Delar av min samling

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Bey Windwhistler
Wompråtta
Kontakt:

Delar av min samling

Inlägg av Bey Windwhistler » 18 oktober 2009 kl. 15:50

Bild

De allra flesta av mina actionfigurer. Saknas på bilden gör ett tjugotal figurer, samt i stort sett alla mina gamla Amidalor som jag gett till min dotter. Vapen finns till i stort sett alla figurer, men jag orkade inte ordna alla på bilden.

Bild

De svenska utgåvorna av Stjärnornas Krig - rollspelet samt de mest använda D6-böckerna (som jag har framme i vardagsrummet). Kommer bild på några fler (fast då bara ryggen) längre ned.

Bild

Ett gäng pockets och några inbundna böcker.

Bild

Ännu fler pockets och lite spel.

Bild

Essentialböckerna (några av de äldre saknas på bilden) och D20-böcker.

Bild

De kanske mest använda sakerna i min SW-samling: mina miniatyrer till Wizards of the Coasts Star Wars Minatures, ovan och några bilder nedan. I skåpet står en av varje figur, minus alla dubletter som förvaras i sortimentaskar från Jula.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ännu mer från West End Games, de gamla samlarboxarna med tennfigurer tillverkade av Grenadier för D6-spelet och Star Wars Miniatures Rules, samt en del annat smått och gott som filmer och dataspel... (Fanboys råkade också hamna med på kortet).

Här nedanför är lite äldre foton, eftersom jag inte orkade packa upp alla saker för att fota dem (ovanstående tog nästan hela lördagen). Dessa foton är mellan tre och fem år gamla. Det kan tyckas som om jag har en del dubbletter, men de flesta dubbletter jag haft har jag antingen sålt eller gett bort, eller också förekommer samma bok på flera kort.

Här nedan kan man skymta en del av mina West End Games-böcker och några serier. Att fota serierna tror jag jag hoppar över. De ligger prydligt instuvade i en garderob, varje tidning och album är inlagt i en plastficka och att fota dem... nä. Det orkar jag inte. I vart fall inte denna gång.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Vad saknas då på bilderna? Förutom ett tjugotal nedpackade actionfigurer: i stort sett alla mina SW-serier (alla som utgivits på svenska - Clone Wars - de har jag på originalspråket, samt mängder med amerikanska), en del "arkiverade" pockets och böcker (nackdelar med att inte ha obegränsat med utrymme i bokhyllorna), några rollspelsböcker som rönt samma öde som böckerna och serierna och hittas undanpackade, några kassettböcker (dramatisation av Tales of the Jedi exempelvis, Thrawn-trilogin och några strököpta från övriga Star Warssagan), AMT/ERTL-modellerna, Revells nyare modeller, Action Fleet-prylarna, Micro Machines-skepp, figurer och "huvuden", mina Star Wars Starship Battles-skepp (ca 100 st), posters, almanackor, samlarkort och bilder, musiksagor, och säkert en del som jag glömt att skriva nu.

/Bey

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 18 oktober 2009 kl. 15:55

Väldigt, jävligt inponerande. Har inte ens en fjärdedel av vad du nu har visat. Vart ifrån har du fått allt om jag får fråga?
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Bey Windwhistler
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av Bey Windwhistler » 18 oktober 2009 kl. 16:03

Vart ifrån har du fått allt om jag får fråga?
Jag beställde mycket från SF-bokhandeln (böcker), Alvglans (serier) och Hobbyspel samt Spel och Sånt (rollspel och tennfigurer) tidigare (Rollspelen började jag köpa då de började ges ut 1987). Dock har jag handlat mycket via Tradera och eBay på 2000-talet. Sedan fem, sex år tillbaka är jag flitig kund på Adlibris och hos Staffars serier (kan varmt rekommendera dem).

