Star Wars: 1313

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Re: Star Wars: 1313

Inlägg av stefan313 » 31 december 2012 kl. 10:45

darth_danni skrev:Nu finns sw: 1313 att boka på webhallen i alla fall :)
Löjligt tidigt.
Det har väl inte kommit något datum på spelet, ingen framsida till fodralet och typ inge information alls.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 februari 2013 kl. 01:20

Det ryktas att snart så får vi se Playstation 4 visas upp. Undrar om Star Wars: 1313 visas upp för första gången på konsol i samma sväng. Det jag önskar, orkar inte vänta till E3 i sommar på nästa 1313-sekvenser, gameplay etc.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 19 februari 2013 kl. 16:29

Håller med. Det är långt till E3 nu men det är väl inte så mycket man kan göra tyvärr.
Om man lyckas så kan man ju försätta sig i en koma i ungefär 4 månader sen vakna.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Ninnghizhidda
Wompråtta

Inlägg av Ninnghizhidda » 5 april 2013 kl. 02:37

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 april 2013 kl. 10:13

Skulle jag vara Disney, så skulle jag ge detta spel billigt till antingen Rocksteady eller Ubisoft. Båda dem behöver göra något nytt efter Batman Arkham City och Assassins Creed serien. Star Wars-fansen behöver ett bra spel.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 juni 2013 kl. 11:22

Hm... har man hört något nytt om 1313 efter att Lucasarts lades ner? Jag tänker att om Battlefront 3 ska göras, bör de ju hitta nån studio som kan göra 1313 också.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juni 2013 kl. 12:32

Visceral inom EA satsar jag mina kort på. De har rätt kompetens för 1313. Bioware , sen DICE nya studio i Kalifornien har också en viss kompetens inom action-äventyr hållet (mass effect 3 är en ordentlig rpg-action hybrid, medan mirrors edge ligger åt det annorlunda action underhållningen).

Nackdelen jag börjat tänka på dock är att EA nu satsar extremt hårt på Frostbite 3 och att de studios som kan ska utveckla sina spel med den grafik-motorn. Det sätter ganska stora krokben för att ta upp 1313 som är en uppgraderad version av Unreal Engine 3 (tror inte den klassades som UE4).

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 juni 2013 kl. 12:56

Men gud vad töntigt :/ Däremot så känns det ju som att de bör ha fått med sig rättigheterna att använda sig av den "gamla" 1313-motorn när de köpte upp LucasArts, så det bör ju inte kosta dem någonting extra. Väldigt konstigt alltihop :/
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juni 2013 kl. 13:54

Darth Vader Fan skrev:Men gud vad töntigt :/ Däremot så känns det ju som att de bör ha fått med sig rättigheterna att använda sig av den "gamla" 1313-motorn när de köpte upp LucasArts, så det bör ju inte kosta dem någonting extra. Väldigt konstigt alltihop :/
Jag syftar inte på att det kostar, utan på kompetensen. Det är svårt att lära sig att arbeta med olika grafikmotorer. EA vill använda Frostbite 3 för att de redan lagt ner mycket tid på den och ser den som en toppgrej som faktiskt imponerar.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 juni 2013 kl. 14:31

Det är förvisso rätt sant, men annars så är ju unreal engine 3 ganska standard, så det känns ju som att spelutvecklarna ändå bör ha koll på den? Samt så är det ju dumt att skrota allt som de redan gjort till spelet pga de vill byta motor.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juni 2013 kl. 15:45

Darth Vader Fan skrev:Det är förvisso rätt sant, men annars så är ju unreal engine 3 ganska standard, så det känns ju som att spelutvecklarna ändå bör ha koll på den? Samt så är det ju dumt att skrota allt som de redan gjort till spelet pga de vill byta motor.
Jo, det går ju att hoppas de tar upp arbetet ändå. När Lucasarts slöt avtalet om att få använda UE3 så gjorde de en stor sak av det hela. Det var tänk att de skulle göra många spel med den motorn. Men det blev ju nada innnan de lade ner. Vet inte om EA automatiskt får ta över det avtalet.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 16 juni 2013 kl. 21:15

Känns ju som att de borde, då de typ tar över Lucasarts roll, men kanske inte då de valde att lägga ner studion. Känner ett min företagsjuridik kan bli lite bättre :P
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 16 juni 2013 kl. 23:55

Spelar ju ingen roll om man är jurist eller inte om vi inte vet hur avtalet ser ut. Men spontant skulle jag säga att det skrevs mellan Epic och LucasArts, och inte mellan Epic och ett av Lucasarts' projekt. Så om inte LucasArts utvecklar spelet så måste nog de nya utvecklarna teckna ett nytt avtal med Epic (om de inte redan har ett, förstås) för att få använda Unreal Engine 3. Det hade nog varit skillnad om EA köpte upp LucasArts. Men nu finns ju LucasArts kvar, om än i kraftigt stympad och icke-internutvecklande form.

Men sedan är ju frågan om hur långt LucasArts verkligen kom med projektet. Jag har läst lite lösrykta citat och rykten som indikerar att man inte alls hade gjort mycket programmeringsarbete, vilket enklast kan "bevisas" av att spelet aldrig fick något releasedatum. Det var antagligen långt kvar till att det skulle släppas. Och i så fall så borde det ju inte vara några större problem att börja på ny kula. Grundarbetet med story och konceptskisser borde ju iaf till stora delar vara färdigt.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 20 juni 2013 kl. 23:46

Fredrik Jonsson skrev:Grundarbetet med story och konceptskisser borde ju iaf till stora delar vara färdigt.
Spelet skulle handla om prisjägaren Boba Fett, men vi fick inte tillräckligt med detaljer.
Kotaku skrev:last year, just before E3, LucasArts shifted focus and turned it into a game about the masked bounty hunter Boba Fett.
Källa: http://kotaku.com/before-it-was-cancell ... -470003660

En concept art kanske bidrar till stämningen.

Bild

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 september 2013 kl. 20:37

Tung artikel om 1313 på ign.com. Massor med concept arts-bilder och snack om en gameplay-film de fått sett men får endast berätta om och ej visa.

Cry some more.

Skriv svar