Battlefront (2015)

Diskutera kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Battlefront (2015)

Inlägg av Wilfer88 » 22 januari 2016 kl. 18:33

Kan dyka upp en uppdatering till spelet under slutet av månaden, alltså när som helst :P

Själv har jag inte riktigt nått max-gränsen i spelet. Lvl 42 än så länge. Börjar bli många dyra saker att låsa upp.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 februari 2016 kl. 09:04

Jag äger detta spel sedan December. Det är underhållande, även om det inte blivit att jag kört jättemycket. Det jag uppskattar med det är ändå att det är lätt att plocka upp när som helst och komma in i, väldigt simpelt och välanpassat för casuals som mig.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 februari 2016 kl. 09:59

Jag är faktiskt uppe i mer speltimmar än väntat. Runt 80 timmar har jag nu kört, 400 matcher, dock 49% vunna endast :P
Men har 5000 kills o en k/d på ganska precis 1. Har varierat mig sjukt med vapen, så har över 200 kills med alla förutom CA-87:an som är allt annat än flexibel. Kräver ett särskilt spelsätt.
Walker Assault har jag spelat överlägeset mest, Supremacy näst mest, Fighter Squadron har det ju blivit ett antal matcher av men de är över alldeles för fort. De bör höja tickets med minst 100, eller dubbla. Och fortfarande obalans bland flygen, har gjort 180 kills med rebel-skeppen, endast 100 med Tie Fighters. De där sköldarna gör verkligen all skillnad och extremt få som kan utnyttja fördelarna med Tie-skeppen.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 maj 2016 kl. 16:36

Snart dubblerat förgående speltid. Strax uppe i 150 timmar. över 700 matcher, 54% vunna, 10800 kills o k/d på 1,16.
Börjar luta mig mer på att använda rifles nu, mindre snipers, pistols eller heavy weapons.
Vad har jag dödat mest med? Jo, AT-AT. 800 kills med den, jag är en grym förare och är ganska bra att veta vart och när jag kan få hamna i fordon, så mer än något annat vapen eller förmågor, så är det där jag är bäst :P
Irriterande nog har jag dödat några enstaka fler med Luke jämfört med Vader, 339 jämfört med 335.

Walker Assault är Battlefront för mig. Det är roligast och mest varierande. Vill kunna flyga ibland, vill kunna springa runt som hjälte, eller sitta i mark-fordon.

Tycker den nya gratis-kartan på Endor är trevlig att köra på. Väldigt fin och bra balans. Den nya mörkare Hoth-kartan tycker jag dock är lite tråkig och rebellerna brukar lite oftare kunna försvara kontrollpunkterna effektivt.

Körde nyligen även det första dlc-paketet när det var gratis en helg, och får väl säga att jag är helt okej med att inte lägga pengar på det. Det var inte särskilt fylligt tillägg och jag klarar mig gärna utan dem.

Och mer gratis-innehåll är på väg. Håller tummarna att det är något bra. Däremot lär det inte vara något som lär hålla uppe intresset för Battlefront. Färre o färre kör det regelbundet. Inget av det nya som lagts till verkar ge något särskilt drag på servrarna.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 maj 2016 kl. 10:35

Tråkigt att Wilfer får vara ensam här i tråden. :P

Inte kört mycket Battlefront själv, tyckt det jag provat på vart underhållande dock. Bra fysik i spelet, känns onekligen som en Star Wars emulator. Som sagt, riktigt lätt att plocka upp för casuals.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 7 oktober 2016 kl. 21:12

När spelet släpptes så tyckte jag att det var kul men för litet. Bara några få banor och många spellägen.
Nu när alla expansioner kommit så tycker jag att spelet är riktigt bra, spelar mer och mer.
Har kört över 250 timmar och tycker spelet är skönt och spela. I början av nästa år kommer ju Rogue One expansionen.
Ska bli intressant. Inget svårt spel även fast det krävs några timmar för att bli riktigt bra. Hoppas alla andra spel som kommer från EA också blir bra.
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 oktober 2016 kl. 12:34

Oj, då har du kört lika länge som jag gjort. Är uppe i 250 timmar nu. Origin säger 390 timmar, men den är hemskt opålitlig. StarWars.EA.com visar det som det känns som att jag klockar som. 21000 kills, 1,29 i k/d, samt så fattas det 400 poäng innan jag når rank 82.
Så jag har nött på bra :P Har dock än inte någon av dlc:en. Funderar på om Death Star ändå ska köpas. När man kikar på gameplay som detta: https://www.youtube.com/watch?v=_IuSei4 ... gTPIfAmJWQ så får man ett bra ordentlig sug.

Skriv svar