Knights of the old Republic

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Knights of the old Republic

Inlägg av Wilfer88 » 23 maj 2011 kl. 19:49

Slave 4 skrev:Hm... jag behöver lite hjälp!

Spelar igenom Kotor för fjärde gången... tror jag.
Men nu har jag stött på antingen en bugg eller något annat.

Efter att jag hade hämtat star map'en på Tatooine kom jag ihåg Missions bror. Så jag flög runt lite tills scenen med Lena dök upp. Sedan flög jag tillbaka till Tatooine, pratade med Czerka, stack till Tusken lägret och bad att få honom frigiven. Men Griff är inte i cellen där han ska vara :(

Bugg kanske?
Jag känner faktiskt igen problemet. Tror det är en bugg, eller någon detalj jag missat. Körde vidare utan att göra det hela, då det sker mer saker med Missions bror efter att man räddat honom.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 25 maj 2011 kl. 14:40

Jag brukar strunta i det uppdraget. Tycker det är så tråkigt och hennes bror är ju bara någon som jag vill döda seriöst. Han är ju fan en riktig jävel tycker jag.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 mars 2014 kl. 16:52

Nu är det kirrat, jag har klarat kotOR. Dark side fick det bli(fick ganska dåligt samvete när jag tvingades döda flera i mitt party)!

Och om ni undrar så är det inte samma sparning som jag körde på för några år sedan då jag fastnade överallt, denna skapades i år! :roll:

Har tvåan till PC sedan några år tillbaka, blir väl att börja lira det nu, för annars kommer jag nog börja sakna att köra detta underbara rollspel. Maxade förövrigt min karaktärs level(20), kan varit en av anledningarna till att jag ständigt stötte på problem i mina tidiga tonår, är ju viktigt att göra sidouppdrag och levla upp rätt saker i RPGS!

P.S All Hail Lord Revan, ruler of the galaxy!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 mars 2014 kl. 22:00

Grattis. Hoppas du varierar och testar som goding nån gång. Kanske lämnar en bättre eftersmak :P

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 5 augusti 2014 kl. 16:46

Jag har nyligen klarat ut detta spel på lightside med en ny karaktär, då min förra karaktär hade jag prioriterat fel saker när jag levlat och vart därför slaktad på The Star Forge gång på gång och långt innan jag kunde komma till slutstriden mot Malak.
Men med ålder kommer visdom antar jag för med min nya karaktär gick det mycket enklare att komma till Malak.
Blir väl att köra igenom det en till gång senare och köra darkside men först ska jag nog ta och klara ut tvåan, återstår att se om jag tänker vara god eller ond i tvåan.
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 mars 2015 kl. 10:30

Bra många år sen senast, kan nog vara 2010 eller till o med 2009 som jag senast körde igenom Kotor 1. Alltid när jag plockat upp Kotor-sagan är det Kotor 2 jag återvänder till, om jag nu inte kör TOR alldeles för intensvit, vilket händer ett par gånger per år.

Men nu är man på Dantoinne äntligen. Learning the way of the force, and jedi. Längesen jag var light side i Kotor :roll:
Kör en tuff väg, väldigt låg i strenth o dex, ganska låg i con, satsat istället på Int, wis och cha, vilket gör mig väldigt svag i början av spelet, men betydligt bättre rustad för slutet. Men det har gått bra hittills. Inte så ofta man dör. Första gångerna jag lira Kotor var man så svag att man undvek eller flydde från vissa fiender. Nu letar jag alltid upp motstånd för att ta död på de. Tur jag har hög security så att jag kan låsa upp alla lådor som finns, för jag har behövt de medpacs som finns, endast nyligen jag kunnat blivit räddad av min heal.

Kör spelet på Steam för första gången. Bra underbart att slippa trixa med massor med cd-skivor. Lite därför jag snabbt börjat spela också, det går snabbt att komma igång.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 mars 2015 kl. 16:23

kotOR 1 är underbart. Ska börja med tvåan snart, helt klart.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 15 mars 2016 kl. 13:34

Någon som har sett vad ett företag som heter Apeiron håller på med? Nya planeter, grafiken ska bli bättre osv. Kollade lite på twitter, ser jävligt bra ut :) Så länge man har kotor 1 så blir denna uppdatering gratis
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 mars 2016 kl. 15:20

Projektet heter Apeiron, företaget eller gruppen kallar sig något annat. Något av en mod eller spel, beror på hur man definierar det.
Vi får se hur det blir. Jag var inte sådär jätteimponerad direkt. Duktiga programmerare säkerligen som bygger Kotor 1 med Unreal Engine 4, men design-mässigt o kreativiteten tycker jag det brister lite med.

Det är ju ett projekt som Black Mesa och den modden tog närmare 8 år att bli helt klar. Det går ju att hoppas detta går snabbare. Sen är ju det där med att de önskar donationer senare kanske. Sånt leder alltid till att projekt som dessa stängs ner av copyrights-skäl. Pengar får man inte tjäna på andras produkter, även om modden blir gratis.
Liten risk också att den kan stängas ner ändå om Disney, Lucasarts, EA, Bioware tycker de olovligt använder sig av deras produkter på fel sätt.

Skriv svar