Actionfigurerna har jag köpt i butik (de allra flesta), men vissa har jag inte hittat i Sverige (jag var bara tvungen att ha Cade Skywalker) så då fick jag beställa från Storbritannien. Star Wars Risk Original Trilogy Edition köpte jag via Storbritannien det också, blev dock en väldigt dyr historia...

/Bey

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 oktober 2009 kl. 16:22

Man blir tårögd. Fyfan va vackert. Nog fatt man själv har lagt ner några tusenlappar på star wars, men du bör ju knappast lägga ut din hemadress på nätet någonstans :P En imponerande samling många skulle önska sig ha, jag definitivt en av dem. Svårslaget det där.

Stort tack för att du la ner tid för att visa upp allt! (med de undantag du nämnde).
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 18 oktober 2009 kl. 17:07

Jag förtjänar inte att bli kallad för Star Wars Fan längre, tror du tog över den titeln från alla här på forumet.... Klistra tråden eller något för guds skull :O

Var bara tvungen att sätta igång Star Wars Intro musiken och sne när den tog slut Imperial March när jag såg på detta... Herre Gud. Du förtjänar att bli moderator :O Men du... Jäkligt bra jobbat med den samlingen!
Senast redigerad av 1 Darth Vader Fan, redigerad totalt 20 gånger.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 19 oktober 2009 kl. 22:50

Fin samling. Kul med en samling som innehåller några udda saker som jag inte riktigt känner igen.
En sak som jag reagerar och som jag definierar som hardcore är när man har både bokversionen av Star Wars: Episod IV från 1977 och 1997 på svenska. Men när man har två exemplar. Av båda versionerna...
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 21 oktober 2009 kl. 14:41

Jag tror med säkerhet att du är en av dem i Sverige som har mest starwars-saker(om du inte har flest...).

Riktigt fin samling förresten!
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Bey Windwhistler
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av Bey Windwhistler » 23 oktober 2009 kl. 18:36

Jag tror med säkerhet att du är en av dem i Sverige som har mest starwars-saker(om du inte har flest...).
Nja. Efter en snabbtitt hos www.wardmark.com hittar jag många som har både större och mer värdefull samling än vad jag har. Kolla här: http://www.wardmark.com/starwars/index2.asp

Logga in som gäst om du inte har något konto. Klicka sedan på "Bildgalleri".

Men visst hade det varit en trevlig tanke. I vår förra lägenhet hade jag ett "Star Warsrum", men efter tillökning för några år sen så har vi inte längre ett rum till övers.
Riktigt fin samling förresten!
Tackar!

/Bey

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 23 oktober 2009 kl. 21:51

okej, dem hade stora och värdefulla samlingar, men det är bara att börja jobba för dig :P

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 2 november 2009 kl. 16:29

men vänta lite, där är ju två delar av thrawn-trilogin med, i bilden ovanför TP:et, precis över! och du sa att den inte var med(den första boken var ju visserligen inte med...)

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 2 november 2009 kl. 18:30

Det enda jag kan tänka mig att jag har som du inte har är nog original filmerna på VHS och special edition filmerna på VHS.
Och en affisch som jag har fått från en junior tidning från min lillebrorsa med bild på en stor star wars lastbil. Riktigt najs bild faktiskt.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Bey Windwhistler
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av Bey Windwhistler » 2 november 2009 kl. 21:24

men vänta lite, där är ju två delar av thrawn-trilogin med, i bilden ovanför TP:et, precis över! och du sa att den inte var med(den första boken var ju visserligen inte med...)
Jag uttryckte mig nog lite otydligt, det är audioböckerna av Thrawn-trilogin som inte finns med på bild. Pocketarna finns med. :-)
Det enda jag kan tänka mig att jag har som du inte har är nog original filmerna på VHS och special edition filmerna på VHS.
Jag har faktiskt originalversionen av originaltrilogin på VHS, dock inte i widescreen. Special edition-boxen gav jag dock bort tillsammans med övriga vhs-filmer samtidigt som vi gjorde oss av med videon.

/Bey

Skriv svar