Vafalls?

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 12 juli 2010 kl. 01:43

Trubaduren skrev:
Jigglypuff skrev:Borde det inte lämnas en komentar från någon admin då iom att forumet inte fungerar som det ska.
En lägesrapport eller en liten komentar varför dom anseer att detta var nödvändigt mot en av forumets mest aktiva medlemmar.
Men kan väl anta vad det beror på, men det är allt.
Sedan finns det fler forum som rör StarWars och det är farligt att sparka folk utan bra motiviering.
Det kan skapa en negativ stämpel.
Och iom att jag trivs bättre här än på andra SW forum så är det tråkigt att detta sker.
Borde finnas bättre rutiner och funktioner.
På ManagerZone där jag var forumadmin så kunde vi ge personer tidsbestämda avstägningar på 1 dag, eller så många dagar vi nu ansåg vara nödvändigt.
Endast hot och främlingsfientlighet gav i regel permanentavstägning.
Skulle vi stänga av alla som kritiserade vårat jobb hade forumet blivit väldigt tomt med tiden,. vilket i sin tur resulterat i att spelet blev lidande.
Så dialog hjälper i de flesta lägen eller en temporär ban.
Om du nu själv är/har varit administratör för ett forum, så vet du lika väl som jag att min främsta uppgift är att se till att samtliga regler efterföljs, radera opassande inlägg/trådar, samt varna/avlägsna medlemmar som systematiskt bryter mot dessa regler.

niklazz0n har gång på gång visat upp en extremt tråkig attityd, främst i form av omotiverat kritiska och otrevliga inlägg. Detta är ett beteende som han redan har fått ett flertal tillsägelser och varningar för, och utan resultat. Denna gång tog dock tålamodet slut, och kanske att det kunde ha räckt med en tillfällig bannlysning, men det kändes inte som att det skulle räcka för att få niklazz0n att byta inställning, så därför raderade jag hela kontot. En handling som inte bör påverka forumet på något annat sätt än att samtliga inlägg postade av niklazz0n, står som skrivna av "gäst" istället.

Att niklaz0n är/var en aktiv medlem ursäktar knappast hans beteende och attityd, och det är heller ingen anledning till att han skulle slippa undan konsekvenser för sitt handlande. Förstår faktiskt inte hur du resonerar här.

Jag har varit administratör/moderator för den här sidan i snart 5 år, och jag har aldrig tidigare tagit känt något behov av att ta bort någon medlems användarkonto. Och jag har heller ingenting emot att bli kritiserad, jag har till och med skapat en helt tråd för just det ändamålet, men kritiken skall vara väl motiverad och framföras på ett respektfullt och nyanserat sätt. Något som niklazz0n hela tiden har haft väldigt svårt för. Jag har faktiskt aldrig tidigare stött på ett liknande beteende hos någon annan medlem. Så du får gärna tycka att mitt handlande var drastiskt och omotiverat, men jag har läst samtliga av niklazz0ns inlägg, samt både tagit emot och skickat pm, så jag tycker ändå att jag har haft relativt stort utbud av information att bygga min bedömning på.
Jag bedömmer honom utifrån den tid jag varit här och inget annat.
Du gör precis som du vill utifrån den erfarenhet du har.
Det är du som ska göra bedömningen om vad som är nödvändigt och vad som är bäst för forumet.
Over and out!

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 12 juli 2010 kl. 10:02

http://www.starwars.se/forum/viewtopic. ... &start=645

Där har vi en länk till TOR-tråden :P
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 juli 2010 kl. 10:08

Trubaduren, jag har sett värre personer än niklazz0n. Ett väldigt bra exempel är den numera bannade MuhammedtheProphet. Om man jämför niklazz0n med honom så är niklazz0n en ängel!

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 12 juli 2010 kl. 14:36

Darth Worgen skrev:Trubaduren, jag har sett värre personer än niklazz0n. Ett väldigt bra exempel är den numera bannade MuhammedtheProphet. Om man jämför niklazz0n med honom så är niklazz0n en ängel!
Herr Profet var ett troll och en idiot, och det är ett under att han inte bannades från dag 1.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 12 juli 2010 kl. 18:16

Ett forum har användare/besökare utfrån hur bra forumets admin är.
MEN även det antal användare utifrån hur bra de är.
Att vara övernitisk när det gäller forumets regler är inget att rekomendera (talar nu inte om detta fall utan i ren allmänhet) då ofta många av forumets regler finns för att ge användarna en fingervisning om vad som gäller.
Dock vet jag inte om det är så här.

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 12 juli 2010 kl. 23:58

Starwars.se är ett forum för folk som älskar StarWars.
Ska man hårddra detta innebär det för det mesta killar mellan 12-17 år.
Det är bara att se på hur det ser ut på högstadier idag.

