando.

Detta kommer även som sagt att bli en form av serie och enligt i hur det talas om spelet så är detta ett jättestort projekt för Lucasarts. Detta ska inte bli ett dussin-spel, utan de använder sig av Unreal Engine 3 motor, de har från topp till botten av Lucasarts-teamet ett gäng med stor erfarenhet av shooter-spel.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Re: Star Wars: 1313

Inlägg av Darth Worgen » 1 juni 2012 kl. 10:34

Nu kan man få för sig att LucasArts lyssnat på deras konsumenter, det lilla som hittills bekräftats låter som en räddning för Star Wars i spelform. De har valt rätt genre och ton, det är populärt med shooters i spelindustrin och både barn och vuxna intresserar sig för sådant.

Spelet låter intressant, ska hålla utkik efter mer information.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 1 juni 2012 kl. 10:45

Fanns ju flera kandidater som kanske kunnat blivit bättre, men som en helt ny serie så har de nog på alla punkter ändå gjort rätt. Jag håller med om att detta kan bli spännande och kommer hålla utkik efter mer info.

Lucasarts har gjort en besviken förut, men detta är faktiskt första riktiga spelet som grundat sig på beslut som skett under den nya ledningen. Så jag tänker inte dissa detta för ens jag vet mer. Tex om det inte kommer till PC eller helt saknar multiplayer så blir det direkt tummen ner :P

Sen även om jag länkade från nyheten hit, så kanske jag även ska länka från forumet till nyheten också.
http://www.starwars.se/nyheter/nyhet.php?id=412
Tror jag fått upp de mesta detaljerna där. Kommer uppdateras vid behov :wink:

Text från starwars.com
LucasArts is diving into the most dangerous depths of the Star Wars criminal underworld with their newly announced internally developed videogame franchise, Star Wars 1313. Players will take control of a lethal bounty hunter in the never-before-explored expanses of Level 1313, deep below the surface of Coruscant. Using an arsenal of exotic weaponry to hunt down marks, the player must also uncover the truth surrounding a criminal conspiracy in this third-person cinematic action adventure game. It's a bold new take on the Star Wars galaxy, intended for mature audiences.
Star Wars 1313 emphasizes epic set pieces and fast-paced combat with a mortal, well-equipped hero who cannot rely on supernatural powers to survive his dangerous environment. The game benefits from an integrated development approach that brings together artists from across the entire Lucasfilm organization, including LucasArts, Industrial Light & Magic, Lucasfilm Animation Ltd. and Skywalker Sound.
Personligen gillar jag starkt att de är väldigt tydlig med att ha med ordet "mature" som i "mature audiences" . Låter nästan, men bara nästan, som att detta kan bli första Star Wars "produkten" någonsin som får en 18-års gräns. Fast, de är nog inte så våghalsiga, utan lär väl bli 16+.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 juni 2012 kl. 13:39

Jäklar, det här känns som något direkt taget från "Star Wars spel ni skulle vilja se"-tråden på forumet! Jag ser verkligen fram emot att få reda på mer info om det och hoppas djupt och innerligt att de inte rushar sönder spelet. Jag vill för en gång skull ha ett välgjort och genomarbetat Star Wars spel, det var länge sen sist.

Also, what's up med namnet? Är det bara en placeholder, eller är det så spelet faktiskt ska heta?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 1 juni 2012 kl. 14:44

Kanske personen i spelet kallar sig själv 1313.
Det är en snygg bild, så nu får man bara hoppas på att spelet blir lika snyggt och bra.
För vad jag kommer ihåg så hade TFU 2 ena riktigt snygga bilder, men höll inte riktigt. Enligt mig.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 1 juni 2012 kl. 15:42

Jag skulle bli mycket förvånad om det blir sämre än TFU2. Även LucasArts borde väl lära sig av sina misstag.
Darth Vader Fan skrev:Also, what's up med namnet? Är det bara en placeholder, eller är det så spelet faktiskt ska heta?
stefan313 skrev:Kanske personen i spelet kallar sig själv 1313.
Står i Wilfer88's inlägg. Det kommer från våning 1313 på Coruscant där den kriminella undre världen håller till. Men vad den än står för så är det ju en ganska konstig titel. Det var säkert en placeholder från början. Det har ju dock snackats ganska fritt om Star Wars 1313 på nätet den senaste månaden så jag tror det är svårt att ändra titeln nu.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 juni 2012 kl. 17:15

Hm... snacka om att jag läser dåligt :oops: Men jag är jäkligt pepp, förhoppningsvis får man många nya perspektiv på Star Wars världen.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 1 juni 2012 kl. 18:04

Jag kan inte vänta på att få se gameplayn på måndag!
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 1 juni 2012 kl. 23:49

Darth Robin skrev:Jag kan inte vänta på att få se gameplayn på måndag!
Mmm. Det första jag tänkte var "Måste jag vänta ända till E3?!", sedan kom jag på att det startar om bara några dagar. :roll:
Hoppas på massor av smaskiga detaljer.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 juni 2012 kl. 09:19

Fredrik Jonsson skrev:
Darth Robin skrev:Jag kan inte vänta på att få se gameplayn på måndag!
Mmm. Det första jag tänkte var "Måste jag vänta ända till E3?!", sedan kom jag på att det startar om bara några dagar. :roll:
Hoppas på massor av smaskiga detaljer.
Om man undersöker tidigare E3 för Lucasarts så har de varit dåliga med information. Dock så har de ändå varit tydliga att de verkligen kommer avslöja mer och att det kommer gameplay som kommer att imponera på massorna. Det tenderar ju att vara rätt svårt när vi faktiskt har här en tredjepersons-shooter. Konkurrensen är hård.

Men med tanke på att de faktiskt satsar på den vuxna publiken för första gången typ, så tror jag de faktiskt även tänkt igenom detta bättre än tidigare. Sen är dock frågan hur vuxet det verkligen blir. Smuggling, droger, grafiska mord, tortyr, prostitution... Hur långt vågar de gå?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 2 juni 2012 kl. 09:21

Jag undrar om allting utspelar sig på 1313 eller om man kommer få vara på andra planetrar också. det hoppas jag för det vore lite konstigt om alla ens måltavlor är på samma planet och plats.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 5 juni 2012 kl. 06:24

Skönt att kliva upp för att jobba, sen strax innan man drar så ser man att de nyss lagt upp de första game-play klippen för några minuter sen :lol: Har inte tid att lägga upp någon nyhet, men kan alltid länka :D

http://www.gametrailers.com/video/e3-20 ... ars/731126

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 5 juni 2012 kl. 11:02

Jäklar! Det ser ju riktigt, riktigt bra ut! Ser fram emot att få se mer av det, och jag hoppas verkligen att det lever upp till förväntningarna.

Also: demot är på PC! Det betyder att det hela inte kommer bli en usel konsollportning! :D :D :D
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 5 juni 2012 kl. 12:05

Awesome!
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 5 juni 2012 kl. 12:33

Jag hade ha en lite avvaktande inställning till det här spelet och inte hypa upp mig för mycket, men det rök all världens väg. Det såg ju fantastiskt ut! :D

Tyckte det såg ut som Star Wars möter Uncharthed, vilken förövrigt är toppen eftersom jag älskar båda. Men jag hade nog hoppats på att få se lite mer.

Skriv svar