Jag har alltid vart för och kanske den som mest förespråkat en Övrig del där medlemmar kan prata om det mesta och träffas på ett annat plan.
Detta är dock den största delen nu med mycket nya inlägg, detta beror säkert på att vi är mellan filmer, inne i en fas där det inte kommer mycket nytt om StarWars.

Vad jag har fått veta från Trubaduren så stödjer jag hans beslut till fullo.
Vi har regler som skall följas för att vår målgrupp ska ha en trevlig samlingspunkt på nätet.
Dock är det olyckligt att det har försvunnit en massa trådar men som Darth Worgen skrev på första sidan så är det kanske dax för honom att starta en ny tråd med en ny historia.

Jag går dock emot Trubaduren på att ha kvar Niklazzons andra användare då jag anser att han fått sina chanser. Jag låter dock Trubaduren får sin vilja igenom att ha kvar Reptilicus så länge läxan är lärd och vi inte har mer incidenter.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 13 juli 2010 kl. 03:08

Själv så anser jag inte att jag bör ifrågasätta Trubadurens beslut i detta fall, eftersom han är en mycket mer erfaren admin än vad jag är moderator. Det jag däremot vill påpeka är att jag är fullständigt för att regler ska följas, och om de bryts så ska nerskriven konsekvens verkställas, www.starwars.se är på tok för snälla när det gäller sådant om jag får säga mitt, alla lite äldre medlemmar vet hur många chanser ett antal individer har fått för att sabba det igen. Visst, ett fåtal har bättrat sig, efter flera bannlysningar, men majoriteten gör inte det.

Men det är väldigt konstigt att forumet buggades av kontoborttagningen, eftersom det bör inte ske... Frågan är om Fredrik kan göra något åt detta... eller om vi får börja om från början med trådarna ifråga?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 13 juli 2010 kl. 03:51

Okej, jag har hittat ett sätt att unbroka trådarna, jag har gjort det med SWTOR-tråden, ska göra det med TFU2-tråden, sen ska jag sova. Anledningen till att jag inte gör det med alla nu är för att det tar ofantligt löjligt lång tid.

Skulle vara trevligt om någon kunde göra en lista på de trådar som är trasiga i de delar som jag har mandat att ändra i, så att jag kan laga dem. Er... ta bara trådar där det finns stor chans att det kan hända saker i inom de närmaste dagarna/veckorna. Om någon admin vill veta hur jag gör det så får ni väldigt gärna skicka ett PM till mig. Usch... Att jag inte sover ännu... Aja, TFU2 tråden är viktig, så jag lagar den nu.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 13 juli 2010 kl. 15:09

Det är helt jävla omöjligt att driva ett forum där reglerna skall efter följas nitiskt.
Ett sådant forum blir väldigt väldigt fort tomt.
Vi är människor och gör misstag, that's it.
Forumpoliser är för övrigt det värsta jag vet.
En bra admin går på fingertoppskännsla och anmärker/varnar vid brott.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 juli 2010 kl. 09:21

Jag tycker Repliticus ska få vara kvar
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 15 juli 2010 kl. 16:35

Jag tycker också han ska få vara kvar för jag har inte haft ont av Niklazz0n och om det bestäms att han får va kvar kan dom väl återuppta hans gamla konto för det är ju ändå han, det kvittar ju vilket konto han använder.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 juli 2010 kl. 16:41

Darth Bane skrev:Jag tycker också han ska få vara kvar för jag har inte haft ont av Niklazz0n och om det bestäms att han får va kvar kan dom väl återuppta hans gamla konto för det är ju ändå han, det kvittar ju vilket konto han använder.
Det skulle även laga forumet :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 15 juli 2010 kl. 17:14

Yeah... Problemet med det är att hans konto är borttaget, tillsammans med alla hans inlägg. Ett problem med att ta bort data är att man aldrig kan få tillbaka den, om man inte har en kopia eller backup. Detta tror jag inte existerar, eftersom varför skulle man göra en kopia av inlägg som tas bort? Man tar ju inte bort ett inlägg utan anledning, och när det är borta vill man ju inte ha tillbaka det.

Så vad jag vet så är det helt enkelt inte möjligt att ta tillbaka kontot, eftersom det är borta för evigt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 15 juli 2010 kl. 20:07

En banning är väl helt onödig egentligen om man får komma tillbaka samma dag, fast med ett annat namn bara?

Eftersom vi bara vet vad som hänt på forumet och inte hur pm växlingen har gått till och sett ut så borde vi väl ändå inte lägga oss i?

Admins forum, han bestämer!

Mina 3 cent..

:roll:

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 17 juli 2010 kl. 17:43

Jaha... här kommer man tillbaka från Tunisien och så funkar nästan ingenting på forumet. :roll:

Ingen vidare trevlig överraskning.
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Låst